İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
00260603 Çağdaş Mimarlık Tarihi 3 Bahar 6 2+0+0 2 2
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Yok
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Özlem DEMİRKAN
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Özlem DEMİRKAN
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Sanayi devrimi ve modern mimarlıkğın ortaya çıkışı, Erken Modernizm-Chicago Okulu, Ecole des Beaux Art –Viollet Le Duc , Arts and Crafts, Art Nouveau , Glasgow, Viyana Okulu, Avusturya ve Secessionistler, Extreme modern; Expresyonizm, Fütürizm, Konstrüktivism, De stijl, Frank Lloyd Wright, Adolf Loos, Le Corbusier, Purizm, Mies Van der Rohe, Fonksiyonalizm, Geç Modernizm, Şirket Stili, High-tech, Organik Mimarlık, Art Deco-Art Modern Güney Amerika ve Japonya, 1960lar, teknoloji, ekoloji, Postmodernizm ,Venturi, Scott Brown, Rossi, Tafuri, IAUS, NewYork Beşlisi, Anlamın Kritiği, Five on Five, Gri ve Beyaz, Post modernizmin Kritiği,Chicago High –Rise, Alman Mühendisliği, İngiliz Rönesansı, Eisenmann, Tschumi, Minimalism, Neo-modernism, Fenomolojik Mimari, Dekonstrüktivizm, Kinetik Mimarlık, Refleksiv Mimarlık
Dersin Amacı
Modern ve postmodern mimarlık üzerinden çağdaş mimarlık akımlarını incelemek
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P7 İçmimarlık alanında tasarım ve planlama yapabilecek tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlamda bilgiye sahip olarak yeni kavram geliştirerek söylem, kuram ve uygulama geliştirme becerisine sahip olma 1
P3 Ulusal ve uluslararası ölçekte sanat ve içmimarlık tarihinde bilgi sahibi olma 5
P11 Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme 2
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 İç mimarlığın tarihsel anlamını kavrama, dönemlerin gelişimlerini izleme ve farklılıklarını analiz edebilme P.3.1 1
Ö2 İç mimarlık ve sanat tarihi kavramlarına ve terminolojisine ilişkin kuramsal bir altyapı kazanma P.3.2 1
Ö3 İç mimarlık ve sanat tarihindeki karakteristik dönemleri ana hatlarıyla tanıma, görseller üzerinden okuyabilme P.3.3 1
Ö4 Mekânsal tasarım gelişiminin, kültürel, sosyal, siyasal ve tarihsel kavramlar ile ilişkisini kurarak bir bağ oluşturma becerisini kazanır. P.3.5 1
Ö5 İç mimarlığın geçmiş ve bugününü anlama P.3.6 1
Ö6 Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme P.11.3 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Sanayi devrimi ve modern mimarlıkğın ortaya çıkışı,
2 Erken Modernizm-Chicago Okulu, Deutscher Werkbund. P. Behrens T. Garnier, A. Perret,
3 Ecole des Beaux Art –Viollet Le Duc , Arts and Crafts, Art Nouveau
4 Glasgow, Viyana Okulu, Avusturya ve Secessionistler
5 Extreme Modernizm : Fütürizm, Konstrüktivizm, Expresyonizm, De Stijl
6 Bauhaus
7 Frank Lloyd Wright, Adolf Loos,
8 Le Corbusier, Purizm
9 Mies Van der Rohe, Fonksiyonalizm
10 Geç Modernizm, Şirket Stili, High-tech, Organik Mimarlık,
11 Art Deco-Art Modern Güney Amerika ve Japonya, 1960lar, teknoloji, ekoloji
12 Postmodernizm ,Venturi, Scott Brown, Rossi, Tafuri, IAUS, NewYork Beşlisi, Anlamın Kritiği, Five on Five
13 Gri ve Beyaz, Post modernizmin Kritiği, Chicago High –Rise, Alman Mühendisliği, İngiliz Rönesansı, Eisenmann, Tschumi, Minimalism,
14 Neo-modernism, Fenomolojik Mimari, Dekonstrüktivizm, Kinetik Mimarlık, Refleksiv Mimarlık
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Banham, R., 1960, Theory and Design in the First Machine Age
Conrads, U,1970, Programs and manifesteos in Architecture on 20 th Century Architecture, The MIT Press
Leach, N, 1997, Rethinking Architecture, Routledge
Nesbitt, K., 1996, Theorizing a New Agenda for Architecture:: An Anthology of Architectural Theory 1965 – 1995, Princeton Architectural Press
Pawley, M, 1990, Theory and Design in the Second Machine Age,Black well
Ventury, R, 1977 , Complexity and Contradiction in Architecture,Teh Museum Of Modern Art Papers,
Ventury, R.,Brown, D., S., 1977 , Las Vegas'ın Öğrettikleri, Şevki Vanlı Vakfı yayınları
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 2 2
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 60
Toplam Yük / 30 2
Dersin AKTS Kredisi: 2
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P3 P11
Ö1 İç mimarlığın tarihsel anlamını kavrama, dönemlerin gelişimlerini izleme ve farklılıklarını analiz edebilme 5 -
Ö2 İç mimarlık ve sanat tarihi kavramlarına ve terminolojisine ilişkin kuramsal bir altyapı kazanma 5 -
Ö3 İç mimarlık ve sanat tarihindeki karakteristik dönemleri ana hatlarıyla tanıma, görseller üzerinden okuyabilme 5 -
Ö4 Mekânsal tasarım gelişiminin, kültürel, sosyal, siyasal ve tarihsel kavramlar ile ilişkisini kurarak bir bağ oluşturma becerisini kazanır. 5 -
Ö5 İç mimarlığın geçmiş ve bugününü anlama 5 -
Ö6 Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme - 3