İç Mimarlık
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
00260602 | Mobilya Tasarımı ve Teknolojisi | 3 | Bahar | 6 | 2+0+0 | 6 | 6 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Yüzyüze eğitim, örnek inceleme, sunum. |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Yoktur. |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Mehmet Lütfi HİDAYETOĞLU |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Prof. Dr. Mehmet Lütfi HİDAYETOĞLU | A-Z21 | [email protected] | Perşembe 10.10 |
Dersin İçeriği
Ders kapsamında mobilya tasarımında kullanılan konstrüksiyonlar, özellikleri ve teknik gösterimleri ile ilgili ayrıntılı bilgiler verilmektedir.
Dersin Amacı
Donatı tasarımında kullanılan malzemeler, araç ve gereçlerin tanıtılması, özelliklerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Fiziksel, toplumsal ve ekonomik unsurları dikkate alarak, çevreye duyarlı, evrensel tasarım ve planlama yapabilme bilgisine sahip olma | 4 |
P4 | İç mimarlık alanında çok boyutlu bilgiye ve kavrayışa sahip olmak. İlgili alanda gerekli uygulamaları yapmak için bu bilgileri kullanabilme becerisine sahip olmak. | 4 |
P5 | Mekan tasarımında ve yapımında modern araç ve teknolojileri seçerek uygulayabilme becerisine sahip olma | 3 |
P8 | Etkin iletişim(okuma, yazma, fikirlerini ifade edebilme) kurabilme becerisine sahip olma | 2 |
P10 | İç mimari projeleri çeşitli bilgisayar teknolojilerinden faydalanarak uygun sunum araçlarıyla veya gerektiğinde rapor yazarak ifade etme yetkinliğine sahip olma | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Mekan ve kullanıcıyı tekrar sorgulayarak yeni bir bakış açısı kazanır | P.1.2 | 1 |
Ö2 | İç mimari projeler için çevreye duyarlı çözümler önerebilme | P.1.5 | 1 |
Ö3 | İnsan-çevre etkileşiminin boyutsal ve fonksiyonel temel gereksinimlerini tasarımlarında kullanma | P.1.8 | 1 |
Ö4 | Fikri mülkiye hakları, tasarım hukuku ve toplumsal hukuk alanlarını bilme | P.2.4 | 1 |
Ö5 | Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek | P.4.1 | 1 |
Ö6 | İç mimari tasarım fikri, bağlam ve mimari program kavramlarını ayırt edebilme, tanımlayabilme | P.4.3 | 1 |
Ö7 | Yapı malzemelerinin üretimlerinden kullanımlarına kadar, yapılarının ve özelliklerinin öğrenilmesi. | P.5.1 | 1 |
Ö8 | Yapı malzemelerinin doğru yerlerde kullanılma becerisinin kazanılması. | P.5.3 | 1 |
Ö9 | Yapı malzemesi ile ilgili bilgileri elde etme, değerlendirme, kayıt etme ve uygulama becerisinin kazanılması. | P.5.4 | 1 |
Ö10 | Malzeme seçiminde ilgili standartlar hakkında bilgi sahibi olmak | P.5.5 | 1 |
Ö11 | Çevresel etkenler hakkında bilgi sahibi olmak ve kullanıcı gereksinmelerinin belirlenmesi | P.5.6 | 1 |
Ö12 | Bilgisayar destekli çizim yazılımlarının kullanım mantıklarını anlama ve kullanma | P.10.1 | 1 |
Ö13 | Çoklu ortamlarda ifade ve sunum yeteneklerini sağlama | P.10.2 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Derse başlama, temel kavramlar |
2 | Mobilya üretiminde kullanılan malzemeler ve özellikleri. |
3 | Mobilya üretiminde kullanılan araç / gereçler ve özellikleri. |
4 | Masif mobilya üretim teknikleri |
5 | Masif mobilya üretim teknikleri |
6 | Panel mobilya üretim teknikleri |
7 | Panel mobilya üretim teknikleri |
8 | Özel üretim mobilya üretim teknikleri |
9 | Ara Jüri |
10 | Özel üretim mobilya üretim teknikleri |
11 | Örnek sistem çözümleri ve teknik çizim uygulamaları |
12 | Örnek sistem çözümleri ve teknik çizim uygulamaları |
13 | Örnek sistem çözümleri ve teknik çizim uygulamaları |
14 | Örnek sistem çözümleri ve teknik çizim uygulamaları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Zafer Işık, Kemal Yıldırım, Dekorasyonda İnce Yapı, Zirve ofset, Ankara, 2002 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 14 | 4 | 56 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 10 | 3 | 30 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 188 | ||
Toplam Yük / 30 | 6,27 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P4 | P5 | P10 |
---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Mekan ve kullanıcıyı tekrar sorgulayarak yeni bir bakış açısı kazanır | 4 | - | - | - | - |
Ö2 | İç mimari projeler için çevreye duyarlı çözümler önerebilme | 4 | - | - | - | - |
Ö3 | İnsan-çevre etkileşiminin boyutsal ve fonksiyonel temel gereksinimlerini tasarımlarında kullanma | - | - | 4 | - | - |
Ö4 | Fikri mülkiye hakları, tasarım hukuku ve toplumsal hukuk alanlarını bilme | - | 5 | - | - | - |
Ö5 | Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek | - | - | 5 | - | - |
Ö6 | İç mimari tasarım fikri, bağlam ve mimari program kavramlarını ayırt edebilme, tanımlayabilme | 4 | - | - | - | - |
Ö7 | Yapı malzemelerinin üretimlerinden kullanımlarına kadar, yapılarının ve özelliklerinin öğrenilmesi. | 5 | - | - | - | - |
Ö8 | Yapı malzemelerinin doğru yerlerde kullanılma becerisinin kazanılması. | 5 | - | - | - | - |
Ö9 | Yapı malzemesi ile ilgili bilgileri elde etme, değerlendirme, kayıt etme ve uygulama becerisinin kazanılması. | 5 | - | - | - | - |
Ö10 | Malzeme seçiminde ilgili standartlar hakkında bilgi sahibi olmak | 5 | - | - | - | - |
Ö11 | Çevresel etkenler hakkında bilgi sahibi olmak ve kullanıcı gereksinmelerinin belirlenmesi | 5 | - | - | - | - |
Ö12 | Bilgisayar destekli çizim yazılımlarının kullanım mantıklarını anlama ve kullanma | - | - | - | 3 | 5 |
Ö13 | Çoklu ortamlarda ifade ve sunum yeteneklerini sağlama | - | - | - | 3 | 5 |