İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
00260601 İç Mekan Tasarım Stüdyosu VI 3 Bahar 6 4+4+0 8 8
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler 1. Ara sınav 2. ara sınav, final.
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar 00250501 İç Mekan Tasarım Stüdyosu V
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Mustafa KAŞ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Mustafa KAŞ A BLOK-A110 [email protected] 7493 Salı
Dersin İçeriği
Prototip üretimi yapılan bir küçük ölçekli proje sonrasında, yıl sonuna kadar edinilen bilgi ve deneyim büyük ölçekli bir projede bir araya getirilir.
Dersin Amacı
00250501 İç Mekan Tasarım Stüdyosu V devamı olan 00260601 - İç Mekan Tasarım Stüdyosu VI dersi kavramsal düşünme, varolan durum analizi ve ihtiyaç programını teknik gereklilikler ve malzeme girdileri ile birlikte düşünmeyi ve uygulama projesi ölçeğinde birleştirmeyi hedefler.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Fiziksel, toplumsal ve ekonomik unsurları dikkate alarak, çevreye duyarlı, evrensel tasarım ve planlama yapabilme bilgisine sahip olma 4
P7 İçmimarlık alanında tasarım ve planlama yapabilecek tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlamda bilgiye sahip olarak yeni kavram geliştirerek söylem, kuram ve uygulama geliştirme becerisine sahip olma 4
P4 İç mimarlık alanında çok boyutlu bilgiye ve kavrayışa sahip olmak. İlgili alanda gerekli uygulamaları yapmak için bu bilgileri kullanabilme becerisine sahip olmak. 5
P5 Mekan tasarımında ve yapımında modern araç ve teknolojileri seçerek uygulayabilme becerisine sahip olma 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Mekan ve kullanıcıyı tekrar sorgulayarak yeni bir bakış açısı kazanır P.1.2 7
Ö2 Her bireyin beceri ve yeteneklerini anlayarak mekan kullanıcısını tekrar sorgular P.1.3 7
Ö3 Kültür ve mekan ilişkisini irdeleme ve güncel yaşamda kullanma becerisini elde etme P.1.4 7
Ö4 İç mimari projeler için çevreye duyarlı çözümler önerebilme P.1.5 7
Ö5 İnsan-çevre etkileşiminin boyutsal ve fonksiyonel temel gereksinimlerini tasarımlarında kullanma P.1.8 7
Ö6 Çevre ve iç mekân arasında bir bağ oluşturmayı öğrenme P.1.9 7
Ö7 İç mimari bir sorunu belirleme, gerekli bilgiyi toplama, birleştirme ve değerlendirme becerisi P.7.1 7
Ö8 Var olan yapılı çevrenin farklı katmanları ile fizik-mekân, sosyal-mekân olarak okuyabilme becerisi P.7.2 7
Ö9 Sınırlı ölçüde temel teknolojik problemleri çözebilme ve malzeme, sistem tercihlerini öneri proje üzerinde yansıtabilme yetisi P.7.3 7
Ö10 Morfolojik ilişkiler bağlamında yerleşim dokusunun irdeleyebilme P.7.4 7
Ö11 Öneri ihtiyaç programını yerin bağlamı üzerinden yorumlayabilme P.7.5 7
Ö12 Görsel ve yazılı sunum becerilerini kazanmak P.7.6 7
Ö13 İç mimari tasarım fikri, bağlam ve mimari program kavramlarını ayırt edebilme, tanımlayabilme P.4.3 7
Ö14 İç mimarlık ve yapılı çevreyi etkileyen bağlamsal faktörleri anlama becerisini elde etmek P.4.5 7
Ö15 Görsel, sözel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmek. P.4.6 7
Ö16 Yapı malzemelerinin üretimlerinden kullanımlarına kadar, yapılarının ve özelliklerinin öğrenilmesi. P.5.1 7
Ö17 Çevresel etmenler ve kullanıcı gereksinimlerine bağlı olarak gerekli niteliklerin belirlenmesi ve malzeme seçiminde doğru kararların alınması. P.5.2 7
Ö18 Yapı malzemelerinin doğru yerlerde kullanılma becerisinin kazanılması. P.5.3 7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Ön projeye giriş: Asansör Tasarımı
2 Proje geliştirme
3 Proje geliştirme
4 Proje geliştirme
5 Ön projenin sonlandırılması
6 Final projesi: Ev Proje sahipleriyle tanışma
7 Proje mekanlarına gezi
8 Proje geliştirme
9 Ara-Jüri
10 Proje geliştirme
11 Proje geliştirme
12 Atölye
13 Atölye
14 Atölye
15 Final teslimi
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Interior Space: Shop & Façade / Seoul, Korea: Archiworld, 2009.
Time-Saver Standards for Interior Design and Space Planning /ed. J. De Chiara, J. Panero, M. Zelnik,
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 2 20 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 80 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 8 15 120
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 6 15 90
Ara Sınav 2 10 20
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 20 20
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 250
Toplam Yük / 30 8,33
Dersin AKTS Kredisi: 8
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P4 P5 P7
Ö1 Mekan ve kullanıcıyı tekrar sorgulayarak yeni bir bakış açısı kazanır 4 - - -
Ö2 Her bireyin beceri ve yeteneklerini anlayarak mekan kullanıcısını tekrar sorgular 4 - - -
Ö3 Kültür ve mekan ilişkisini irdeleme ve güncel yaşamda kullanma becerisini elde etme 4 - - -
Ö4 İç mimari projeler için çevreye duyarlı çözümler önerebilme 5 - - -
Ö5 İnsan-çevre etkileşiminin boyutsal ve fonksiyonel temel gereksinimlerini tasarımlarında kullanma 4 - - -
Ö6 Çevre ve iç mekân arasında bir bağ oluşturmayı öğrenme - - - -
Ö7 İç mimari tasarım fikri, bağlam ve mimari program kavramlarını ayırt edebilme, tanımlayabilme - 5 - -
Ö8 İç mimarlık ve yapılı çevreyi etkileyen bağlamsal faktörleri anlama becerisini elde etmek - 5 - -
Ö9 Görsel, sözel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmek. - 5 - -
Ö10 Yapı malzemelerinin üretimlerinden kullanımlarına kadar, yapılarının ve özelliklerinin öğrenilmesi. - - 3 -
Ö11 Çevresel etmenler ve kullanıcı gereksinimlerine bağlı olarak gerekli niteliklerin belirlenmesi ve malzeme seçiminde doğru kararların alınması. - - 3 -
Ö12 Yapı malzemelerinin doğru yerlerde kullanılma becerisinin kazanılması. - - 3 -
Ö13 İç mimari bir sorunu belirleme, gerekli bilgiyi toplama, birleştirme ve değerlendirme becerisi - - - 4
Ö14 Var olan yapılı çevrenin farklı katmanları ile fizik-mekân, sosyal-mekân olarak okuyabilme becerisi - - - 5
Ö15 Sınırlı ölçüde temel teknolojik problemleri çözebilme ve malzeme, sistem tercihlerini öneri proje üzerinde yansıtabilme yetisi - - - 4
Ö16 Morfolojik ilişkiler bağlamında yerleşim dokusunun irdeleyebilme - - - 4
Ö17 Öneri ihtiyaç programını yerin bağlamı üzerinden yorumlayabilme - - - 5
Ö18 Görsel ve yazılı sunum becerilerini kazanmak - - - 5