İç Mimarlık
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
00250504 | Ergonomi | 3 | Güz | 5 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Ara sınav, ödev, final. |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Ön koşul bulunmamaktadır. |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Betül HATİPOĞLU ŞAHİN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Betül HATİPOĞLU ŞAHİN | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Ergonominin tanımı, amacı ve önemi / Mimari-ergonomi ilişkisinin belirlenmesi / Mimari tasarım sürecinde ergonominin yeri / Ergonomi biliminin çalışma alanları / Kullanıcıların fizyolojik, biyolojik, psikolojik, estetik değerlendirmelerinde ergonomi teknikleri / Nesnel değerlendirme teknikleri / Öznel değerlendirme teknikleri / Ergonomi tekniklerinin mimaride kullanım olanakları
Dersin Amacı
Mimari tasarımı etkileyen ergonomik faktörleri ortaya koymak, insanın kullandığı bina, mekan ve donanımların boyutlarını, mekanları oluşturan öge ve bileşenleri, farklı işlevlere sahip mekanları performans ve konfor koşulları bağlamında incelemek; mimarların, insanın fiziksel ve psiko-sosyal gereksinmelerine uygun tasarımlar oluşturmalarında ve değerlendirmelerinde yardımcı olmak
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P6 | Çevresel verileri, arazi şartları ve kullanıcı ihtiyaçlarını dikkate alarak tasarım yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimden haberdar olma | P.6.1 | 1 |
Ö2 | Kullanıcı konforuna ilişkin yasal düzenleme ve standartları anlama ve tasarımında uygulama becerisi kazanma | P.6.2 | 1 |
Ö3 | İç mekan konfor koşullarının sağlanması için dış ve iç konfor şartlarını belirleyebilme | P.6.3 | 1 |
Ö4 | Doğal ve yapay aydınlatma açısından bina-çevre etkileşimine dayalı kavramları tasarıma aktarabilme | P.6.6 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Dersin tanımı, içeriğin irdelenmesi Çalışma planı |
2 | Ergonominin tanımı, amacı ve önemi |
3 | Mimari-ergonomi ilişkisinin belirlenmesi |
4 | Mimari tasarım sürecinde ergonominin yeri ilkeleri |
5 | Ergonomi biliminin çalışma alanları |
6 | Kullanıcıların fizyolojik, biyolojik, psikolojik, estetik değerlendirmelerinde ergonomi teknikleri |
7 | Ara sınav |
8 | Konutta ergonomi- Mobilya |
9 | Mutfak biriminde ergonomi- Restoran mutfakları |
10 | Çocuk mekanlarında ergonomi |
11 | Çalışma ofislerinde ergonomi |
12 | Öğrenci sunumları |
13 | Öğrenci sunumları |
14 | Öğrenci sunumları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Güleç, E. , Akın, G. , Sağır, M. , Koca Özer, B. , Gültekin, T. & Bektaş, Y. (2009). Anadolu İnsanının Antropometrik Boyutları: 2005 Yılı Türkiye Antropometri Anketi Genel Sonuçları . Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi , 49 (2) , 187-201 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/dtcfdergisi/issue/66778/1044246 |
Kaya, Ö. & Özok, A. F. (2017). TASARIMDA ANTROPOMETRİNİN ÖNEMİ . Mühendislik Bilimleri ve Tasarım Dergisi , Cilt: 5 Sayı: SI , 309-316 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/jesd/issue/29265/313357 | |
Neufert, E., 2020, Yapı Tasarımı, Yem Yayınevi, İstanbul |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 2 | 15 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 3 | 15 | 45 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 95 | ||
Toplam Yük / 30 | 3,17 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P6 |
---|---|---|
Ö1 | Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimden haberdar olma | 5 |
Ö2 | Kullanıcı konforuna ilişkin yasal düzenleme ve standartları anlama ve tasarımında uygulama becerisi kazanma | 5 |
Ö3 | İç mekan konfor koşullarının sağlanması için dış ve iç konfor şartlarını belirleyebilme | 4 |
Ö4 | Doğal ve yapay aydınlatma açısından bina-çevre etkileşimine dayalı kavramları tasarıma aktarabilme | 4 |