İç Mimarlık
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 00250503 | Rölöve | 3 | Güz | 5 | 2+2+0 | 8 | 8 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör.Dr. Nastaran DELJAVAN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör.Dr. Nastaran DELJAVAN | A -207 | [email protected] | 7972 |
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında rölöve kuram ve tarihi, geleneksel yöntemlerle ölçme teknikleri, optik ve/veya elektronik aygıtlarla rölöve ve fotoğraftan rölöve çizimi teknikleri incelenmektedir.
Dersin Amacı
Rölöve ve belgeleme tekniklerine giriş görevi üstelenen bu ders kapsamında, analitik bina teftiş yöntemleri, özellikle tarihi öneme sahip yapıların incelenmesi, rölöve çizimlerinin yapılması ve belgelenmesini amaçlanmaktadır. Dönem boyunca araştırma ve analiz yöntemleri, görsel ve yazılı belge araştırma metotları, yapılı çevreyi belgeleme ve sunum teknikleri -teorik bilgiler ve saha çalışmaları eşliğinde- uygulanacaktır. Seçilen tarihi ve/ya çağdaş yapı örneklerinin rölöve çizimlerini oluşturmak dersin önemli bir odak noktasıdır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P7 | İçmimarlık alanında tasarım ve planlama yapabilecek tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlamda bilgiye sahip olarak yeni kavram geliştirerek söylem, kuram ve uygulama geliştirme becerisine sahip olma | 2 |
| P4 | İç mimarlık alanında çok boyutlu bilgiye ve kavrayışa sahip olmak. İlgili alanda gerekli uygulamaları yapmak için bu bilgileri kullanabilme becerisine sahip olmak. | 3 |
| P3 | Ulusal ve uluslararası ölçekte sanat ve içmimarlık tarihinde bilgi sahibi olma | 4 |
| P10 | İç mimari projeleri çeşitli bilgisayar teknolojilerinden faydalanarak uygun sunum araçlarıyla veya gerektiğinde rapor yazarak ifade etme yetkinliğine sahip olma | 2 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Var olan yapılı çevrenin farklı katmanları ile fizik-mekân, sosyal-mekân olarak okuyabilme becerisi | P.7.2 | 7 |
| Ö2 | Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek | P.4.1 | 7 |
| Ö3 | İç mimarlığın geçmiş ve bugününü anlama | P.3.6 | 7 |
| Ö4 | Çoklu ortamlarda ifade ve sunum yeteneklerini sağlama | P.10.2 | 7 |
| Ö5 | Öğrenci, mimari ve iç mimari teknik çizim konvansiyonlarını kullanarak bilgisayar destekli çizim yöntemiyle mimari ve iç mimari çizimler geliştirebilecektir. | P.10.4 | 7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Giriş: Rölöve Terminolojisi |
| 2 | Rölövenin Temel Prensipleri |
| 3 | Alınan ölçüleri çizime dönüştürmek |
| 4 | Tarihi binalarda rölöve ölçüsü nasıl alınır? |
| 5 | Yeni binaların ölçülmesi |
| 6 | Fotoğraftan rölöve çizimi |
| 7 | Elektronik aygıtlarla rölöve |
| 8 | Alandaki yenilikler (3 boyutlu tarayıcılar vs.) |
| 9 | Vize |
| 10 | Rölöve uygulaması başlangıcı |
| 11 | Rölöve tashihleri |
| 12 | Rölöve tashihleri |
| 13 | Rölöve tashihleri |
| 14 | Rölöve tashihleri |
| 15 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | D. D. Andrews, Bill Blake Tom Cromwell, Measured and drawn: Techniques and Practice for the Metric Survey of Historic Buildings, English Heritage Publishing, 2003 |
| James Douglas, Building Surveys and Reports, Wiley-Blackwell, 2011 | |
| Peter Glover, Building Surveys, Butterworth-Heinmann, 2009 | |
| Stewart Brand, How Buildings Learn: What Happens After They're Built, Penguin Books,1995 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | 1 | 20 (%) |
| Alan Çalışması | 1 | 20 (%) |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | 1 | 20 (%) |
| Projeler | 1 | 20 (%) |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 20 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 4 | 6 | 24 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 1 | 30 | 30 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
| Alan Çalışması | 4 | 6 | 24 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 160 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5,33 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P3 | P4 | P7 | P10 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | İç mimarlığın geçmiş ve bugününü anlama | 4 | - | - | - |
| Ö2 | Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek | - | 3 | - | - |
| Ö3 | Var olan yapılı çevrenin farklı katmanları ile fizik-mekân, sosyal-mekân olarak okuyabilme becerisi | - | - | 3 | - |
| Ö4 | Çoklu ortamlarda ifade ve sunum yeteneklerini sağlama | - | - | - | 3 |
| Ö5 | Öğrenci, mimari ve iç mimari teknik çizim konvansiyonlarını kullanarak bilgisayar destekli çizim yöntemiyle mimari ve iç mimari çizimler geliştirebilecektir. | - | - | - | 3 |
