İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
00250503 Rölöve 3 Güz 5 2+2+0 8 8
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör.Dr. Nastaran DELJAVAN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör.Dr. Nastaran DELJAVAN A -207 [email protected] 7972
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında rölöve kuram ve tarihi, geleneksel yöntemlerle ölçme teknikleri, optik ve/veya elektronik aygıtlarla rölöve ve fotoğraftan rölöve çizimi teknikleri incelenmektedir.
Dersin Amacı
Rölöve ve belgeleme tekniklerine giriş görevi üstelenen bu ders kapsamında, analitik bina teftiş yöntemleri, özellikle tarihi öneme sahip yapıların incelenmesi, rölöve çizimlerinin yapılması ve belgelenmesini amaçlanmaktadır. Dönem boyunca araştırma ve analiz yöntemleri, görsel ve yazılı belge araştırma metotları, yapılı çevreyi belgeleme ve sunum teknikleri -teorik bilgiler ve saha çalışmaları eşliğinde- uygulanacaktır. Seçilen tarihi ve/ya çağdaş yapı örneklerinin rölöve çizimlerini oluşturmak dersin önemli bir odak noktasıdır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P7 İçmimarlık alanında tasarım ve planlama yapabilecek tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlamda bilgiye sahip olarak yeni kavram geliştirerek söylem, kuram ve uygulama geliştirme becerisine sahip olma 2
P4 İç mimarlık alanında çok boyutlu bilgiye ve kavrayışa sahip olmak. İlgili alanda gerekli uygulamaları yapmak için bu bilgileri kullanabilme becerisine sahip olmak. 3
P3 Ulusal ve uluslararası ölçekte sanat ve içmimarlık tarihinde bilgi sahibi olma 4
P10 İç mimari projeleri çeşitli bilgisayar teknolojilerinden faydalanarak uygun sunum araçlarıyla veya gerektiğinde rapor yazarak ifade etme yetkinliğine sahip olma 2
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Var olan yapılı çevrenin farklı katmanları ile fizik-mekân, sosyal-mekân olarak okuyabilme becerisi P.7.2 7
Ö2 Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek P.4.1 7
Ö3 İç mimarlığın geçmiş ve bugününü anlama P.3.6 7
Ö4 Çoklu ortamlarda ifade ve sunum yeteneklerini sağlama P.10.2 7
Ö5 Öğrenci, mimari ve iç mimari teknik çizim konvansiyonlarını kullanarak bilgisayar destekli çizim yöntemiyle mimari ve iç mimari çizimler geliştirebilecektir. P.10.4 7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Giriş: Rölöve Terminolojisi
2 Rölövenin Temel Prensipleri
3 Alınan ölçüleri çizime dönüştürmek
4 Tarihi binalarda rölöve ölçüsü nasıl alınır?
5 Yeni binaların ölçülmesi
6 Fotoğraftan rölöve çizimi
7 Elektronik aygıtlarla rölöve
8 Alandaki yenilikler (3 boyutlu tarayıcılar vs.)
9 Vize
10 Rölöve uygulaması başlangıcı
11 Rölöve tashihleri
12 Rölöve tashihleri
13 Rölöve tashihleri
14 Rölöve tashihleri
15 Final
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar D. D. Andrews, Bill Blake Tom Cromwell, Measured and drawn: Techniques and Practice for the Metric Survey of Historic Buildings, English Heritage Publishing, 2003
James Douglas, Building Surveys and Reports, Wiley-Blackwell, 2011
Peter Glover, Building Surveys, Butterworth-Heinmann, 2009
Stewart Brand, How Buildings Learn: What Happens After They're Built, Penguin Books,1995
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama 1 20 (%)
Alan Çalışması 1 20 (%)
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum 1 20 (%)
Projeler 1 20 (%)
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 20 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 4 6 24
Laboratuvar 0 0 0
Proje 1 30 30
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 1 20 20
Alan Çalışması 4 6 24
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 160
Toplam Yük / 30 5,33
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P3 P4 P7 P10
Ö1 İç mimarlığın geçmiş ve bugününü anlama 4 - - -
Ö2 Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek - 3 - -
Ö3 Var olan yapılı çevrenin farklı katmanları ile fizik-mekân, sosyal-mekân olarak okuyabilme becerisi - - 3 -
Ö4 Çoklu ortamlarda ifade ve sunum yeteneklerini sağlama - - - 3
Ö5 Öğrenci, mimari ve iç mimari teknik çizim konvansiyonlarını kullanarak bilgisayar destekli çizim yöntemiyle mimari ve iç mimari çizimler geliştirebilecektir. - - - 3