İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
00250502 Mobilya Tarihi 3 Güz 5 2+0+0 2 2
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Yüzyüze eğitim, örnek inceleme, sunum.
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Yoktur.
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Mehmet Lütfi HİDAYETOĞLU
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Prof. Dr. Mehmet Lütfi HİDAYETOĞLU A-YOK [email protected] 0000 Perşembe
10:10
Dersin İçeriği
İlkçağdan itibaren günümüze kadar olan tüm mobilya tasarım akımları öğretilir. Mobilya konusunda önemli örnekler veren ve örnekleri belgelenen medeniyetler hakkında detaylı bilgiler verilir. Mobilya tasarımında dünyayı etkileyen akımların özellikleri ve nitelikleri hakkında tartışma ve analizler yapılır.
Dersin Amacı
Ders süresince öğrencilerden konu edilen stiller ile ilgili butik tasarımlar yapmaları istenir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P7 İçmimarlık alanında tasarım ve planlama yapabilecek tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlamda bilgiye sahip olarak yeni kavram geliştirerek söylem, kuram ve uygulama geliştirme becerisine sahip olma 4
P3 Ulusal ve uluslararası ölçekte sanat ve içmimarlık tarihinde bilgi sahibi olma 5
P2 Mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk taşıma ve bunların yasal sonuçları hakkında bilgi sahibi olma 1
P11 Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme 3
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Herkes için tasarım kavramını ve ilkelerini kavrar P.1.1 1
Ö2 Mekan ve kullanıcıyı tekrar sorgulayarak yeni bir bakış açısı kazanır P.1.2 1
Ö3 Var olan yapılı çevrenin farklı katmanları ile fizik-mekân, sosyal-mekân olarak okuyabilme becerisi P.7.2 1
Ö4 İç mimarlığın tarihsel anlamını kavrama, dönemlerin gelişimlerini izleme ve farklılıklarını analiz edebilme P.3.1 1
Ö5 İç mimarlık ve sanat tarihi kavramlarına ve terminolojisine ilişkin kuramsal bir altyapı kazanma P.3.2 1
Ö6 İç mimarlık ve sanat tarihindeki karakteristik dönemleri ana hatlarıyla tanıma, görseller üzerinden okuyabilme P.3.3 1
Ö7 Türklerin Anadolu'da meydana getirdikleri mimari mirası tanır, mimari terminolojiye hakim olur, dönem yapılarını görsel üzerinden okuyabilir. P.3.4 1
Ö8 Mekânsal tasarım gelişiminin, kültürel, sosyal, siyasal ve tarihsel kavramlar ile ilişkisini kurarak bir bağ oluşturma becerisini kazanır. P.3.5 1
Ö9 İç mimarlığın geçmiş ve bugününü anlama P.3.6 1
Ö10 Etik değerlerin yapılı ve doğal çevrenin tasarımını nasıl etkilediğini ifade edebilecektir. P.2.7 1
Ö11 Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahip olma ve bu bilgileri iletişim araçlarıyla ifade edebilme P.8.4 1
Ö12 Eleştirel okuma yapabilme P.8.5 1
Ö13 Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme P.11.3 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Derse giriş, temel kavramlar
2 İlk Çağ Mobilyaları (Mısır, Yunan, Mezopotamya)
3 Bizans, Roman ve Gotik Mobilyalar
4 Türk Mobilya Kültürü
5 Rönesans, Barok ve Louis mobilyalar
6 Regence, 16. Louis ve Louis Stillerinin karşılaştırılması
7 Yeni Çağ Donatı Tarihi, Georgian (Dört Büyükler Dönemi)
8 Ara Sınav
9 Yakın Çağ Donatı Tarihi
10 Uzak Doğu Donatı Tarihi
11 Kübizm, Arts and Caft, Art Nouveau
12 Destijl, Bauhaus, Art Deco
13 Post modersnizm, Dekonstrüktivizm, Hi-Tech
14 Ders sonu değerlendirmesi
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Ders kitapları, Ankara, 2006. Kemal Dinçel
Öğretmen kitapları 146, 1979.
Rahmi Aras, Donatı Stilleri, Gazi Üniversitesi
Zafer Işık, Mobilya Sanat Tarihi, MEB.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 10 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 70 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 20 20
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 1 1
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 64
Toplam Yük / 30 2,13
Dersin AKTS Kredisi: 2
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P3 P7 P8 P11
Ö1 Herkes için tasarım kavramını ve ilkelerini kavrar - - - - - -
Ö2 Mekan ve kullanıcıyı tekrar sorgulayarak yeni bir bakış açısı kazanır 2 - - - - -
Ö3 Etik değerlerin yapılı ve doğal çevrenin tasarımını nasıl etkilediğini ifade edebilecektir. - - - - - -
Ö4 İç mimarlığın tarihsel anlamını kavrama, dönemlerin gelişimlerini izleme ve farklılıklarını analiz edebilme - - 5 - - -
Ö5 İç mimarlık ve sanat tarihi kavramlarına ve terminolojisine ilişkin kuramsal bir altyapı kazanma - - 4 - - -
Ö6 İç mimarlık ve sanat tarihindeki karakteristik dönemleri ana hatlarıyla tanıma, görseller üzerinden okuyabilme - - 5 - - -
Ö7 Türklerin Anadolu'da meydana getirdikleri mimari mirası tanır, mimari terminolojiye hakim olur, dönem yapılarını görsel üzerinden okuyabilir. - - 4 - - -
Ö8 Mekânsal tasarım gelişiminin, kültürel, sosyal, siyasal ve tarihsel kavramlar ile ilişkisini kurarak bir bağ oluşturma becerisini kazanır. - - 5 - - -
Ö9 İç mimarlığın geçmiş ve bugününü anlama - - 3 - - -
Ö10 Var olan yapılı çevrenin farklı katmanları ile fizik-mekân, sosyal-mekân olarak okuyabilme becerisi - - - 1 - -
Ö11 Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahip olma ve bu bilgileri iletişim araçlarıyla ifade edebilme - - - - - -
Ö12 Eleştirel okuma yapabilme - - - - 3 -
Ö13 Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme - - - - - 3