İç Mimarlık
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 00250502 | Mobilya Tarihi | 3 | Güz | 5 | 2+0+0 | 2 | 2 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Yüzyüze eğitim, örnek inceleme, sunum. |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | Yoktur. |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Mehmet Lütfi HİDAYETOĞLU |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Prof. Dr. Mehmet Lütfi HİDAYETOĞLU | A-YOK | [email protected] | 0000 | Perşembe 10:10 |
Dersin İçeriği
İlkçağdan itibaren günümüze kadar olan tüm mobilya tasarım akımları öğretilir. Mobilya konusunda önemli örnekler veren ve örnekleri belgelenen medeniyetler hakkında detaylı bilgiler verilir. Mobilya tasarımında dünyayı etkileyen akımların özellikleri ve nitelikleri hakkında tartışma ve analizler yapılır.
Dersin Amacı
Ders süresince öğrencilerden konu edilen stiller ile ilgili butik tasarımlar yapmaları istenir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P7 | İçmimarlık alanında tasarım ve planlama yapabilecek tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlamda bilgiye sahip olarak yeni kavram geliştirerek söylem, kuram ve uygulama geliştirme becerisine sahip olma | 4 |
| P3 | Ulusal ve uluslararası ölçekte sanat ve içmimarlık tarihinde bilgi sahibi olma | 5 |
| P2 | Mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk taşıma ve bunların yasal sonuçları hakkında bilgi sahibi olma | 1 |
| P11 | Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Herkes için tasarım kavramını ve ilkelerini kavrar | P.1.1 | 1 |
| Ö2 | Mekan ve kullanıcıyı tekrar sorgulayarak yeni bir bakış açısı kazanır | P.1.2 | 1 |
| Ö3 | Var olan yapılı çevrenin farklı katmanları ile fizik-mekân, sosyal-mekân olarak okuyabilme becerisi | P.7.2 | 1 |
| Ö4 | İç mimarlığın tarihsel anlamını kavrama, dönemlerin gelişimlerini izleme ve farklılıklarını analiz edebilme | P.3.1 | 1 |
| Ö5 | İç mimarlık ve sanat tarihi kavramlarına ve terminolojisine ilişkin kuramsal bir altyapı kazanma | P.3.2 | 1 |
| Ö6 | İç mimarlık ve sanat tarihindeki karakteristik dönemleri ana hatlarıyla tanıma, görseller üzerinden okuyabilme | P.3.3 | 1 |
| Ö7 | Türklerin Anadolu'da meydana getirdikleri mimari mirası tanır, mimari terminolojiye hakim olur, dönem yapılarını görsel üzerinden okuyabilir. | P.3.4 | 1 |
| Ö8 | Mekânsal tasarım gelişiminin, kültürel, sosyal, siyasal ve tarihsel kavramlar ile ilişkisini kurarak bir bağ oluşturma becerisini kazanır. | P.3.5 | 1 |
| Ö9 | İç mimarlığın geçmiş ve bugününü anlama | P.3.6 | 1 |
| Ö10 | Etik değerlerin yapılı ve doğal çevrenin tasarımını nasıl etkilediğini ifade edebilecektir. | P.2.7 | 1 |
| Ö11 | Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahip olma ve bu bilgileri iletişim araçlarıyla ifade edebilme | P.8.4 | 1 |
| Ö12 | Eleştirel okuma yapabilme | P.8.5 | 1 |
| Ö13 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme | P.11.3 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Derse giriş, temel kavramlar |
| 2 | İlk Çağ Mobilyaları (Mısır, Yunan, Mezopotamya) |
| 3 | Bizans, Roman ve Gotik Mobilyalar |
| 4 | Türk Mobilya Kültürü |
| 5 | Rönesans, Barok ve Louis mobilyalar |
| 6 | Regence, 16. Louis ve Louis Stillerinin karşılaştırılması |
| 7 | Yeni Çağ Donatı Tarihi, Georgian (Dört Büyükler Dönemi) |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Yakın Çağ Donatı Tarihi |
| 10 | Uzak Doğu Donatı Tarihi |
| 11 | Kübizm, Arts and Caft, Art Nouveau |
| 12 | Destijl, Bauhaus, Art Deco |
| 13 | Post modersnizm, Dekonstrüktivizm, Hi-Tech |
| 14 | Ders sonu değerlendirmesi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Ders kitapları, Ankara, 2006. Kemal Dinçel |
| Öğretmen kitapları 146, 1979. | |
| Rahmi Aras, Donatı Stilleri, Gazi Üniversitesi | |
| Zafer Işık, Mobilya Sanat Tarihi, MEB. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 10 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 70 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 64 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2,13 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P7 | P8 | P11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Herkes için tasarım kavramını ve ilkelerini kavrar | - | - | - | - | - | - |
| Ö2 | Mekan ve kullanıcıyı tekrar sorgulayarak yeni bir bakış açısı kazanır | 2 | - | - | - | - | - |
| Ö3 | Etik değerlerin yapılı ve doğal çevrenin tasarımını nasıl etkilediğini ifade edebilecektir. | - | - | - | - | - | - |
| Ö4 | İç mimarlığın tarihsel anlamını kavrama, dönemlerin gelişimlerini izleme ve farklılıklarını analiz edebilme | - | - | 5 | - | - | - |
| Ö5 | İç mimarlık ve sanat tarihi kavramlarına ve terminolojisine ilişkin kuramsal bir altyapı kazanma | - | - | 4 | - | - | - |
| Ö6 | İç mimarlık ve sanat tarihindeki karakteristik dönemleri ana hatlarıyla tanıma, görseller üzerinden okuyabilme | - | - | 5 | - | - | - |
| Ö7 | Türklerin Anadolu'da meydana getirdikleri mimari mirası tanır, mimari terminolojiye hakim olur, dönem yapılarını görsel üzerinden okuyabilir. | - | - | 4 | - | - | - |
| Ö8 | Mekânsal tasarım gelişiminin, kültürel, sosyal, siyasal ve tarihsel kavramlar ile ilişkisini kurarak bir bağ oluşturma becerisini kazanır. | - | - | 5 | - | - | - |
| Ö9 | İç mimarlığın geçmiş ve bugününü anlama | - | - | 3 | - | - | - |
| Ö10 | Var olan yapılı çevrenin farklı katmanları ile fizik-mekân, sosyal-mekân olarak okuyabilme becerisi | - | - | - | 1 | - | - |
| Ö11 | Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahip olma ve bu bilgileri iletişim araçlarıyla ifade edebilme | - | - | - | - | - | - |
| Ö12 | Eleştirel okuma yapabilme | - | - | - | - | 3 | - |
| Ö13 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme | - | - | - | - | - | 3 |
