İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
00241456 Mimaride Yarışma Kültürü 2 Bahar 4 2+0+0 4 4
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Ara sınav, ödev, final.
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Ön koşul bulunmamaktadır.
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Betül HATİPOĞLU ŞAHİN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Betül HATİPOĞLU ŞAHİN - [email protected]
Dersin İçeriği
Yarışma tanımı, Dünyada ve Türkiye'de yarışma örnekleri, konut yarışmaları, kamu binaları yarışmaları, cami yarışmaları
Dersin Amacı
Bu ders mimari yarışmanın tanımını, amacını , dünyada ve Türkiye'de yarışma türlerinin irdelenmesini amaçlamaktadır. Farklı yapı gruplarına yönelik yarışma projelerinin okunmasını ve değerlendirilmesinin yapılmasını hedeflemektedir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P7 İçmimarlık alanında tasarım ve planlama yapabilecek tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlamda bilgiye sahip olarak yeni kavram geliştirerek söylem, kuram ve uygulama geliştirme becerisine sahip olma 4
P4 İç mimarlık alanında çok boyutlu bilgiye ve kavrayışa sahip olmak. İlgili alanda gerekli uygulamaları yapmak için bu bilgileri kullanabilme becerisine sahip olmak. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek P.4.1 1
Ö2 Bilimsel ve teknik bilgiyi uygulama becerisini elde etmek P.4.2 1
Ö3 İç mimari tasarım fikri, bağlam ve mimari program kavramlarını ayırt edebilme, tanımlayabilme P.4.3 1
Ö4 İç mimari bir sorunu belirleme, gerekli bilgiyi toplama, birleştirme ve değerlendirme becerisi P.7.1 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Yarışmaların tanımı, yarışmaların amaç ve önemi
2 Yarışma Yönetmelikleri ve Yarışmaların Gruplandırılması
3 Yarışmalarda Süreç
4 Dünyada yarışma ortamında aktörler
5 Türkiye'de yarışma ortamında aktörler
6 Kamu yapılarında yarışma projeleri
7 Kamu yapılarında yarışma projeleri
8 Vize
9 Konut yapılarında yarışma projeleri
10 Camilerde yarışma projeleri
11 Kentsel mekanda yarışma projeleri
12 Öğrenci sunumları
13 Öğrenci sunumları
14 Öğrenci sunumları
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Aksu, A. (2013). Mimari Tasarım/Proje Yarışmaları Kuramsal Söylemler Üretebilir Mi? Dosya 31, 1, 1-4.
Chupin, J.P., Cucuzzella, C. ve Helal, B. (2015). Architecture Competitions and the Production of Culture, Quality and Knowledge. Montreal: Potential Architecture Books
Guilherme, P. (2016). The Relevance of International Design Competitions. J. E. Andersson, G. B. Zettersten, & M. Rönn içinde, Architectural Competitions As Institution and Process. 225-261. Stockholm: The Royal Institute of Technology.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 2 15 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 3 15 45
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 4 5 20
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 15 15
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 120
Toplam Yük / 30 4
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P4 P7
Ö1 Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek 4 -
Ö2 Bilimsel ve teknik bilgiyi uygulama becerisini elde etmek 3 -
Ö3 İç mimari tasarım fikri, bağlam ve mimari program kavramlarını ayırt edebilme, tanımlayabilme - 3
Ö4 İç mimari bir sorunu belirleme, gerekli bilgiyi toplama, birleştirme ve değerlendirme becerisi - 4