İç Mimarlık
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
00241455 | Mimari Animasyon | 2 | Bahar | 4 | 2+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | 3 boyutlu modelleme programları kullanılarak model üretimi ve animasyon üretimi gerçekleştirilmektedir. |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | 3 boyutlu modelleme bilgisi. |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Halil SEVİM |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Halil SEVİM | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
İki aşamalı dersin ilk aşamasında, Mimarlık Fakültesi öğrencilerini, animasyon üretiminin temel grameri ile tanıştırmak hedeflenir. Fotoğraf ve animasyon analizleri üzerinden sinematografik aygıtlar tanıtılarak, kullanım olasılıkları sorgulanır. Fotoğraf ve animasyon ödevleri ile bu analizler uygulamalı olarak pekiştirilir. Dersin ikinci aşaması, bir film fikrine dönüştürülmek üzere öğrenci tarafından seçilmiş bir mekanın, önermesi olan bir animasyon fikrine dönüştürülmek üzere analiz edilmesi ile başlar. Temel çekim ve kurgu dersleriyle teknik altyapının, teorik ders ve animasyon analizleriyle harmanlanarak sunulacağı derste, dönem sonu projeleri bireysel olarak üretilecek `Mimari Animasyon` lar şeklinde olmaktadır.
Dersin Amacı
Mimari animasyon dersi, mimari analiz ve olguların, önermesi olan bir film fikrine dönüştürülerek üretilmesi aşamalarını takip etmektedir
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P5 | Mekan tasarımında ve yapımında modern araç ve teknolojileri seçerek uygulayabilme becerisine sahip olma | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Çevresel etmenler ve kullanıcı gereksinimlerine bağlı olarak gerekli niteliklerin belirlenmesi ve malzeme seçiminde doğru kararların alınması. | P.5.2 | 7 |
Ö2 | Çevresel etkenler hakkında bilgi sahibi olmak ve kullanıcı gereksinmelerinin belirlenmesi | P.5.6 | 7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Giriş ve Ders Tanıtımı |
2 | Sinematik Aygıtlar, Sinematik Karar Alma |
3 | Sinematik Kompozisyon Kritik An, Derinlik, Açı |
4 | Hareketli Görüntü ve Çekim Film Analizi |
5 | Sinemada ve Mimarlıkta Zaman-Mekan-Sekans Walking Perception |
6 | Montaj Programları |
7 | Montaj Teorisi Videografik Zaman ve Mekan Paralel Kurgu, Biçim Kurgusu, Derleme Kurgu |
8 | Film Analizi |
9 | Ara Sınav |
10 | Film Analizi |
11 | Prodüksiyon ve Çekim Planı |
12 | Final Proje Değerlendirmesi |
13 | Final Proje Değerlendirmesi |
14 | Final Jüri |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | - |
3D Animation Essentials Andy Beane ISBN: 978-1-118-14748-1 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Diğer | 14 | 4 | 56 |
Toplam İş Yükü: | 116 | ||
Toplam Yük / 30 | 3,87 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P5 |
---|---|---|
Ö1 | Çevresel etmenler ve kullanıcı gereksinimlerine bağlı olarak gerekli niteliklerin belirlenmesi ve malzeme seçiminde doğru kararların alınması. | 4 |
Ö2 | Çevresel etkenler hakkında bilgi sahibi olmak ve kullanıcı gereksinmelerinin belirlenmesi | 4 |