İç Mimarlık
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
00241454 | Mimari Prezentasyon | 2 | Bahar | 4 | 2+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Mimarlıkta temsiliyet, görsellik, algı, mimari sunum amacı, güncel araçlar ve yaklaşımların aktarılması. |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | 3 boyutlu modelleme bilgisi. |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Halil SEVİM |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Halil SEVİM | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Mimarlık ve mimari tasarım olgusu, tasarım ilkeleri ve tasarımın sosyal yapısı; Mimari tasarımda görsel iletişim araçları; geleneksel ve güncel yaklaşımlar, Mimarlıkta temsiliyet, görsellik ve algı. Mimari sunum; amacı, güncel araçlar ve yaklaşımlar. Sunum araç ve tekniklerinin farklı ölçeklerdeki örneklerle açıklanması, tekniklerin uygulanması
Dersin Amacı
Temsiliyet, öğelerin sunulduğu dil ve işaretleri sistemi olarak, şekilsel, tanımsal ve kavramsal olgular olarak tanımlanmaktadır. Mimari tasarım sürecinin farklı aşamalarında kullanılan tasarım araçları ile güncel sunum araç ve yöntemlerinin tanıtılması amaçlanmaktadır. Ders aracılığıyla öğrencilere uygulayabilecekleri çeşitli ölçeklerde tekniklerin açıklanması ve yapacakları uygulamalarda da, bu konularda deneyim kazanmaları hedeflenmektedir
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P5 | Mekan tasarımında ve yapımında modern araç ve teknolojileri seçerek uygulayabilme becerisine sahip olma | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Çevresel etmenler ve kullanıcı gereksinimlerine bağlı olarak gerekli niteliklerin belirlenmesi ve malzeme seçiminde doğru kararların alınması. | P.5.2 | 7 |
Ö2 | Malzeme seçiminde ilgili standartlar hakkında bilgi sahibi olmak | P.5.5 | 7 |
Ö3 | Çevresel etkenler hakkında bilgi sahibi olmak ve kullanıcı gereksinmelerinin belirlenmesi | P.5.6 | 7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Dersin tanıtımı, içeriği, genel görüşme. |
2 | Mimarlık olgusu, tasarım ilkeleri |
3 | Mimari tasarım ve görsel iletişim araçları; geleneksel ve güncel yaklaşımlar |
4 | Mimari tasarım ve görsel iletişim araçları; geleneksel ve güncel yaklaşımlar |
5 | Mimarlıkta temsil, Görsellik ve algı |
6 | Seminer : Mimarlıkta Temsil |
7 | Mimari sunum; amacı, güncel araçlar ve yaklaşımlar |
8 | Mimari sunum; amacı, güncel araçlar ve yaklaşımlar |
9 | Ara sınav |
10 | Sunum çeşitleri, araçlar, kullanım amaç ve yöntemleri |
11 | Sunum çeşitleri, araçlar, kullanım amaç ve yöntemleri |
12 | Sunum çeşitleri, araçlar, kullanım amaç ve yöntemleri |
13 | Örneklerle ilgili değerlendirmeler |
14 | Örneklerle ilgili değerlendirmeler |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | - |
3D Animation Essentials Andy Beane ISBN: 978-1-118-14748-1 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Diğer | 14 | 4 | 56 |
Toplam İş Yükü: | 116 | ||
Toplam Yük / 30 | 3,87 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P5 |
---|---|---|
Ö1 | Çevresel etmenler ve kullanıcı gereksinimlerine bağlı olarak gerekli niteliklerin belirlenmesi ve malzeme seçiminde doğru kararların alınması. | 3 |
Ö2 | Malzeme seçiminde ilgili standartlar hakkında bilgi sahibi olmak | 3 |
Ö3 | Çevresel etkenler hakkında bilgi sahibi olmak ve kullanıcı gereksinmelerinin belirlenmesi | 4 |