İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
00241453 Modüler Tasarımlar 2 Bahar 4 2+0+0 4 4
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Teorik olarak konuların anlatılması ve yapılan sınavlarla öğrencilerin konu ile ilgili öğrenim seviyelerinin belirlenmesi.
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Yok
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Kemal ERVAN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Kemal ERVAN A-202 [email protected] 7342 Çarşamba
09:00 - 11:00
Dersin İçeriği
Antropometri, Form ve Strüktür Örnekler üzerinden bu başlıkların tartışılması Dünya Mobilya tasarımı Literatüründen Okuma ve Aktarmalar Tekil ve Modüler Mobilya Eleştirisi ve Malzeme-Üretim Prosesi Araştırması
Dersin Amacı
Modülerlik kavramı, kökenleri ve günümüzde modülerliğin önemi konularında öğrenciler bilgilendirilir. Modüler tasarım yapabilme becerisi kazandırılır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P4 İç mimarlık alanında çok boyutlu bilgiye ve kavrayışa sahip olmak. İlgili alanda gerekli uygulamaları yapmak için bu bilgileri kullanabilme becerisine sahip olmak. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek P.4.1 1
Ö2 Bilimsel ve teknik bilgiyi uygulama becerisini elde etmek P.4.2 6
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Modüler tasarım nedir?
2 Modüler Sistemler Temel Bilgiler
3 Yapıların Modüler Eleman Özellikleri
4 Modüler Koordinasyonun Tasarıma Uygulanması.
5 Modüler Koordinasyonun Yapının Geometrik Şekline Uygulanması Sorunları.
6 Modüler Sistemler İçin Geometrik Yapılanmalar.
7 Birleşim Yerlerine Ait Özellikler.
8 Ara Sınav
9 Panel Elemanlar İçin Malzeme Seçimi.
10 Malzemelere Göre Panel Eleman Binileri
11 Yan Panel Elemanlarda Geçmeli-Dişli-Kanallı Biniler
12 Yan Panel Elemanlarda Kenetli Bini Tipleri
13 Uygulama
14 Uygulama
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Asan, Umut. Modüler ürün tasarımı için bütünleşik bir yöntem ve uygulaması. Diss. 2001.
BERGÜL Mehmet Suat, Doğada/Bilimde/Sanatta ALTIN ORAN, Arkeoloji ve Sanat Yayınları, İstanbul 1993.
İ.Hulisi Güngör, Temel Tasar, İstanbul 2005.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 15 15
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 120
Toplam Yük / 30 4
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P4
Ö1 Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek 5
Ö2 Bilimsel ve teknik bilgiyi uygulama becerisini elde etmek 5