İç Mimarlık
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
00241453 | Modüler Tasarımlar | 2 | Bahar | 4 | 2+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Teorik olarak konuların anlatılması ve yapılan sınavlarla öğrencilerin konu ile ilgili öğrenim seviyelerinin belirlenmesi. |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Kemal ERVAN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Kemal ERVAN | A-202 | [email protected] | 7342 | Çarşamba 09:00 - 11:00 |
Dersin İçeriği
Antropometri, Form ve Strüktür Örnekler üzerinden bu başlıkların tartışılması Dünya Mobilya tasarımı Literatüründen Okuma ve Aktarmalar Tekil ve Modüler Mobilya Eleştirisi ve Malzeme-Üretim Prosesi Araştırması
Dersin Amacı
Modülerlik kavramı, kökenleri ve günümüzde modülerliğin önemi konularında öğrenciler bilgilendirilir. Modüler tasarım yapabilme becerisi kazandırılır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P4 | İç mimarlık alanında çok boyutlu bilgiye ve kavrayışa sahip olmak. İlgili alanda gerekli uygulamaları yapmak için bu bilgileri kullanabilme becerisine sahip olmak. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek | P.4.1 | 1 |
Ö2 | Bilimsel ve teknik bilgiyi uygulama becerisini elde etmek | P.4.2 | 6 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Modüler tasarım nedir? |
2 | Modüler Sistemler Temel Bilgiler |
3 | Yapıların Modüler Eleman Özellikleri |
4 | Modüler Koordinasyonun Tasarıma Uygulanması. |
5 | Modüler Koordinasyonun Yapının Geometrik Şekline Uygulanması Sorunları. |
6 | Modüler Sistemler İçin Geometrik Yapılanmalar. |
7 | Birleşim Yerlerine Ait Özellikler. |
8 | Ara Sınav |
9 | Panel Elemanlar İçin Malzeme Seçimi. |
10 | Malzemelere Göre Panel Eleman Binileri |
11 | Yan Panel Elemanlarda Geçmeli-Dişli-Kanallı Biniler |
12 | Yan Panel Elemanlarda Kenetli Bini Tipleri |
13 | Uygulama |
14 | Uygulama |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Asan, Umut. Modüler ürün tasarımı için bütünleşik bir yöntem ve uygulaması. Diss. 2001. |
BERGÜL Mehmet Suat, Doğada/Bilimde/Sanatta ALTIN ORAN, Arkeoloji ve Sanat Yayınları, İstanbul 1993. | |
İ.Hulisi Güngör, Temel Tasar, İstanbul 2005. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 1 | 20 | 20 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 120 | ||
Toplam Yük / 30 | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P4 |
---|---|---|
Ö1 | Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek | 5 |
Ö2 | Bilimsel ve teknik bilgiyi uygulama becerisini elde etmek | 5 |