İç Mimarlık
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
00241452 | İç Mekanda Işık-Renk-Doku | 2 | Bahar | 4 | 2+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Ara sınav, ödev, final. |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Ön koşul bulunmamaktadır. |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Betül HATİPOĞLU ŞAHİN |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Betül HATİPOĞLU ŞAHİN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Mekanın incelemesi Mekansal ilişkiler ve organizasyonlar Düzenleme yöntemleri Düzenleme ilkeleri Renk ve doku tasarımı
Dersin Amacı
Öğrencilere mekanda kullanılacak renk ve doku türlerini ve bunların aydınlatma tasarımı ile nasıl farklılık gösterebileceğini aktarmaktır. Özgün düşünce süreçlerini ve yaratıcılığı tetikleyerek tasarım yapma sürecini deneyimleme; bu süreç sonunda bir ürün ortaya çıkarabilme amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P4 | İç mimarlık alanında çok boyutlu bilgiye ve kavrayışa sahip olmak. İlgili alanda gerekli uygulamaları yapmak için bu bilgileri kullanabilme becerisine sahip olmak. | 4 |
P5 | Mekan tasarımında ve yapımında modern araç ve teknolojileri seçerek uygulayabilme becerisine sahip olma | 4 |
P6 | Çevresel verileri, arazi şartları ve kullanıcı ihtiyaçlarını dikkate alarak tasarım yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Mekan ve kullanıcıyı tekrar sorgulayarak yeni bir bakış açısı kazanır | P.1.2 | 1 |
Ö2 | İç mimarlık ve yapılı çevreyi etkileyen bağlamsal faktörleri anlama becerisini elde etmek | P.4.5 | 1 |
Ö3 | Görsel, sözel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmek. | P.4.6 | 7 |
Ö4 | Yapı malzemelerinin doğru yerlerde kullanılma becerisinin kazanılması. | P.5.3 | 7 |
Ö5 | Yapı malzemesi ile ilgili bilgileri elde etme, değerlendirme, kayıt etme ve uygulama becerisinin kazanılması. | P.5.4 | 7 |
Ö6 | Doğal ve yapay aydınlatma açısından bina-çevre etkileşimine dayalı kavramları tasarıma aktarabilme | P.6.6 | 7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Dersin tanıtımı, genel bilgi, ders akış şeması |
2 | Mekan, mekanı tanımlayan elemanlar |
3 | İç mekan kavramı |
4 | Renk tanımı, renk sistemleri |
5 | İç mekanda renk kullanımı |
6 | Renk kullanımıyla ilgili sınıf içi uygulama |
7 | Ara sınav |
8 | Aydınlatma, aydınlatma elemanları, aydınlatma sistemleri |
9 | İç mekanda farklı aydınlatma uygulamaları |
10 | Aydınlatma ile ilgili sınıf içi uygulama |
11 | Doku kavramı |
12 | İç mekanda dokunun kullanımı |
13 | Doku ile ilgili sınıf içi uygulama |
14 | Işık-renk-doku kavramlarının sunum teknikleriyle bağlantısının kurulması |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Ching F.D.K. (2011). İç Mekan Tasarımı. çev. Elçioğlu B. İstanbul: YEM Kitabevi |
Stafford Cliff, Gilles de Chabaneix(2010). The way we live with color. Thames&Hudson | |
Winchip Susan (2011). Fundemantals of Lighting 2nd Edition, NastPub.,Canada |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 3 | 15 | 45 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 123 | ||
Toplam Yük / 30 | 4,10 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P4 | P5 | P6 |
---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Mekan ve kullanıcıyı tekrar sorgulayarak yeni bir bakış açısı kazanır | - | - | - | - |
Ö2 | İç mimarlık ve yapılı çevreyi etkileyen bağlamsal faktörleri anlama becerisini elde etmek | - | - | - | - |
Ö3 | Görsel, sözel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmek. | - | 4 | - | - |
Ö4 | Yapı malzemelerinin doğru yerlerde kullanılma becerisinin kazanılması. | - | - | 4 | - |
Ö5 | Yapı malzemesi ile ilgili bilgileri elde etme, değerlendirme, kayıt etme ve uygulama becerisinin kazanılması. | - | - | - | - |
Ö6 | Doğal ve yapay aydınlatma açısından bina-çevre etkileşimine dayalı kavramları tasarıma aktarabilme | - | - | - | 4 |