İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
00241452 İç Mekanda Işık-Renk-Doku 2 Bahar 4 2+0+0 4 4
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Ara sınav, ödev, final.
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Ön koşul bulunmamaktadır.
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Betül HATİPOĞLU ŞAHİN
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Betül HATİPOĞLU ŞAHİN
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Mekanın incelemesi Mekansal ilişkiler ve organizasyonlar Düzenleme yöntemleri Düzenleme ilkeleri Renk ve doku tasarımı
Dersin Amacı
Öğrencilere mekanda kullanılacak renk ve doku türlerini ve bunların aydınlatma tasarımı ile nasıl farklılık gösterebileceğini aktarmaktır. Özgün düşünce süreçlerini ve yaratıcılığı tetikleyerek tasarım yapma sürecini deneyimleme; bu süreç sonunda bir ürün ortaya çıkarabilme amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P4 İç mimarlık alanında çok boyutlu bilgiye ve kavrayışa sahip olmak. İlgili alanda gerekli uygulamaları yapmak için bu bilgileri kullanabilme becerisine sahip olmak. 4
P5 Mekan tasarımında ve yapımında modern araç ve teknolojileri seçerek uygulayabilme becerisine sahip olma 4
P6 Çevresel verileri, arazi şartları ve kullanıcı ihtiyaçlarını dikkate alarak tasarım yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Mekan ve kullanıcıyı tekrar sorgulayarak yeni bir bakış açısı kazanır P.1.2 1
Ö2 İç mimarlık ve yapılı çevreyi etkileyen bağlamsal faktörleri anlama becerisini elde etmek P.4.5 1
Ö3 Görsel, sözel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmek. P.4.6 7
Ö4 Yapı malzemelerinin doğru yerlerde kullanılma becerisinin kazanılması. P.5.3 7
Ö5 Yapı malzemesi ile ilgili bilgileri elde etme, değerlendirme, kayıt etme ve uygulama becerisinin kazanılması. P.5.4 7
Ö6 Doğal ve yapay aydınlatma açısından bina-çevre etkileşimine dayalı kavramları tasarıma aktarabilme P.6.6 7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Dersin tanıtımı, genel bilgi, ders akış şeması
2 Mekan, mekanı tanımlayan elemanlar
3 İç mekan kavramı
4 Renk tanımı, renk sistemleri
5 İç mekanda renk kullanımı
6 Renk kullanımıyla ilgili sınıf içi uygulama
7 Ara sınav
8 Aydınlatma, aydınlatma elemanları, aydınlatma sistemleri
9 İç mekanda farklı aydınlatma uygulamaları
10 Aydınlatma ile ilgili sınıf içi uygulama
11 Doku kavramı
12 İç mekanda dokunun kullanımı
13 Doku ile ilgili sınıf içi uygulama
14 Işık-renk-doku kavramlarının sunum teknikleriyle bağlantısının kurulması
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Ching F.D.K. (2011). İç Mekan Tasarımı. çev. Elçioğlu B. İstanbul: YEM Kitabevi
Stafford Cliff, Gilles de Chabaneix(2010). The way we live with color. Thames&Hudson
Winchip Susan (2011). Fundemantals of Lighting 2nd Edition, NastPub.,Canada
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 2 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 3 15 45
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 15 15
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 20 20
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 123
Toplam Yük / 30 4,10
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P4 P5 P6
Ö1 Mekan ve kullanıcıyı tekrar sorgulayarak yeni bir bakış açısı kazanır - - - -
Ö2 İç mimarlık ve yapılı çevreyi etkileyen bağlamsal faktörleri anlama becerisini elde etmek - - - -
Ö3 Görsel, sözel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmek. - 4 - -
Ö4 Yapı malzemelerinin doğru yerlerde kullanılma becerisinin kazanılması. - - 4 -
Ö5 Yapı malzemesi ile ilgili bilgileri elde etme, değerlendirme, kayıt etme ve uygulama becerisinin kazanılması. - - - -
Ö6 Doğal ve yapay aydınlatma açısından bina-çevre etkileşimine dayalı kavramları tasarıma aktarabilme - - - 4