İç Mimarlık
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 00241451 | Kırsal Mimari | 2 | Bahar | 4 | 2+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | vize, final |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | ön koşul bulunmamaktadır |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr.Arş.Gör. Büşra YILMAZ ERDOĞAN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr.Arş.Gör. Büşra YILMAZ ERDOĞAN | A-203 | [email protected] | 7811 | Cuma 13:30-14:30 |
Dersin İçeriği
Ders, kolay anlaşılabilir olması açısından teorik bilgilerin görsel materyallerle desteklenerek sunu haline getirilmesi ve derste sunulması şeklinde anlatılmaktadır. Farklı kırsal yerleşimler konut tipolojilerine ait örnekler power point sunusu halinde derslerde sunulmaktadır. Ayrıca teorik bilginin desteklenmesi amacıyla alan çalışması ve teknik gezi yapılmaktadır.
Dersin Amacı
Yerleşme ve kırsal yerleşme kavramlarını tanımlamak ve geleneksel konut dokusu ve plan tipolojilerini öğrenmek. Kırsal yerleşim dokusu, plan şeması, iç mekân donatı elemanları hakkında bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamak. Bunun yanı sıra kırsal konutu alan çalışması ile öğrenmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P7 | İçmimarlık alanında tasarım ve planlama yapabilecek tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlamda bilgiye sahip olarak yeni kavram geliştirerek söylem, kuram ve uygulama geliştirme becerisine sahip olma | 4 |
| P5 | Mekan tasarımında ve yapımında modern araç ve teknolojileri seçerek uygulayabilme becerisine sahip olma | 4 |
| P6 | Çevresel verileri, arazi şartları ve kullanıcı ihtiyaçlarını dikkate alarak tasarım yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Var olan yapılı çevrenin farklı katmanları ile fizik-mekân, sosyal-mekân olarak okuyabilme becerisi | P.7.2 | 1 |
| Ö2 | Çevresel etmenler ve kullanıcı gereksinimlerine bağlı olarak gerekli niteliklerin belirlenmesi ve malzeme seçiminde doğru kararların alınması. | P.5.2 | 1 |
| Ö3 | Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimden haberdar olma | P.6.1 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Kırsal mimarinin tanımı, kapsamı ve önemi |
| 2 | Kırsal Mimarinin Tarihsel Gelişimi: Yerleşimlerin evrimi, geleneksel yapı teknikleri |
| 3 | Yerel Malzeme Kullanımı: Doğal malzemeler ve bölgesel çeşitlilik |
| 4 | Kırsal Mimaride Sürdürülebilirlik: Ekolojik ayak izi ve tasarım ilkeleri |
| 5 | Kırsal Mimaride Sosyal ve Kültürel Dinamikler: Kırsal mimari, toplum ve mimarlık ilişkisi |
| 6 | Kırsal Mimari ve İklim İlişkisi: İklimsel faktörlerin kırsal yapı tasarımına etkileri |
| 7 | Kırsal Alanda Toplumsal Yapılar: Kolektif yaşam alanları ve ortak kullanım mekânları |
| 8 | Kırsal Mimaride Yerel Sanat ve Zanaat: Yerel işçilik ve estetik anlayışının yapı tasarımına etkileri |
| 9 | Ara Sınav |
| 10 | Öğrenci sunumları (alan çalışması ile ilgili) |
| 11 | Öğrenci sunumları (alan çalışması ile ilgili) |
| 12 | Öğrenci sunumları (alan çalışması ile ilgili) |
| 13 | Öğrenci sunumları (alan çalışması ile ilgili) |
| 14 | Öğrenci sunumları (alan çalışması ile ilgili) |
| 15 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Aran, K., (2000). Barınaktan Öte: Anadolu Kır Yapıları, Ankara: TEPE Mimarlık Kültürü Merkezi. |
| Eres, Z. (2008). Türkiye'de planlı kırsal yerleşmelerin tarihsel gelişimi ve Erken Cumhuriyet Dönemi planlı kırsal mimarisinin korunması sorunu. | |
| ERGÜN, Y., & MERTOL, H. KIRSAL ALANLARIN MİMARİ DOKUSUNUN İNCELENMESİ VE KORUMA AMAÇLI DEĞERLENDİRİLMESİ. | |
| Karpuz, H. (1999). ‘Serander'And ‘Loft': Türk Ve Norveç Halk Mimarisinde Eşdeğerli İki Yapı. | |
| Muşkara, Ü. (2017). KIRSAL ÖLÇEKTE GELENEKSEL KONUT MİMARİSİNİN KORUNMASI: ÖZGÜNLÜK. Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, (37), 437-448. | |
| Tekeli, İ. (2001). Sürdürülebilirlik kavramı üzerinde irdelemeler. Cevat Geray'a Armağan, Mülkiyeliler Birliği Yayınları, 25, 729-746. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 24 | 24 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 120 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P5 | P6 | P7 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Çevresel etmenler ve kullanıcı gereksinimlerine bağlı olarak gerekli niteliklerin belirlenmesi ve malzeme seçiminde doğru kararların alınması. | 4 | - | - |
| Ö2 | Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimden haberdar olma | - | 4 | - |
| Ö3 | Var olan yapılı çevrenin farklı katmanları ile fizik-mekân, sosyal-mekân olarak okuyabilme becerisi | - | - | 4 |
