İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
00241451 Kırsal Mimari 2 Bahar 4 2+0+0 4 4
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler vize, final
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar ön koşul bulunmamaktadır
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr.Arş.Gör. Büşra YILMAZ ERDOĞAN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr.Arş.Gör. Büşra YILMAZ ERDOĞAN A-203 [email protected] 7811 Cuma
13:30-14:30
Dersin İçeriği
Ders, kolay anlaşılabilir olması açısından teorik bilgilerin görsel materyallerle desteklenerek sunu haline getirilmesi ve derste sunulması şeklinde anlatılmaktadır. Farklı kırsal yerleşimler konut tipolojilerine ait örnekler power point sunusu halinde derslerde sunulmaktadır. Ayrıca teorik bilginin desteklenmesi amacıyla alan çalışması ve teknik gezi yapılmaktadır.
Dersin Amacı
Yerleşme ve kırsal yerleşme kavramlarını tanımlamak ve geleneksel konut dokusu ve plan tipolojilerini öğrenmek. Kırsal yerleşim dokusu, plan şeması, iç mekân donatı elemanları hakkında bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamak. Bunun yanı sıra kırsal konutu alan çalışması ile öğrenmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P7 İçmimarlık alanında tasarım ve planlama yapabilecek tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlamda bilgiye sahip olarak yeni kavram geliştirerek söylem, kuram ve uygulama geliştirme becerisine sahip olma 4
P5 Mekan tasarımında ve yapımında modern araç ve teknolojileri seçerek uygulayabilme becerisine sahip olma 4
P6 Çevresel verileri, arazi şartları ve kullanıcı ihtiyaçlarını dikkate alarak tasarım yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Var olan yapılı çevrenin farklı katmanları ile fizik-mekân, sosyal-mekân olarak okuyabilme becerisi P.7.2 1
Ö2 Çevresel etmenler ve kullanıcı gereksinimlerine bağlı olarak gerekli niteliklerin belirlenmesi ve malzeme seçiminde doğru kararların alınması. P.5.2 1
Ö3 Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimden haberdar olma P.6.1 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Kırsal mimarinin tanımı, kapsamı ve önemi
2 Kırsal Mimarinin Tarihsel Gelişimi: Yerleşimlerin evrimi, geleneksel yapı teknikleri
3 Yerel Malzeme Kullanımı: Doğal malzemeler ve bölgesel çeşitlilik
4 Kırsal Mimaride Sürdürülebilirlik: Ekolojik ayak izi ve tasarım ilkeleri
5 Kırsal Mimaride Sosyal ve Kültürel Dinamikler: Kırsal mimari, toplum ve mimarlık ilişkisi
6 Kırsal Mimari ve İklim İlişkisi: İklimsel faktörlerin kırsal yapı tasarımına etkileri
7 Kırsal Alanda Toplumsal Yapılar: Kolektif yaşam alanları ve ortak kullanım mekânları
8 Kırsal Mimaride Yerel Sanat ve Zanaat: Yerel işçilik ve estetik anlayışının yapı tasarımına etkileri
9 Ara Sınav
10 Öğrenci sunumları (alan çalışması ile ilgili)
11 Öğrenci sunumları (alan çalışması ile ilgili)
12 Öğrenci sunumları (alan çalışması ile ilgili)
13 Öğrenci sunumları (alan çalışması ile ilgili)
14 Öğrenci sunumları (alan çalışması ile ilgili)
15 Final
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Aran, K., (2000). Barınaktan Öte: Anadolu Kır Yapıları, Ankara: TEPE Mimarlık Kültürü Merkezi.
Eres, Z. (2008). Türkiye'de planlı kırsal yerleşmelerin tarihsel gelişimi ve Erken Cumhuriyet Dönemi planlı kırsal mimarisinin korunması sorunu.
ERGÜN, Y., & MERTOL, H. KIRSAL ALANLARIN MİMARİ DOKUSUNUN İNCELENMESİ VE KORUMA AMAÇLI DEĞERLENDİRİLMESİ.
Karpuz, H. (1999). ‘Serander'And ‘Loft': Türk Ve Norveç Halk Mimarisinde Eşdeğerli İki Yapı.
Muşkara, Ü. (2017). KIRSAL ÖLÇEKTE GELENEKSEL KONUT MİMARİSİNİN KORUNMASI: ÖZGÜNLÜK. Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, (37), 437-448.
Tekeli, İ. (2001). Sürdürülebilirlik kavramı üzerinde irdelemeler. Cevat Geray'a Armağan, Mülkiyeliler Birliği Yayınları, 25, 729-746.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 4 56
Ara Sınav 1 12 12
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 24 24
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 120
Toplam Yük / 30 4
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P5 P6 P7
Ö1 Çevresel etmenler ve kullanıcı gereksinimlerine bağlı olarak gerekli niteliklerin belirlenmesi ve malzeme seçiminde doğru kararların alınması. 4 - -
Ö2 Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimden haberdar olma - 4 -
Ö3 Var olan yapılı çevrenin farklı katmanları ile fizik-mekân, sosyal-mekân olarak okuyabilme becerisi - - 4