İç Mimarlık
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
00240403 | Yapı Elemanları ve Teknolojisi II | 2 | Bahar | 4 | 2+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Nazım KOÇU |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Nazım KOÇU | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Bu ders iç mimari detay tasarımı ile ilgili bilgilerin ve tekniklerin öğretilmesini ve öğrencilerin kendi seçtikleri bir projede öğrenilen bilgi ve tekniklerin kullanılması ile bir uygulama projesi ve detay projeleri geliştirmelerini kapsar. Her ders 2 kısımdan oluşur. Birinci kısımda teorik olarak detay bilgileri ve teknikleri anlatılır. Dersin ikinci kısmı ise öğrencilerin her hafta projelerindeki tasarımlarının tartışıldığı bir çalıştay olacaktır
Dersin Amacı
Yeni, çevreye duyarlı malzemeler ve teknolojik yenilikler konusunda farkındalığın güçlendirilmesi ve öğrencilerin bunu tasarım sürecinde kullanabilmesi hedeflenmektedir. Başka bir amaç, öğrencilerin, iç mimari bileşenleri ve mobilya ile ilgili detayları çözebiliyor olması ve günümüz teknikleri ile uygulamaların nasıl yapıldığı ile ilgili yorumlama yapabilmeleridir. Tasarımda tek bir detay çözümü olmadığından, öğrencilerin temel detay bilgileri ışığında kurguladıkları tasarımların nasıl uygulanabilir hale getirilebildiğini kavrayabilmesi ve öğrencilerin detay çözümlerinin aslında tasarımın tamamlayıcı bir unsuru olduğunu problemleri çözerek fark etmeleri amaçlanmaktadır. Öğrencilerin iç mimaride var olan bütün teknik disiplinlerin bir arada kullanmasını, bu disiplinlerin birbiri ile olan ilişkilendirmesini ve aralarındaki koordinasyonu yapma becerilerini geliştirmeleri dersin temel amaçlarındandır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Fiziksel, toplumsal ve ekonomik unsurları dikkate alarak, çevreye duyarlı, evrensel tasarım ve planlama yapabilme bilgisine sahip olma | 5 |
P6 | Çevresel verileri, arazi şartları ve kullanıcı ihtiyaçlarını dikkate alarak tasarım yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma | 5 |
P3 | Ulusal ve uluslararası ölçekte sanat ve içmimarlık tarihinde bilgi sahibi olma | 5 |
P2 | Mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk taşıma ve bunların yasal sonuçları hakkında bilgi sahibi olma | 5 |
P9 | Gerektiğinde farklı disiplinlerle birlikte takım çalışması yapabilme yetkinliğine sahip olma | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Herkes için tasarım kavramını ve ilkelerini kavrar | P.1.1 | 5 |
Ö2 | İç mimari projeler için çevreye duyarlı çözümler önerebilme | P.1.5 | 5 |
Ö3 | Çevre ve iç mekân arasında bir bağ oluşturmayı öğrenme | P.1.9 | 5 |
Ö4 | Proje, şantiye, zaman yönetimi bilme | P.2.2 | 5 |
Ö5 | Başlangıçtan bitişe kadar mimarların tanımladığı çalışma aşamalarında etik ilkeleri uygulayabilecektir. | P.2.6 | 5 |
Ö6 | İç mimarlığın geçmiş ve bugününü anlama | P.3.6 | 5 |
Ö7 | Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek | P.4.1 | 5 |
Ö8 | Bilimsel ve teknik bilgiyi uygulama becerisini elde etmek | P.4.2 | 5 |
Ö9 | Yapı malzemelerinin üretimlerinden kullanımlarına kadar, yapılarının ve özelliklerinin öğrenilmesi. | P.5.1 | 5 |
Ö10 | Çevresel etmenler ve kullanıcı gereksinimlerine bağlı olarak gerekli niteliklerin belirlenmesi ve malzeme seçiminde doğru kararların alınması. | P.5.2 | 5 |
Ö11 | Yapı malzemelerinin doğru yerlerde kullanılma becerisinin kazanılması. | P.5.3 | 5 |
Ö12 | Yapı malzemesi ile ilgili bilgileri elde etme, değerlendirme, kayıt etme ve uygulama becerisinin kazanılması. | P.5.4 | 5 |
Ö13 | Malzeme seçiminde ilgili standartlar hakkında bilgi sahibi olmak | P.5.5 | 5 |
Ö14 | Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimden haberdar olma | P.6.1 | 5 |
Ö15 | Görsel, işitsel ve ısıl konfor koşullarının önemini anlama | P.6.4 | 5 |
Ö16 | Yapı konstrüksiyonu çözümlerinde ısı, su ve nemin olumsuz etkilerine karşı detaylar tasarlayabilme | P.6.5 | 5 |
Ö17 | Sınırlı ölçüde temel teknolojik problemleri çözebilme ve malzeme, sistem tercihlerini öneri proje üzerinde yansıtabilme yetisi | P.7.3 | 5 |
Ö18 | Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahip olma ve bu bilgileri iletişim araçlarıyla ifade edebilme | P.8.4 | 5 |
Ö19 | Farklı disiplinler ile birlikte çalışma pratiği kazanması ve tasarım projelerinde süreçleri kavrayarak başarı ile tamamlama yetisini kazanması. | P.9.1 | 5 |
Ö20 | İç mimari, mimari proje ve mühendislik projeleri ile şantiye arasındaki ilişkileri kurgulayabilme | P.9.5 | 5 |
Ö21 | Çalışma ortamında, mimar-usta başı, usta vb. çalışanlar arasında çalışma prensipleri ve ilişkileri konusunda bilgi sahibi olma | P.9.6 | 5 |
Ö22 | Çoklu ortamlarda ifade ve sunum yeteneklerini kendi kendine geliştirebilmeyi ve güncelleyebilmeyi sağlayacak temel yapıyı oluşturma. | P.10.3 | 5 |
Ö23 | Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme | P.11.1 | 5 |
Ö24 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | P.11.4 | 5 |
Ö25 | Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme | P.11.6 | 5 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Zemin kaplamaları, genel bilgiler, Tanımı, çeşitleri, sınıflandırılması, Döşemeler, kaplamalar, giriş. |
2 | Zemin kaplamaları, zemine oturan döşemeler, yalıtımlar (ısı, su, buhar, nem, ses, darbe vb), koruma betonu, döşeme çeşitleri, |
3 | Dış mekan zemin kaplamaları, Betonarme döşemeler, tabi zemine oturan döşeme detayı, 1/10 Detaylar, kagir malzemeler, doğal ve yapay ahşap malzemeler, |
4 | İç mekan zemin kaplamaları, doğal veya yapay ahşap kaplamalar, su ve ısı yalıtım uygulamaları 1/10, 1/5 ölçekli detaylar. |
5 | İç mekan kaplamaları ve ıslak hacim birleşim detayları, cam, epoksi, plastik, seramik vb. kaplamalar, düşük ve yükseltilmiş döşemeler, asma tavan uygulamaları, 1/5 ölçekli çizimler. |
6 | Dış ve iç mekan duvar kaplamaları, sıvalar, Döşeme kaplamaları, duvarlarda, tavanlarda asma tavan, ısı, ses, buhar dengeleyici vb. malzeme uygulamaları, 1/5 ölçekli çizimler. |
7 | Teras döşemeler (üzerinde gezilebilen veya gezilemeyen) Kirişler, parapet, teras, kiriş ve doğrama ilişkileri, 1/5 ölçekli çizimler. |
8 | İç mekanlarda döşeme duvar kaplama birleşim detayları, asma tavan, katlarlar arasında membran ve ısı yalıtımı uygulamaları, 1/5 ölçekli çizimler. |
9 | Ara sınav |
10 | Dış ve iç mekan duvar kaplamaları, harçlı ve özel yapıştırıcılı kaplamalar (taş, cam, mozaik, seramik, porselen, prese tuğla vb.), Mutfak ve kaplamaları, 1/20 plan, 1/20 tavan planı, 1/20 kesit, 1/2 nokta detaylar, farklı asma tavan örnekleri. |
11 | Banyo ve ıslak hacim kaplamaları, su yalıtımları, ıslak hacimlerde hava ve duman bacaları, 1/20 plan, kesit, |
12 | Antre, pormanto kaplamaları, 1/20 plan, kesit. |
13 | Doğramalar, PENCERELER ve KAPILAR, Doğramaların Duvar ve döşeme ile bağlantı detayları, sistem detayları (plan, kesit, görünüş), kaplamaların duvarlarda TS.825'e göre ısı yalıtımı uygulamaları, kot farkı olan mekanlarda çözüm, 1/20 plan, kesit, 1/5 detay. |
14 | Akustik duvarlar, döşeme uygulamaları ve merdiven birleşim detayları, seperatör uygulaması. Asma tavanlar, tavan kaplamaları, asma tavan yapı elemanları, malzemelerin özellikleri, taşıttırılması, birleşim detayları, örneklerin verilmesi, |
15 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Anonim, 2011, Mobilya ve İç Mekan Tasarımı, Milli Eğitim Bakanlığı, Duvar kaplama, Ankara. |
Neufert, Yapı Tasarımı, Beta Yayınları,İstanbul. | |
Şanıvar, N., Zorlu, İ., Işık Z., 2000,İç Mimari ve Dekorasyonda Konstrüksiyon, Devlet kitapları, ABC Matbası, Ankara. | |
ELDEM, Sedat Hakkı., YAPI, Birsen Yayınevi, Eren Ofset, ISBN:978-975-511-000-3, Kod No: Y.0029, İstanbul |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | 7 | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | 7 | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 7 | 2 | 14 |
Uygulama | 7 | 2 | 14 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 120 | ||
Toplam Yük / 30 | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P4 | P5 | P6 | P7 | P8 | P9 | P10 | P11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Herkes için tasarım kavramını ve ilkelerini kavrar | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö2 | İç mimari projeler için çevreye duyarlı çözümler önerebilme | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö3 | Çevre ve iç mekân arasında bir bağ oluşturmayı öğrenme | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - |
Ö4 | Proje, şantiye, zaman yönetimi bilme | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
Ö5 | Başlangıçtan bitişe kadar mimarların tanımladığı çalışma aşamalarında etik ilkeleri uygulayabilecektir. | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - |
Ö6 | İç mimarlığın geçmiş ve bugününü anlama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö7 | Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - |
Ö8 | Bilimsel ve teknik bilgiyi uygulama becerisini elde etmek | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - |
Ö9 | Yapı malzemelerinin üretimlerinden kullanımlarına kadar, yapılarının ve özelliklerinin öğrenilmesi. | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - |
Ö10 | Çevresel etmenler ve kullanıcı gereksinimlerine bağlı olarak gerekli niteliklerin belirlenmesi ve malzeme seçiminde doğru kararların alınması. | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - |
Ö11 | Yapı malzemelerinin doğru yerlerde kullanılma becerisinin kazanılması. | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - |
Ö12 | Yapı malzemesi ile ilgili bilgileri elde etme, değerlendirme, kayıt etme ve uygulama becerisinin kazanılması. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - |
Ö13 | Malzeme seçiminde ilgili standartlar hakkında bilgi sahibi olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - |
Ö14 | Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimden haberdar olma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö15 | Görsel, işitsel ve ısıl konfor koşullarının önemini anlama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö16 | Yapı konstrüksiyonu çözümlerinde ısı, su ve nemin olumsuz etkilerine karşı detaylar tasarlayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 |
Ö17 | Sınırlı ölçüde temel teknolojik problemleri çözebilme ve malzeme, sistem tercihlerini öneri proje üzerinde yansıtabilme yetisi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö18 | Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahip olma ve bu bilgileri iletişim araçlarıyla ifade edebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö19 | Farklı disiplinler ile birlikte çalışma pratiği kazanması ve tasarım projelerinde süreçleri kavrayarak başarı ile tamamlama yetisini kazanması. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö20 | İç mimari, mimari proje ve mühendislik projeleri ile şantiye arasındaki ilişkileri kurgulayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö21 | Çalışma ortamında, mimar-usta başı, usta vb. çalışanlar arasında çalışma prensipleri ve ilişkileri konusunda bilgi sahibi olma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 |
Ö22 | Çoklu ortamlarda ifade ve sunum yeteneklerini kendi kendine geliştirebilmeyi ve güncelleyebilmeyi sağlayacak temel yapıyı oluşturma. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö23 | Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö24 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - |
Ö25 | Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |