İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
00240401 İç Mekan Tasarım Stüdyosu IV 2 Bahar 4 4+4+0 8 8
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler 1.Ara Jüri (vize), 2.Ara Jüri (ödev), Final Jürisi (final)
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar 00230301 - İç Mekan Tasarım Stüdyosu III
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Merve ATMACA
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Merve ATMACA A-106 [email protected] 7359 Çarşamba
10:00-11:00
Dersin İçeriği
Kavramsal düşünme, bilgi toplama, araştırma, eleştirme, yorumlama, sorgulama, soyutlama, çözüm / seçenek üretme, aktarma, karar verme, geliştirme, sunum yapma adımlarının yarıyıl kapsamına bağlı olarak, herhangi bir mekan problemini çözmeye yönelik olan bir proje konusu bağlamında sınanması tasarım olgusunun ve mimari anlatım dilinin diğer derslerle desteklenerek aktarılması, görsel anlatım araçlarıyla sunulması.
Dersin Amacı
Bu ders kapsamında üretilecek projeyle, öğrencilere tasarlama süreci içerisinde araştırma, bunları değerlendirme ve sonuca ulaşabilecek olanını seçme, gerçekleştirme yollarının öğretilmesi ve çok yönlü çözüm önerileri geliştirebilme becerileri kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Fiziksel, toplumsal ve ekonomik unsurları dikkate alarak, çevreye duyarlı, evrensel tasarım ve planlama yapabilme bilgisine sahip olma 2
P4 İç mimarlık alanında çok boyutlu bilgiye ve kavrayışa sahip olmak. İlgili alanda gerekli uygulamaları yapmak için bu bilgileri kullanabilme becerisine sahip olmak. 5
P6 Çevresel verileri, arazi şartları ve kullanıcı ihtiyaçlarını dikkate alarak tasarım yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma 2
P9 Gerektiğinde farklı disiplinlerle birlikte takım çalışması yapabilme yetkinliğine sahip olma 2
P10 İç mimari projeleri çeşitli bilgisayar teknolojilerinden faydalanarak uygun sunum araçlarıyla veya gerektiğinde rapor yazarak ifade etme yetkinliğine sahip olma 2
P11 Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme 2
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 İnsan-çevre etkileşiminin boyutsal ve fonksiyonel temel gereksinimlerini tasarımlarında kullanma P.1.8 7
Ö2 Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek P.4.1 7
Ö3 Bilimsel ve teknik bilgiyi uygulama becerisini elde etmek P.4.2 7
Ö4 İç mimari tasarım fikri, bağlam ve mimari program kavramlarını ayırt edebilme, tanımlayabilme P.4.3 7
Ö5 Görsel, sözel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmek. P.4.6 3
Ö6 Doğal ve yapay aydınlatma açısından bina-çevre etkileşimine dayalı kavramları tasarıma aktarabilme P.6.6 7
Ö7 Çalışma ortamında, mimar-usta başı, usta vb. çalışanlar arasında çalışma prensipleri ve ilişkileri konusunda bilgi sahibi olma P.9.6 7
Ö8 Sayısal modellemeden 3B baskı yöntemleri ile fiziksel modele dönüşüm tekniklerini öğrenmek P.10.6 7
Ö9 Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme P.11.6 7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Eski projelerin sunumu ve yeni proje konusunun verilmesi
2 ‘Hostel' ile ilgili araştırma yapma ve araştırmayı sunma
3 Çevre analizi (grup çalışması), kavram ve konsept belirleme (kişisel)
4 Çevre analizini düzeltip son halini sunma (bireysel), konseptin daha belirgin hale getirilmesi (gelişim şeması, moodboard, materialboard), leke etüdü
5 Vaziyet planı (1/200), konseptin daha belirgin hale getirilmesi (gelişim şeması, moodboard, materialboard), leke etüdü
6 1/200 vaziyet planı, konsept paftası, 1/50 plan ve kesitler, 3 boyutlu çalışmalar
7 1.Ara Jüri
8 Vize haftası
9 Bayram tatili
10 1/200 vaziyet planı, konsept paftası, 1/50 plan ve kesitler, 3 boyutlu çalışmalar, belirlenen bir alandan 1/20 plan ve görünüş, 1/50 aydınlatma ve tavan planları
11 Resmi tatil
12 1/200 vaziyet planı, konsept paftası, 1/50 plan ve kesitler, 3 boyutlu çalışmalar, belirlenen bir alandan 1/20 plan ve görünüş, 1/50 aydınlatma ve tavan planları, 1/50 maket
13 2.Ara Jüri
14 1/200 vaziyet planı, konsept paftası, 1/50 plan ve kesitler, 3 boyutlu çalışmalar, belirlenen bir alandan 1/20 plan ve görünüş, 1/50 aydınlatma ve tavan planları, 1/50 maket
15 1/200 vaziyet planı, konsept paftası, 1/50 plan ve kesitler, 3 boyutlu çalışmalar, belirlenen bir alandan 1/20 plan ve görünüş, 1/50 aydınlatma ve tavan planları, 1/50 maket, 1/20 bölgesel maket
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar The Sketch Book, Francesc Zamora Mola
The Architecture Concept Book, James Tait
Hostels: A revolutionary new concept, Anna Minguet
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev 1 20 (%)
Sunum - -
Projeler - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 20 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 15 8 120
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 15 6 90
Ara Sınav 1 7 7
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 15 1 15
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 8 8
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 240
Toplam Yük / 30 8
Dersin AKTS Kredisi: 8
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P4 P6 P9 P10 P11
Ö1 İnsan-çevre etkileşiminin boyutsal ve fonksiyonel temel gereksinimlerini tasarımlarında kullanma - - - - - -
Ö2 Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek - 4 - - - 2
Ö3 Bilimsel ve teknik bilgiyi uygulama becerisini elde etmek - 4 - - - 2
Ö4 İç mimari tasarım fikri, bağlam ve mimari program kavramlarını ayırt edebilme, tanımlayabilme - 5 - - - 3
Ö5 Görsel, sözel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmek. - 3 - - - 1
Ö6 Doğal ve yapay aydınlatma açısından bina-çevre etkileşimine dayalı kavramları tasarıma aktarabilme - - - - - -
Ö7 Çalışma ortamında, mimar-usta başı, usta vb. çalışanlar arasında çalışma prensipleri ve ilişkileri konusunda bilgi sahibi olma - - - - - -
Ö8 Sayısal modellemeden 3B baskı yöntemleri ile fiziksel modele dönüşüm tekniklerini öğrenmek - - - - - -
Ö9 Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme - 4 - - - 2