İç Mimarlık
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
00240401 | İç Mekan Tasarım Stüdyosu IV | 2 | Bahar | 4 | 4+4+0 | 8 | 8 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | 1.Ara Jüri (vize), 2.Ara Jüri (ödev), Final Jürisi (final) |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | 00230301 - İç Mekan Tasarım Stüdyosu III |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Merve ATMACA |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Öğr.Gör. Merve ATMACA | A-106 | [email protected] | 7359 | Çarşamba 10:00-11:00 |
Dersin İçeriği
Kavramsal düşünme, bilgi toplama, araştırma, eleştirme, yorumlama, sorgulama, soyutlama, çözüm / seçenek üretme, aktarma, karar verme, geliştirme, sunum yapma adımlarının yarıyıl kapsamına bağlı olarak, herhangi bir mekan problemini çözmeye yönelik olan bir proje konusu bağlamında sınanması tasarım olgusunun ve mimari anlatım dilinin diğer derslerle desteklenerek aktarılması, görsel anlatım araçlarıyla sunulması.
Dersin Amacı
Bu ders kapsamında üretilecek projeyle, öğrencilere tasarlama süreci içerisinde araştırma, bunları değerlendirme ve sonuca ulaşabilecek olanını seçme, gerçekleştirme yollarının öğretilmesi ve çok yönlü çözüm önerileri geliştirebilme becerileri kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Fiziksel, toplumsal ve ekonomik unsurları dikkate alarak, çevreye duyarlı, evrensel tasarım ve planlama yapabilme bilgisine sahip olma | 2 |
P4 | İç mimarlık alanında çok boyutlu bilgiye ve kavrayışa sahip olmak. İlgili alanda gerekli uygulamaları yapmak için bu bilgileri kullanabilme becerisine sahip olmak. | 5 |
P6 | Çevresel verileri, arazi şartları ve kullanıcı ihtiyaçlarını dikkate alarak tasarım yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma | 2 |
P9 | Gerektiğinde farklı disiplinlerle birlikte takım çalışması yapabilme yetkinliğine sahip olma | 2 |
P10 | İç mimari projeleri çeşitli bilgisayar teknolojilerinden faydalanarak uygun sunum araçlarıyla veya gerektiğinde rapor yazarak ifade etme yetkinliğine sahip olma | 2 |
P11 | Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme | 2 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | İnsan-çevre etkileşiminin boyutsal ve fonksiyonel temel gereksinimlerini tasarımlarında kullanma | P.1.8 | 7 |
Ö2 | Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek | P.4.1 | 7 |
Ö3 | Bilimsel ve teknik bilgiyi uygulama becerisini elde etmek | P.4.2 | 7 |
Ö4 | İç mimari tasarım fikri, bağlam ve mimari program kavramlarını ayırt edebilme, tanımlayabilme | P.4.3 | 7 |
Ö5 | Görsel, sözel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmek. | P.4.6 | 3 |
Ö6 | Doğal ve yapay aydınlatma açısından bina-çevre etkileşimine dayalı kavramları tasarıma aktarabilme | P.6.6 | 7 |
Ö7 | Çalışma ortamında, mimar-usta başı, usta vb. çalışanlar arasında çalışma prensipleri ve ilişkileri konusunda bilgi sahibi olma | P.9.6 | 7 |
Ö8 | Sayısal modellemeden 3B baskı yöntemleri ile fiziksel modele dönüşüm tekniklerini öğrenmek | P.10.6 | 7 |
Ö9 | Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme | P.11.6 | 7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Eski projelerin sunumu ve yeni proje konusunun verilmesi |
2 | ‘Hostel' ile ilgili araştırma yapma ve araştırmayı sunma |
3 | Çevre analizi (grup çalışması), kavram ve konsept belirleme (kişisel) |
4 | Çevre analizini düzeltip son halini sunma (bireysel), konseptin daha belirgin hale getirilmesi (gelişim şeması, moodboard, materialboard), leke etüdü |
5 | Vaziyet planı (1/200), konseptin daha belirgin hale getirilmesi (gelişim şeması, moodboard, materialboard), leke etüdü |
6 | 1/200 vaziyet planı, konsept paftası, 1/50 plan ve kesitler, 3 boyutlu çalışmalar |
7 | 1.Ara Jüri |
8 | Vize haftası |
9 | Bayram tatili |
10 | 1/200 vaziyet planı, konsept paftası, 1/50 plan ve kesitler, 3 boyutlu çalışmalar, belirlenen bir alandan 1/20 plan ve görünüş, 1/50 aydınlatma ve tavan planları |
11 | Resmi tatil |
12 | 1/200 vaziyet planı, konsept paftası, 1/50 plan ve kesitler, 3 boyutlu çalışmalar, belirlenen bir alandan 1/20 plan ve görünüş, 1/50 aydınlatma ve tavan planları, 1/50 maket |
13 | 2.Ara Jüri |
14 | 1/200 vaziyet planı, konsept paftası, 1/50 plan ve kesitler, 3 boyutlu çalışmalar, belirlenen bir alandan 1/20 plan ve görünüş, 1/50 aydınlatma ve tavan planları, 1/50 maket |
15 | 1/200 vaziyet planı, konsept paftası, 1/50 plan ve kesitler, 3 boyutlu çalışmalar, belirlenen bir alandan 1/20 plan ve görünüş, 1/50 aydınlatma ve tavan planları, 1/50 maket, 1/20 bölgesel maket |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | The Sketch Book, Francesc Zamora Mola |
The Architecture Concept Book, James Tait | |
Hostels: A revolutionary new concept, Anna Minguet |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | 1 | 20 (%) |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 20 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 15 | 8 | 120 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 15 | 6 | 90 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 15 | 1 | 15 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 240 | ||
Toplam Yük / 30 | 8 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P4 | P6 | P9 | P10 | P11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | İnsan-çevre etkileşiminin boyutsal ve fonksiyonel temel gereksinimlerini tasarımlarında kullanma | - | - | - | - | - | - |
Ö2 | Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek | - | 4 | - | - | - | 2 |
Ö3 | Bilimsel ve teknik bilgiyi uygulama becerisini elde etmek | - | 4 | - | - | - | 2 |
Ö4 | İç mimari tasarım fikri, bağlam ve mimari program kavramlarını ayırt edebilme, tanımlayabilme | - | 5 | - | - | - | 3 |
Ö5 | Görsel, sözel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmek. | - | 3 | - | - | - | 1 |
Ö6 | Doğal ve yapay aydınlatma açısından bina-çevre etkileşimine dayalı kavramları tasarıma aktarabilme | - | - | - | - | - | - |
Ö7 | Çalışma ortamında, mimar-usta başı, usta vb. çalışanlar arasında çalışma prensipleri ve ilişkileri konusunda bilgi sahibi olma | - | - | - | - | - | - |
Ö8 | Sayısal modellemeden 3B baskı yöntemleri ile fiziksel modele dönüşüm tekniklerini öğrenmek | - | - | - | - | - | - |
Ö9 | Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme | - | 4 | - | - | - | 2 |