İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
00231354 Perspektif 2 Güz 3 2+0+0 4 4
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Sunum şeklinde üç haftalık teorik bilgilendirmeden sonra teknik perspektif uygulamaları ve artistik perspektif uygulamaları şeklinde ilerlenmektedir.
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Ön koşul yok.
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Mustafa KAŞ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Mustafa KAŞ A-109 [email protected] 7341 Salı
09:30-11:00
Dersin İçeriği
Aksonometrik-Konik perspektifle ilgili çizim yöntemleri, Konik perspektifin genel ilkeleri, iç perspektif çizimi, ,Vaziyet planı ve cephe çizimlerinde gölge uygulanması.
Dersin Amacı
Üç boyutlu düsünme ve ifade edebilme yetisinin kazandırılması, mimari gölge ile derinlik-doku algılamasının geliştirilmesi.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri X
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Fiziksel, toplumsal ve ekonomik unsurları dikkate alarak, çevreye duyarlı, evrensel tasarım ve planlama yapabilme bilgisine sahip olma 1
P7 İçmimarlık alanında tasarım ve planlama yapabilecek tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlamda bilgiye sahip olarak yeni kavram geliştirerek söylem, kuram ve uygulama geliştirme becerisine sahip olma 1
P4 İç mimarlık alanında çok boyutlu bilgiye ve kavrayışa sahip olmak. İlgili alanda gerekli uygulamaları yapmak için bu bilgileri kullanabilme becerisine sahip olmak. 3
P5 Mekan tasarımında ve yapımında modern araç ve teknolojileri seçerek uygulayabilme becerisine sahip olma 3
P6 Çevresel verileri, arazi şartları ve kullanıcı ihtiyaçlarını dikkate alarak tasarım yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma 1
P3 Ulusal ve uluslararası ölçekte sanat ve içmimarlık tarihinde bilgi sahibi olma 1
P2 Mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk taşıma ve bunların yasal sonuçları hakkında bilgi sahibi olma 1
P8 Etkin iletişim(okuma, yazma, fikirlerini ifade edebilme) kurabilme becerisine sahip olma 1
P9 Gerektiğinde farklı disiplinlerle birlikte takım çalışması yapabilme yetkinliğine sahip olma 1
P10 İç mimari projeleri çeşitli bilgisayar teknolojilerinden faydalanarak uygun sunum araçlarıyla veya gerektiğinde rapor yazarak ifade etme yetkinliğine sahip olma 2
P11 Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme 3
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Görsel, sözel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmek. P.4.6 7
Ö2 Bilgisayar destekli çizim yazılımlarının kullanım mantıklarını anlama ve kullanma P.10.1 7
Ö3 Öğrenci, bilgisayar destekli çizim yöntemiyle, çeşitli bilgisayar programlarının yardımıyla üç boyutlu modelleme geliştirebilecektir. P.10.5 7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Geometrik Form Analizi; Analitik Eskizler.
2 Aksonometrik Çizim.
3 Mekansal Analizler ve Diyagramlar.
4 Paralel Projeksiyonlar ve Ortografik Çizim
5 Paralel Projeksiyonlar ve Ortografik Çizim
6 Paralel Projeksiyonlar ve Ortografik Çizim
7 Tek Kaçışlı Perspektif.
8 Ara sınavlar
9 Tek Kaçışlı Perspektif
10 Çift Kaçışlı Perspektif
11 Çift Kaçışlı Perspektif
12 Mimari elemanlarda iç & dış perspektif uygulamaları
13 Mimari elemanlarda iç & dış perspektif uygulamaları
14 Mimari elemanlarda iç & dış perspektif uygulamaları
15 Yarıyıl Sonu Sınavları
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Artistik Perspektif, Orhan Şahinler, İDGSA,1982,İstanbul
Mimari Perspektif ve Gölge, Hotan, H., YEM yayını, 1999, İstanbul
Mimarlıkta Teknik Resim, Orhan Şahinler, Fehmi Kızıl, YEM Yayın, İstanbul, 2013
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama 8 18 (%)
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 42 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 4 56
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 8 2 16
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 12 12
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 120
Toplam Yük / 30 4
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P4 P10
Ö1 Görsel, sözel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmek. 2 -
Ö2 Bilgisayar destekli çizim yazılımlarının kullanım mantıklarını anlama ve kullanma - 2
Ö3 Öğrenci, bilgisayar destekli çizim yöntemiyle, çeşitli bilgisayar programlarının yardımıyla üç boyutlu modelleme geliştirebilecektir. - 3