İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
00231353 Mimari Anlatım Teknikleri 2 Güz 3 2+0+0 4 4
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Vize, Final Teslimi
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Yok
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör.Dr. Ali ŞAHİN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör.Dr. Ali ŞAHİN A BLOK-205 [email protected] 7361 Cuma
14:00-16:00
Dersin İçeriği
Ölçeklerine Göre Mimari Anlatımlar Mimari Anlatımda Çizgisel İfade Mimari Anlatımda Figür - Zemin İlişkisi Mimari Anlatımda Ön plan Geri Plan İlişkisi Mimari Anlatımda Perspektifin Kullanılması
Dersin Amacı
Dersin temel amacı, mimarlık eğitimine yeni başlayan öğrencilere basit çizim tekniklerini aktarmak; iki ve üç boyutlu anlatım tekniği becerisi kazandırmak ve onların algılama, çözümleme, yorumlama yeteneklerini geliştirmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri X
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P7 İçmimarlık alanında tasarım ve planlama yapabilecek tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlamda bilgiye sahip olarak yeni kavram geliştirerek söylem, kuram ve uygulama geliştirme becerisine sahip olma 2
P4 İç mimarlık alanında çok boyutlu bilgiye ve kavrayışa sahip olmak. İlgili alanda gerekli uygulamaları yapmak için bu bilgileri kullanabilme becerisine sahip olmak. 2
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Görsel ve yazılı sunum becerilerini kazanmak P.7.6 1,6
Ö2 İç mimari tasarımın bir fikrin maddileşmesi durumu olduğunu kavrama, P.4.4 1,6
Ö3 Görsel, sözel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmek. P.4.6 1,6
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Tanışma, dersin amacının ve içeriğinin aktarılması.
2 Çizgi alıştırmaları, T Cetveli, gönye kullanımı, çizginin teknik anlatımı ve serbest el çizgi uygulamaları: Yatay-düşey, kırık-eğik çizgilerle 3.boyut ifadesinin aranması
3 Serbest eskiz uygulamaları: Resimler üzerinden soyutlama, çizgilerle tarama çalışması
4 Serbest eskiz uygulamaları: Soyutlama, karolaj üzerine soyutlama-tarama çalışması
5 Perspektif konu anlatımı; Genel konular
6 Tek kaçışlı perspektif; Konu + uygulama
9 Ara sınav
11 Çift kaçışlı perspektif: Uygulama
12 Çift kaçışlı perspektif: Uygulama
13 Serbest el çift kaçışlı eskiz
14 Serbest el çift kaçışlı eskiz
15 Değerlendirme
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Ching, Francis D.(2004). Architectural Graphics, New York: John Wiley&Sons
Ching, Francis D.(2004). Design Drawing, New York: John Wiley&Sons
Farrelly, L. (2011). Mimarlığın Temelleri, İstanbul: Literatür Yayınları
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 15 2 30
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 20 20
Diğer 15 2 30
Toplam İş Yükü: 111
Toplam Yük / 30 3,70
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P4 P7
Ö1 İç mimari tasarımın bir fikrin maddileşmesi durumu olduğunu kavrama, 2 -
Ö2 Görsel, sözel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmek. 2 -
Ö3 Görsel ve yazılı sunum becerilerini kazanmak - 2