İç Mimarlık
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
00231351 | Mekanda Kavram, Bağlam ve Anlam | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | ara sınav, ödev, final |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | ön koşul bulunmamaktadır |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Merve ATMACA |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Öğr.Gör. Merve ATMACA | A-206 | [email protected] | 7359 | Perşembe 10:00-12:00 |
Dersin İçeriği
1. Mekanı ve mekanı tanımlayan elemanları anlama
2. Mekan tasarımında kavram oluşturma
3. Mekan tasarımında kavram gelişimi; "konsept"
2. Mekan tasarımında kavram oluşturma
3. Mekan tasarımında kavram gelişimi; "konsept"
Dersin Amacı
1. Mekan kavramının tanımlarını sorgulayarak, mekan tasarımını anlamak.
2. Kavram ve konsept geliştirme sürecini uygulama yoluyla öğrenerek, mekan tasarımı disiplinine bir alt yapı oluşturmak.
2. Kavram ve konsept geliştirme sürecini uygulama yoluyla öğrenerek, mekan tasarımı disiplinine bir alt yapı oluşturmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Fiziksel, toplumsal ve ekonomik unsurları dikkate alarak, çevreye duyarlı, evrensel tasarım ve planlama yapabilme bilgisine sahip olma | 2 |
P4 | İç mimarlık alanında çok boyutlu bilgiye ve kavrayışa sahip olmak. İlgili alanda gerekli uygulamaları yapmak için bu bilgileri kullanabilme becerisine sahip olmak. | 4 |
P8 | Etkin iletişim(okuma, yazma, fikirlerini ifade edebilme) kurabilme becerisine sahip olma | 2 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Çevre ve insan ilişkisinin temel kavramlarını algılama ve bir bağ oluşturma becerisini kazanma | P.1.7 | 1,7 |
Ö2 | Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek | P.4.1 | 1,7 |
Ö3 | İç mimari tasarım fikri, bağlam ve mimari program kavramlarını ayırt edebilme, tanımlayabilme | P.4.3 | 3,7 |
Ö4 | Görsel, sözel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmek. | P.4.6 | 3,7 |
Ö5 | Eleştirel okuma yapabilme | P.8.5 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Ders içeriği ve vize / final ödevlerini anlatma / ödev dağılımı |
2 | Mekanı Tarifleyen Bazı Tanımlar |
3 | 2.Çeşitli sanat dallarında mekan |
4 | 2.Çeşitli sanat dallarında mekan (devamı) |
5 | Mekanı Tanımlayan Elemanlar Ve İç Mekan Tasarımına Etkileri |
6 | Tasarım Süreci Başlangıç Aşaması: |
7 | 2.Mekan tasarımında kavram gelişim süreci: konsept |
8 | Ara Sınav |
9 | Uygulama 1: Problem belirleme ve bu çerçevede kavram oluşturma (iki boyutlu çalışma) |
10 | Uygulama 2: Problem belirleme ve bu çerçevede kavram oluşturma (iki ve üç boyutlu çalışma) |
11 | Uygulama 3: Problem belirleme ve bu çerçevede kavram oluşturma (üç boyutlu çalışma) |
12 | Uygulama 4: Kavram geliştirme süreci, konsept belirleme |
13 | Çalışmaların sunumu |
14 | Çalışmaların sunumu |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Akdemir, N. (2017). "Tasarım Kavramının Geniş Çerçevesi: Tasarım Odaklı Yaklaşımlar Üzerine Bir İnceleme". Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi. 7(1), s.85-92. |
Arayıcı, O. (2015). Mekan ve Tasarım Üzerine Tanımlar. İstanbul: Dahi Yayıncılık. | |
Bilir, S. (2013). Sırmahan Bilir, Mekan Tasarımında Kavram Geliştirme Sürecine Analitik Bir Yaklaşım. Hacettepe Üniversitesi İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Anabilim Dalı, Ankara. | |
Durmuş Ateş, H. (2015). Georgian dönemi iç mekan ve mobilya. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Fakültesi İç Mimarlık Anabilim Dalı, İstanbul. | |
Özkan, A. (2017).Günümüz Türk İç Mekan Tasarımcıları ve Tasarım Anlayışları. İç Mekan Tasarımı Kuram ve Yöntemleri Işığında Bir Yaklaşım. Moldova: LAP Lambert Academic Publishing |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | 1 | 20 (%) |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 50 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Uygulama | 6 | 2 | 12 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 120 | ||
Toplam Yük / 30 | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P4 | P8 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Çevre ve insan ilişkisinin temel kavramlarını algılama ve bir bağ oluşturma becerisini kazanma | 5 | 2 | 2 |
Ö2 | Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek | 2 | 5 | 2 |
Ö3 | İç mimari tasarım fikri, bağlam ve mimari program kavramlarını ayırt edebilme, tanımlayabilme | 2 | 5 | 2 |
Ö4 | Görsel, sözel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmek. | 1 | 5 | 5 |
Ö5 | Eleştirel okuma yapabilme | 1 | 2 | 2 |