İç Mimarlık
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 00230303 | Yapı Elemanları ve Teknolojisi I | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Nazım KOÇU |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Nazım KOÇU | A-105 | [email protected] | 7454 | Pazartesi 11:00-12:30 |
Dersin İçeriği
Dönemin ilk haftasında, bina performansına ilişkin genel bilgiler, bina arazisinin coğrafi ve fiziksel özellikleri ve yönlenmesi, güneş ve rüzgar gibi doğal faktörlerin bina biçimlenmesine yansımaları konuları üzerinde durulacaktır. Yapım sistemleri ile ilgili olarak öncelikle, strüktürel kararlılık ve mukavemet kavramları tanımlanacaktır. Bu temel kavramlar doğrultusunda betonarme, çelik ve ahşap yapım sistemleri ile bunların temeller, iç ve dış duvarlar, döşemeler, tavanlar ve çatılardaki kullanımları incelenecektir.
Dersin Amacı
Dersin amacı, öğrencilerin bina yapım sistemleri ve yapı malzemelerine ilişkin temel kavramlar ve genel terminoloji ile tanışmalarını sağlamaktır. Yapım sistemleri ve malzemelerle ilgili bilginin sürekli değişen ve güncellenmesi gereken bir bilgidir. Bu nedenle dersin bir diğer amacı öğrencilere bu alandaki bilgilerini meslek yaşamları boyunca güncel tutmayı sağlayacak yöntem ve araçları öğretmek ve bu alışkanlığı kazanmalarını sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Fiziksel, toplumsal ve ekonomik unsurları dikkate alarak, çevreye duyarlı, evrensel tasarım ve planlama yapabilme bilgisine sahip olma | 5 |
| P7 | İçmimarlık alanında tasarım ve planlama yapabilecek tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlamda bilgiye sahip olarak yeni kavram geliştirerek söylem, kuram ve uygulama geliştirme becerisine sahip olma | 5 |
| P4 | İç mimarlık alanında çok boyutlu bilgiye ve kavrayışa sahip olmak. İlgili alanda gerekli uygulamaları yapmak için bu bilgileri kullanabilme becerisine sahip olmak. | 5 |
| P6 | Çevresel verileri, arazi şartları ve kullanıcı ihtiyaçlarını dikkate alarak tasarım yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma | 5 |
| P9 | Gerektiğinde farklı disiplinlerle birlikte takım çalışması yapabilme yetkinliğine sahip olma | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Herkes için tasarım kavramını ve ilkelerini kavrar | P.1.1 | 5 |
| Ö2 | İç mimari projeler için çevreye duyarlı çözümler önerebilme | P.1.5 | 5 |
| Ö3 | Çevre ve iç mekân arasında bir bağ oluşturmayı öğrenme | P.1.9 | 5 |
| Ö4 | Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek | P.4.1 | 5 |
| Ö5 | Bilimsel ve teknik bilgiyi uygulama becerisini elde etmek | P.4.2 | 5 |
| Ö6 | Çevresel etmenler ve kullanıcı gereksinimlerine bağlı olarak gerekli niteliklerin belirlenmesi ve malzeme seçiminde doğru kararların alınması. | P.5.2 | 5 |
| Ö7 | Yapı malzemelerinin doğru yerlerde kullanılma becerisinin kazanılması. | P.5.3 | 5 |
| Ö8 | Çevresel etkenler hakkında bilgi sahibi olmak ve kullanıcı gereksinmelerinin belirlenmesi | P.5.6 | 5 |
| Ö9 | Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimden haberdar olma | P.6.1 | 5 |
| Ö10 | İç mekan konfor koşullarının sağlanması için dış ve iç konfor şartlarını belirleyebilme | P.6.3 | 5 |
| Ö11 | Yapı konstrüksiyonu çözümlerinde ısı, su ve nemin olumsuz etkilerine karşı detaylar tasarlayabilme | P.6.5 | 5 |
| Ö12 | Proje, şantiye, zaman yönetimi bilme | P.2.2 | 5 |
| Ö13 | Farklı disiplinler ile birlikte çalışma pratiği kazanması ve tasarım projelerinde süreçleri kavrayarak başarı ile tamamlama yetisini kazanması. | P.9.1 | 5 |
| Ö14 | İç mimari, mimari proje ve mühendislik projeleri ile şantiye arasındaki ilişkileri kurgulayabilme | P.9.5 | 5 |
| Ö15 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | P.11.4 | 5 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Düşey sirkülasyon elemanları ile ilgili genel konular |
| 2 | Yapı, kaba yapı, ince yapı , sirkülasyon elemanları, merdivenler, rampalar, asansörler |
| 3 | Merdivenler ile ilgili kavram ve tanımlar, basmak, rıht, merdiven kolu, sahanlık, merdiven kovası, merdiven evi, korkuluk, baş yüksekliği, merdiven genişliği, çıkış hattı, tek kollu ,iki kollu merdivenler ve merdiven hesabı |
| 4 | Merdivenlerin sınıflandırılması, Ahşap, Betonarme, çelik vb. merdivenler, ölçekli çizimler (1/50, 1/20, 1/10, 1/5), |
| 5 | Döner merdivenler ve karma basamaklı merdivenler |
| 6 | Farklı merdiven çözümü, plan, kesit ve görünüşler |
| 7 | Çatılar; çatı ile ilgili temel kavramlar; eğimli çatılar:teras çatılar; |
| 8 | Tek yöne ve iki yöne eğimli çatılar, Çatı formunun özellikleri, çatı taşıyıcısının konstrüksiyonu, |
| 9 | Ara sınav |
| 10 | Kırma çatılar, çatı çözümleri |
| 11 | Çatı örtüleri,bacalar,duman bacaları,yalıtım ve tenekecilik işleri |
| 12 | Çatı ve cephe sistemleri, plan, kesit ve görünüşler |
| 13 | Çatı ve cephe sistemleri, detaylar |
| 14 | Dönemin gözden geçirilmesi |
| 15 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | ARSLAN, Metin, "Yapı Teknolojileri", Duvarlar, Betonarme Sistem Elemanları, Merdivenler, Kapılar, Çatılar, Seçkin Yayıncılık, Sözkesen Mat., Mayıs, 2008, Ankara. |
| TOYDEMİR, Nihat., BULUT, Ülger, "Çatılar", Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, 2.Baskı, Yapı Yayın:100, Mas Matbaacılık, Mayıs 2006, İstanbul. | |
| CHING, Francıs, D.K. (2003), Building Construction Illustrated" John Wiley,Sons, Inc, Third Edition, New York. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | 4 | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | 2 | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 2 | 3 | 6 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 10 | 4 | 40 |
| Uygulama | 10 | 4 | 40 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 3 | 3 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 120 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P4 | P5 | P6 | P9 | P11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Herkes için tasarım kavramını ve ilkelerini kavrar | 5 | - | - | - | - | - | - |
| Ö2 | İç mimari projeler için çevreye duyarlı çözümler önerebilme | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö3 | Çevre ve iç mekân arasında bir bağ oluşturmayı öğrenme | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö4 | Proje, şantiye, zaman yönetimi bilme | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö5 | Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek | - | - | 5 | - | - | - | - |
| Ö6 | Bilimsel ve teknik bilgiyi uygulama becerisini elde etmek | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö7 | Çevresel etmenler ve kullanıcı gereksinimlerine bağlı olarak gerekli niteliklerin belirlenmesi ve malzeme seçiminde doğru kararların alınması. | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö8 | Yapı malzemelerinin doğru yerlerde kullanılma becerisinin kazanılması. | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö9 | Çevresel etkenler hakkında bilgi sahibi olmak ve kullanıcı gereksinmelerinin belirlenmesi | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö10 | Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimden haberdar olma | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö11 | İç mekan konfor koşullarının sağlanması için dış ve iç konfor şartlarını belirleyebilme | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö12 | Yapı konstrüksiyonu çözümlerinde ısı, su ve nemin olumsuz etkilerine karşı detaylar tasarlayabilme | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö13 | Farklı disiplinler ile birlikte çalışma pratiği kazanması ve tasarım projelerinde süreçleri kavrayarak başarı ile tamamlama yetisini kazanması. | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö14 | İç mimari, mimari proje ve mühendislik projeleri ile şantiye arasındaki ilişkileri kurgulayabilme | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö15 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | - | - | - | - | - | - | 5 |
