İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
00230303 Yapı Elemanları ve Teknolojisi I 2 Güz 3 2+0+0 4 4
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Nazım KOÇU
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Nazım KOÇU A-105 [email protected] 7454 Pazartesi
11:00-12:30
Dersin İçeriği
Dönemin ilk haftasında, bina performansına ilişkin genel bilgiler, bina arazisinin coğrafi ve fiziksel özellikleri ve yönlenmesi, güneş ve rüzgar gibi doğal faktörlerin bina biçimlenmesine yansımaları konuları üzerinde durulacaktır. Yapım sistemleri ile ilgili olarak öncelikle, strüktürel kararlılık ve mukavemet kavramları tanımlanacaktır. Bu temel kavramlar doğrultusunda betonarme, çelik ve ahşap yapım sistemleri ile bunların temeller, iç ve dış duvarlar, döşemeler, tavanlar ve çatılardaki kullanımları incelenecektir.
Dersin Amacı
Dersin amacı, öğrencilerin bina yapım sistemleri ve yapı malzemelerine ilişkin temel kavramlar ve genel terminoloji ile tanışmalarını sağlamaktır. Yapım sistemleri ve malzemelerle ilgili bilginin sürekli değişen ve güncellenmesi gereken bir bilgidir. Bu nedenle dersin bir diğer amacı öğrencilere bu alandaki bilgilerini meslek yaşamları boyunca güncel tutmayı sağlayacak yöntem ve araçları öğretmek ve bu alışkanlığı kazanmalarını sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Fiziksel, toplumsal ve ekonomik unsurları dikkate alarak, çevreye duyarlı, evrensel tasarım ve planlama yapabilme bilgisine sahip olma 5
P7 İçmimarlık alanında tasarım ve planlama yapabilecek tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlamda bilgiye sahip olarak yeni kavram geliştirerek söylem, kuram ve uygulama geliştirme becerisine sahip olma 5
P4 İç mimarlık alanında çok boyutlu bilgiye ve kavrayışa sahip olmak. İlgili alanda gerekli uygulamaları yapmak için bu bilgileri kullanabilme becerisine sahip olmak. 5
P6 Çevresel verileri, arazi şartları ve kullanıcı ihtiyaçlarını dikkate alarak tasarım yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma 5
P9 Gerektiğinde farklı disiplinlerle birlikte takım çalışması yapabilme yetkinliğine sahip olma 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Herkes için tasarım kavramını ve ilkelerini kavrar P.1.1 5
Ö2 İç mimari projeler için çevreye duyarlı çözümler önerebilme P.1.5 5
Ö3 Çevre ve iç mekân arasında bir bağ oluşturmayı öğrenme P.1.9 5
Ö4 Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek P.4.1 5
Ö5 Bilimsel ve teknik bilgiyi uygulama becerisini elde etmek P.4.2 5
Ö6 Çevresel etmenler ve kullanıcı gereksinimlerine bağlı olarak gerekli niteliklerin belirlenmesi ve malzeme seçiminde doğru kararların alınması. P.5.2 5
Ö7 Yapı malzemelerinin doğru yerlerde kullanılma becerisinin kazanılması. P.5.3 5
Ö8 Çevresel etkenler hakkında bilgi sahibi olmak ve kullanıcı gereksinmelerinin belirlenmesi P.5.6 5
Ö9 Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimden haberdar olma P.6.1 5
Ö10 İç mekan konfor koşullarının sağlanması için dış ve iç konfor şartlarını belirleyebilme P.6.3 5
Ö11 Yapı konstrüksiyonu çözümlerinde ısı, su ve nemin olumsuz etkilerine karşı detaylar tasarlayabilme P.6.5 5
Ö12 Proje, şantiye, zaman yönetimi bilme P.2.2 5
Ö13 Farklı disiplinler ile birlikte çalışma pratiği kazanması ve tasarım projelerinde süreçleri kavrayarak başarı ile tamamlama yetisini kazanması. P.9.1 5
Ö14 İç mimari, mimari proje ve mühendislik projeleri ile şantiye arasındaki ilişkileri kurgulayabilme P.9.5 5
Ö15 Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. P.11.4 5
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Düşey sirkülasyon elemanları ile ilgili genel konular
2 Yapı, kaba yapı, ince yapı , sirkülasyon elemanları, merdivenler, rampalar, asansörler
3 Merdivenler ile ilgili kavram ve tanımlar, basmak, rıht, merdiven kolu, sahanlık, merdiven kovası, merdiven evi, korkuluk, baş yüksekliği, merdiven genişliği, çıkış hattı, tek kollu ,iki kollu merdivenler ve merdiven hesabı
4 Merdivenlerin sınıflandırılması, Ahşap, Betonarme, çelik vb. merdivenler, ölçekli çizimler (1/50, 1/20, 1/10, 1/5),
5 Döner merdivenler ve karma basamaklı merdivenler
6 Farklı merdiven çözümü, plan, kesit ve görünüşler
7 Çatılar; çatı ile ilgili temel kavramlar; eğimli çatılar:teras çatılar;
8 Tek yöne ve iki yöne eğimli çatılar, Çatı formunun özellikleri, çatı taşıyıcısının konstrüksiyonu,
9 Ara sınav
10 Kırma çatılar, çatı çözümleri
11 Çatı örtüleri,bacalar,duman bacaları,yalıtım ve tenekecilik işleri
12 Çatı ve cephe sistemleri, plan, kesit ve görünüşler
13 Çatı ve cephe sistemleri, detaylar
14 Dönemin gözden geçirilmesi
15 Final
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar ARSLAN, Metin, "Yapı Teknolojileri", Duvarlar, Betonarme Sistem Elemanları, Merdivenler, Kapılar, Çatılar, Seçkin Yayıncılık, Sözkesen Mat., Mayıs, 2008, Ankara.
TOYDEMİR, Nihat., BULUT, Ülger, "Çatılar", Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, 2.Baskı, Yapı Yayın:100, Mas Matbaacılık, Mayıs 2006, İstanbul.
CHING, Francıs, D.K. (2003), Building Construction Illustrated" John Wiley,Sons, Inc, Third Edition, New York.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama 4 -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev 2 -
Sunum - -
Projeler - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 2 3 6
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 10 4 40
Uygulama 10 4 40
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 3 3
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 120
Toplam Yük / 30 4
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P4 P5 P6 P9 P11
Ö1 Herkes için tasarım kavramını ve ilkelerini kavrar 5 - - - - - -
Ö2 İç mimari projeler için çevreye duyarlı çözümler önerebilme - - - - - - -
Ö3 Çevre ve iç mekân arasında bir bağ oluşturmayı öğrenme - - - - - - -
Ö4 Proje, şantiye, zaman yönetimi bilme - - - - - - -
Ö5 Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek - - 5 - - - -
Ö6 Bilimsel ve teknik bilgiyi uygulama becerisini elde etmek - - - - - - -
Ö7 Çevresel etmenler ve kullanıcı gereksinimlerine bağlı olarak gerekli niteliklerin belirlenmesi ve malzeme seçiminde doğru kararların alınması. - - - - - - -
Ö8 Yapı malzemelerinin doğru yerlerde kullanılma becerisinin kazanılması. - - - - - - -
Ö9 Çevresel etkenler hakkında bilgi sahibi olmak ve kullanıcı gereksinmelerinin belirlenmesi - - - - - - -
Ö10 Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimden haberdar olma - - - - - - -
Ö11 İç mekan konfor koşullarının sağlanması için dış ve iç konfor şartlarını belirleyebilme - - - - - - -
Ö12 Yapı konstrüksiyonu çözümlerinde ısı, su ve nemin olumsuz etkilerine karşı detaylar tasarlayabilme - - - - - - -
Ö13 Farklı disiplinler ile birlikte çalışma pratiği kazanması ve tasarım projelerinde süreçleri kavrayarak başarı ile tamamlama yetisini kazanması. - - - - - - -
Ö14 İç mimari, mimari proje ve mühendislik projeleri ile şantiye arasındaki ilişkileri kurgulayabilme - - - - - - -
Ö15 Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. - - - - - - 5