İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
00230302 Bilgisayar Destekli Tasarım II 2 Güz 3 2+2+0 5 5
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Vize, Ödev, Final Submission
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar 00220205-Bilgisayar Destekli Tasarım I
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Ali ŞAHİN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Ali ŞAHİN - [email protected]
Dersin İçeriği
Ders üç boyutlu mimari grafikler için gerekli teknikler konusunda bilgi vermeyi amaçlar ve CAD (Computer Aided Design) gibi sanal teknolojiler kullanarak bu tekniklerin uygulamalarına vurgu yapar.
Dersin Amacı
Mimari ve iç mimari projelerin 3 boyutlu modelleme programları kullanarak tasarlama becerisi kazandırmayı, 3 boyutlu düşünme ve tasarım becerisi kazandırmayı amaçlar. Ayrıca oluşturulan 3 boyutlu modellerin proje sunumlarında etkili bir araç olarak kullanılmasını tasarlanan ürünleri etkili görselleştime teknikleri vasıtasıyla sunum haline dönüştürme becerisi kazandırma amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri X
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P7 İçmimarlık alanında tasarım ve planlama yapabilecek tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlamda bilgiye sahip olarak yeni kavram geliştirerek söylem, kuram ve uygulama geliştirme becerisine sahip olma 1
P4 İç mimarlık alanında çok boyutlu bilgiye ve kavrayışa sahip olmak. İlgili alanda gerekli uygulamaları yapmak için bu bilgileri kullanabilme becerisine sahip olmak. 1
P10 İç mimari projeleri çeşitli bilgisayar teknolojilerinden faydalanarak uygun sunum araçlarıyla veya gerektiğinde rapor yazarak ifade etme yetkinliğine sahip olma 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Görsel, sözel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmek. P.4.6 1,6
Ö2 Görsel ve yazılı sunum becerilerini kazanmak P.7.6 1,6
Ö3 Bilgisayar destekli çizim yazılımlarının kullanım mantıklarını anlama ve kullanma P.10.1 1,6
Ö4 Çoklu ortamlarda ifade ve sunum yeteneklerini sağlama P.10.2 1,6
Ö5 Çoklu ortamlarda ifade ve sunum yeteneklerini kendi kendine geliştirebilmeyi ve güncelleyebilmeyi sağlayacak temel yapıyı oluşturma. P.10.3 1,6
Ö6 Öğrenci, mimari ve iç mimari teknik çizim konvansiyonlarını kullanarak bilgisayar destekli çizim yöntemiyle mimari ve iç mimari çizimler geliştirebilecektir. P.10.4 1,6
Ö7 Öğrenci, bilgisayar destekli çizim yöntemiyle, çeşitli bilgisayar programlarının yardımıyla üç boyutlu modelleme geliştirebilecektir. P.10.5 1,6
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Derse giriş
2 Temel 2 boyutlu AutoCAD komutları ve araçları
3 Katı cisim ve yüzey düzenleme
4 Katı cisim ve yüzey düzenleme
5 Ortografik projeksiyon yöntemiyle çizim konvansiyonlarına giriş
6 Ortografik projeksiyon yöntemiyle çizim konvansiyonları
7 Ortografik projeksiyon yöntemiyle çizim konvansiyonları
8 Ortografik projeksiyon yöntemiyle çizim konvansiyonları
9 Ara Sınav
10 Plot ve gözden geçirme
11 Mimari konvansiyonlara yönelik dersler
12 Mimari konvansiyonlara yönelik dersler
13 Mimari konvansiyonlara yönelik dersler
14 Mimari konvansiyonlara yönelik dersler
15 Final
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Ching, F. D. K. Architectural Graphics. John Wiley & Sons: NY, 2003
Kilmer, W. O., Kilmer, R., Construction Drawings and Details for Interiors: Basic Skills. John Wiley & Sons: NY, 2003.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 15 4 60
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 15 2 30
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 25 25
Diğer 15 2 30
Toplam İş Yükü: 147
Toplam Yük / 30 4,90
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P4 P7 P10
Ö1 Görsel, sözel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmek. 1 1 4
Ö2 Görsel ve yazılı sunum becerilerini kazanmak 1 1 5
Ö3 Bilgisayar destekli çizim yazılımlarının kullanım mantıklarını anlama ve kullanma 1 1 5
Ö4 Çoklu ortamlarda ifade ve sunum yeteneklerini sağlama 1 1 5
Ö5 Çoklu ortamlarda ifade ve sunum yeteneklerini kendi kendine geliştirebilmeyi ve güncelleyebilmeyi sağlayacak temel yapıyı oluşturma. 1 1 5
Ö6 Öğrenci, mimari ve iç mimari teknik çizim konvansiyonlarını kullanarak bilgisayar destekli çizim yöntemiyle mimari ve iç mimari çizimler geliştirebilecektir. 1 1 5
Ö7 Öğrenci, bilgisayar destekli çizim yöntemiyle, çeşitli bilgisayar programlarının yardımıyla üç boyutlu modelleme geliştirebilecektir. 1 1 5