İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
00230301 İç Mekan Tasarım Stüdyosu III 2 Güz 3 4+4+0 8 8
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör.Dr. Nastaran DELJAVAN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör.Dr. Nastaran DELJAVAN A-110 [email protected] 7448 Cuma
11:00-13:00
Öğr.Gör.Dr. Nastaran DELJAVAN A-207 [email protected] 7972
Dersin İçeriği
Bu ders 2.sınıf müfredatının ana parçasıdır. Öğrenciler mekansal tasarıma dair temel bilgi ve deneyimi edinmek üzere bireysel ve grup projeleri üzerinde çalışırlar.
Dersin Amacı
İnsan bedeni, yapısal öğeler, hareket, işlevsel programlama gibi nosyonlar mekânda kimlik ve karakter yaratan tasarım çözümlerine ulaşmak için kullanılır ve irdelenir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Fiziksel, toplumsal ve ekonomik unsurları dikkate alarak, çevreye duyarlı, evrensel tasarım ve planlama yapabilme bilgisine sahip olma 4
P7 İçmimarlık alanında tasarım ve planlama yapabilecek tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlamda bilgiye sahip olarak yeni kavram geliştirerek söylem, kuram ve uygulama geliştirme becerisine sahip olma 3
P4 İç mimarlık alanında çok boyutlu bilgiye ve kavrayışa sahip olmak. İlgili alanda gerekli uygulamaları yapmak için bu bilgileri kullanabilme becerisine sahip olmak. 5
P5 Mekan tasarımında ve yapımında modern araç ve teknolojileri seçerek uygulayabilme becerisine sahip olma 2
P10 İç mimari projeleri çeşitli bilgisayar teknolojilerinden faydalanarak uygun sunum araçlarıyla veya gerektiğinde rapor yazarak ifade etme yetkinliğine sahip olma 2
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Herkes için tasarım kavramını ve ilkelerini kavrar P.1.1 7
Ö2 Mekan ve kullanıcıyı tekrar sorgulayarak yeni bir bakış açısı kazanır P.1.2 7
Ö3 Her bireyin beceri ve yeteneklerini anlayarak mekan kullanıcısını tekrar sorgular P.1.3 7
Ö4 Kültür ve mekan ilişkisini irdeleme ve güncel yaşamda kullanma becerisini elde etme P.1.4 7
Ö5 Çevre ve iç mekân arasında bir bağ oluşturmayı öğrenme P.1.9 7
Ö6 İç mimari bir sorunu belirleme, gerekli bilgiyi toplama, birleştirme ve değerlendirme becerisi P.7.1 7
Ö7 Var olan yapılı çevrenin farklı katmanları ile fizik-mekân, sosyal-mekân olarak okuyabilme becerisi P.7.2 7
Ö8 Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek P.4.1 7
Ö9 Bilimsel ve teknik bilgiyi uygulama becerisini elde etmek P.4.2 7
Ö10 İç mimari tasarım fikri, bağlam ve mimari program kavramlarını ayırt edebilme, tanımlayabilme P.4.3 7
Ö11 İç mimari tasarımın bir fikrin maddileşmesi durumu olduğunu kavrama, P.4.4 7
Ö12 İç mimarlık ve yapılı çevreyi etkileyen bağlamsal faktörleri anlama becerisini elde etmek P.4.5 7
Ö13 Görsel, sözel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmek. P.4.6 7
Ö14 Yapı malzemelerinin doğru yerlerde kullanılma becerisinin kazanılması. P.5.3 7
Ö15 Çoklu ortamlarda ifade ve sunum yeteneklerini sağlama P.10.2 7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Giriş ve ders tanıtımı Proje konusunun verilmesi
2 Proje konusu ile ilgili eskiz maketleri
3 Kritikler üzerinden maketi tekrar yapma
4 1.Konsept geliştirme paftası
5 1. Konsept geliştirme paftası
6 Tasarım alanının:
7 1. ara jüri
8 Vize haftası
9 Tasarım alanının:
10 Tasarım alanının:
11 Tasarım alanının:
12 2. ara jüri
13 Tasarım alanının:
14 Tasarım alanının:
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Brooker G., Stone S., (2011). İç Mekan Tasarımı Nedir? Çev. Halu Z., İstanbul:YEM Kitabevi
Ching F.D.K., (2010). Mimarlık Biçim, Mekan ve Düzen. çev. Lökçe S. İstanbul: YEM Kitabevi
Ching F.D.K. (2011). İç Mekan Tasarımı. çev. Elçioğlu B. İstanbul: YEM Kitabevi
Moussavi F., (2011). Biçimin İşlevi. Çev. Derviş P., İstanbul: YEM Kitabevi
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 2 20 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 80 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 8 112
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 12 6 72
Ara Sınav 2 20 40
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 30 30
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 254
Toplam Yük / 30 8,47
Dersin AKTS Kredisi: 8
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P4 P5 P7 P10
Ö1 Herkes için tasarım kavramını ve ilkelerini kavrar 4 - - - -
Ö2 Mekan ve kullanıcıyı tekrar sorgulayarak yeni bir bakış açısı kazanır 4 - - - -
Ö3 Her bireyin beceri ve yeteneklerini anlayarak mekan kullanıcısını tekrar sorgular 4 - - - -
Ö4 Kültür ve mekan ilişkisini irdeleme ve güncel yaşamda kullanma becerisini elde etme 4 - - - -
Ö5 Çevre ve iç mekân arasında bir bağ oluşturmayı öğrenme 4 - - - -
Ö6 Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek - 5 - - -
Ö7 Bilimsel ve teknik bilgiyi uygulama becerisini elde etmek - 5 - - -
Ö8 İç mimari tasarım fikri, bağlam ve mimari program kavramlarını ayırt edebilme, tanımlayabilme - 5 - - -
Ö9 İç mimari tasarımın bir fikrin maddileşmesi durumu olduğunu kavrama, - 5 - - -
Ö10 İç mimarlık ve yapılı çevreyi etkileyen bağlamsal faktörleri anlama becerisini elde etmek - 5 - - -
Ö11 Görsel, sözel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmek. - 5 - - -
Ö12 Yapı malzemelerinin doğru yerlerde kullanılma becerisinin kazanılması. - - 5 - -
Ö13 İç mimari bir sorunu belirleme, gerekli bilgiyi toplama, birleştirme ve değerlendirme becerisi - - - 5 -
Ö14 Var olan yapılı çevrenin farklı katmanları ile fizik-mekân, sosyal-mekân olarak okuyabilme becerisi - - - 5 -
Ö15 Çoklu ortamlarda ifade ve sunum yeteneklerini sağlama - - - - 5