İç Mimarlık
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 00230301 | İç Mekan Tasarım Stüdyosu III | 2 | Güz | 3 | 4+4+0 | 8 | 8 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör.Dr. Nastaran DELJAVAN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör.Dr. Nastaran DELJAVAN | A-110 | [email protected] | 7448 | Cuma 11:00-13:00 |
| Öğr.Gör.Dr. Nastaran DELJAVAN | A-207 | [email protected] | 7972 |
Dersin İçeriği
Bu ders 2.sınıf müfredatının ana parçasıdır. Öğrenciler mekansal tasarıma dair temel bilgi ve deneyimi edinmek üzere bireysel ve grup projeleri üzerinde çalışırlar.
Dersin Amacı
İnsan bedeni, yapısal öğeler, hareket, işlevsel programlama gibi nosyonlar mekânda kimlik ve karakter yaratan tasarım çözümlerine ulaşmak için kullanılır ve irdelenir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Fiziksel, toplumsal ve ekonomik unsurları dikkate alarak, çevreye duyarlı, evrensel tasarım ve planlama yapabilme bilgisine sahip olma | 4 |
| P7 | İçmimarlık alanında tasarım ve planlama yapabilecek tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlamda bilgiye sahip olarak yeni kavram geliştirerek söylem, kuram ve uygulama geliştirme becerisine sahip olma | 3 |
| P4 | İç mimarlık alanında çok boyutlu bilgiye ve kavrayışa sahip olmak. İlgili alanda gerekli uygulamaları yapmak için bu bilgileri kullanabilme becerisine sahip olmak. | 5 |
| P5 | Mekan tasarımında ve yapımında modern araç ve teknolojileri seçerek uygulayabilme becerisine sahip olma | 2 |
| P10 | İç mimari projeleri çeşitli bilgisayar teknolojilerinden faydalanarak uygun sunum araçlarıyla veya gerektiğinde rapor yazarak ifade etme yetkinliğine sahip olma | 2 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Herkes için tasarım kavramını ve ilkelerini kavrar | P.1.1 | 7 |
| Ö2 | Mekan ve kullanıcıyı tekrar sorgulayarak yeni bir bakış açısı kazanır | P.1.2 | 7 |
| Ö3 | Her bireyin beceri ve yeteneklerini anlayarak mekan kullanıcısını tekrar sorgular | P.1.3 | 7 |
| Ö4 | Kültür ve mekan ilişkisini irdeleme ve güncel yaşamda kullanma becerisini elde etme | P.1.4 | 7 |
| Ö5 | Çevre ve iç mekân arasında bir bağ oluşturmayı öğrenme | P.1.9 | 7 |
| Ö6 | İç mimari bir sorunu belirleme, gerekli bilgiyi toplama, birleştirme ve değerlendirme becerisi | P.7.1 | 7 |
| Ö7 | Var olan yapılı çevrenin farklı katmanları ile fizik-mekân, sosyal-mekân olarak okuyabilme becerisi | P.7.2 | 7 |
| Ö8 | Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek | P.4.1 | 7 |
| Ö9 | Bilimsel ve teknik bilgiyi uygulama becerisini elde etmek | P.4.2 | 7 |
| Ö10 | İç mimari tasarım fikri, bağlam ve mimari program kavramlarını ayırt edebilme, tanımlayabilme | P.4.3 | 7 |
| Ö11 | İç mimari tasarımın bir fikrin maddileşmesi durumu olduğunu kavrama, | P.4.4 | 7 |
| Ö12 | İç mimarlık ve yapılı çevreyi etkileyen bağlamsal faktörleri anlama becerisini elde etmek | P.4.5 | 7 |
| Ö13 | Görsel, sözel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmek. | P.4.6 | 7 |
| Ö14 | Yapı malzemelerinin doğru yerlerde kullanılma becerisinin kazanılması. | P.5.3 | 7 |
| Ö15 | Çoklu ortamlarda ifade ve sunum yeteneklerini sağlama | P.10.2 | 7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Giriş ve ders tanıtımı Proje konusunun verilmesi |
| 2 | Proje konusu ile ilgili eskiz maketleri |
| 3 | Kritikler üzerinden maketi tekrar yapma |
| 4 | 1.Konsept geliştirme paftası |
| 5 | 1. Konsept geliştirme paftası |
| 6 | Tasarım alanının: |
| 7 | 1. ara jüri |
| 8 | Vize haftası |
| 9 | Tasarım alanının: |
| 10 | Tasarım alanının: |
| 11 | Tasarım alanının: |
| 12 | 2. ara jüri |
| 13 | Tasarım alanının: |
| 14 | Tasarım alanının: |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Brooker G., Stone S., (2011). İç Mekan Tasarımı Nedir? Çev. Halu Z., İstanbul:YEM Kitabevi |
| Ching F.D.K., (2010). Mimarlık Biçim, Mekan ve Düzen. çev. Lökçe S. İstanbul: YEM Kitabevi | |
| Ching F.D.K. (2011). İç Mekan Tasarımı. çev. Elçioğlu B. İstanbul: YEM Kitabevi | |
| Moussavi F., (2011). Biçimin İşlevi. Çev. Derviş P., İstanbul: YEM Kitabevi |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 2 | 20 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 80 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 8 | 112 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 12 | 6 | 72 |
| Ara Sınav | 2 | 20 | 40 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 254 | ||
| Toplam Yük / 30 | 8,47 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P4 | P5 | P7 | P10 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Herkes için tasarım kavramını ve ilkelerini kavrar | 4 | - | - | - | - |
| Ö2 | Mekan ve kullanıcıyı tekrar sorgulayarak yeni bir bakış açısı kazanır | 4 | - | - | - | - |
| Ö3 | Her bireyin beceri ve yeteneklerini anlayarak mekan kullanıcısını tekrar sorgular | 4 | - | - | - | - |
| Ö4 | Kültür ve mekan ilişkisini irdeleme ve güncel yaşamda kullanma becerisini elde etme | 4 | - | - | - | - |
| Ö5 | Çevre ve iç mekân arasında bir bağ oluşturmayı öğrenme | 4 | - | - | - | - |
| Ö6 | Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek | - | 5 | - | - | - |
| Ö7 | Bilimsel ve teknik bilgiyi uygulama becerisini elde etmek | - | 5 | - | - | - |
| Ö8 | İç mimari tasarım fikri, bağlam ve mimari program kavramlarını ayırt edebilme, tanımlayabilme | - | 5 | - | - | - |
| Ö9 | İç mimari tasarımın bir fikrin maddileşmesi durumu olduğunu kavrama, | - | 5 | - | - | - |
| Ö10 | İç mimarlık ve yapılı çevreyi etkileyen bağlamsal faktörleri anlama becerisini elde etmek | - | 5 | - | - | - |
| Ö11 | Görsel, sözel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmek. | - | 5 | - | - | - |
| Ö12 | Yapı malzemelerinin doğru yerlerde kullanılma becerisinin kazanılması. | - | - | 5 | - | - |
| Ö13 | İç mimari bir sorunu belirleme, gerekli bilgiyi toplama, birleştirme ve değerlendirme becerisi | - | - | - | 5 | - |
| Ö14 | Var olan yapılı çevrenin farklı katmanları ile fizik-mekân, sosyal-mekân olarak okuyabilme becerisi | - | - | - | 5 | - |
| Ö15 | Çoklu ortamlarda ifade ve sunum yeteneklerini sağlama | - | - | - | - | 5 |
