İç Mimarlık
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 00220205 | Bilgisayar Destekli Tasarım I | 1 | Bahar | 2 | 2+2+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Vize, Ödev, Final Teslimi |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | Yok |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör.Dr. Ali ŞAHİN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Ders iki boyutlu mimari grafikler için gerekli teknikler konusunda bilgi vermeyi amaçlar ve CAD (Computer Aided Design) gibi sanal teknolojiler kullanarak bu tekniklerin uygulamalarına vurgu yapar.
Dersin Amacı
Mimari ve iç mimari projeleri teknik çizim kurallarına uygun bir şekilde bilgisayar ortamında 2 boyutlu tasarımının ve çizimin yapılma becerisini kazandırmak ve bu çizimlerin ölçekli bir biçimde fiziksel dökümana dönüştürülmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca bu çizimlerin görselleştirme araçları kullanılarak etkili bir çizimde sunulma becerisinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P7 | İçmimarlık alanında tasarım ve planlama yapabilecek tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlamda bilgiye sahip olarak yeni kavram geliştirerek söylem, kuram ve uygulama geliştirme becerisine sahip olma | 1 |
| P4 | İç mimarlık alanında çok boyutlu bilgiye ve kavrayışa sahip olmak. İlgili alanda gerekli uygulamaları yapmak için bu bilgileri kullanabilme becerisine sahip olmak. | 1 |
| P10 | İç mimari projeleri çeşitli bilgisayar teknolojilerinden faydalanarak uygun sunum araçlarıyla veya gerektiğinde rapor yazarak ifade etme yetkinliğine sahip olma | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Görsel ve yazılı sunum becerilerini kazanmak | P.7.6 | 1,6 |
| Ö2 | Görsel, sözel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmek. | P.4.6 | 1,6 |
| Ö3 | Bilgisayar destekli çizim yazılımlarının kullanım mantıklarını anlama ve kullanma | P.10.1 | 1,6 |
| Ö4 | Çoklu ortamlarda ifade ve sunum yeteneklerini sağlama | P.10.2 | 1,6 |
| Ö5 | Çoklu ortamlarda ifade ve sunum yeteneklerini kendi kendine geliştirebilmeyi ve güncelleyebilmeyi sağlayacak temel yapıyı oluşturma. | P.10.3 | 1,6 |
| Ö6 | Öğrenci, mimari ve iç mimari teknik çizim konvansiyonlarını kullanarak bilgisayar destekli çizim yöntemiyle mimari ve iç mimari çizimler geliştirebilecektir. | P.10.4 | 1,6 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Derse giriş |
| 2 | Temel 2 boyutlu AutoCAD komutları ve araçları |
| 3 | Katı cisim ve yüzey düzenleme |
| 4 | Katı cisim ve yüzey düzenleme |
| 5 | Ortografik projeksiyon yöntemiyle çizim konvansiyonlarına giriş |
| 6 | Ortografik projeksiyon yöntemiyle çizim konvansiyonları |
| 7 | Ortografik projeksiyon yöntemiyle çizim konvansiyonları |
| 8 | Ortografik projeksiyon yöntemiyle çizim konvansiyonları |
| 9 | Ara Sınav |
| 10 | Plot ve gözden geçirme |
| 11 | Mimari konvansiyonlara yönelik dersler |
| 12 | Mimari konvansiyonlara yönelik dersler |
| 13 | Mimari konvansiyonlara yönelik dersler |
| 14 | Mimari konvansiyonlara yönelik dersler |
| 15 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Finkelstein, Ellen. AutoCAD 2013 and AutoCAD LT 2013 Bible. Wiley, 2012. (available in the library) |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | 1 | 10 (%) |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 50 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 40 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 15 | 4 | 60 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 15 | 2 | 30 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 25 | 25 |
| Diğer | 15 | 2 | 30 |
| Toplam İş Yükü: | 152 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5,07 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P4 | P7 | P10 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Görsel, sözel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmek. | 1 | - | - |
| Ö2 | Görsel ve yazılı sunum becerilerini kazanmak | - | 1 | - |
| Ö3 | Bilgisayar destekli çizim yazılımlarının kullanım mantıklarını anlama ve kullanma | - | - | 5 |
| Ö4 | Çoklu ortamlarda ifade ve sunum yeteneklerini sağlama | - | - | 5 |
| Ö5 | Çoklu ortamlarda ifade ve sunum yeteneklerini kendi kendine geliştirebilmeyi ve güncelleyebilmeyi sağlayacak temel yapıyı oluşturma. | - | - | 5 |
| Ö6 | Öğrenci, mimari ve iç mimari teknik çizim konvansiyonlarını kullanarak bilgisayar destekli çizim yöntemiyle mimari ve iç mimari çizimler geliştirebilecektir. | - | - | 5 |
