İç Mimarlık
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 00220204 | Mimarlık Tarihi I | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 2 | 2 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör.Dr. Ayşenur DAĞ GÜRCAN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör.Dr. Ayşenur DAĞ GÜRCAN | A-207 | [email protected] | 7604 | Çarşamba 10.00-10.45 |
Dersin İçeriği
Mimarlık tarihinin temel kavramları, Erken Hristiyanlık ve sonrası mekân tasarım ölçütleri ve kavramları, Bizans Dönemi mimarisi, Avrupa mimarlık tarihi
Dersin Amacı
Öğrencilerin mekân tasarım tarihinin geçmişten günümüze gelişimini anlamasına ve günümüzü ne şekilde etkilediğini kavramasına katkıda bulunacaktır. Bu kapsamda kendi tasarımlarını olgunlaştırmak için temel bilgi ve donanımı edinmiş olacaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P4 | İç mimarlık alanında çok boyutlu bilgiye ve kavrayışa sahip olmak. İlgili alanda gerekli uygulamaları yapmak için bu bilgileri kullanabilme becerisine sahip olmak. | 2 |
| P3 | Ulusal ve uluslararası ölçekte sanat ve içmimarlık tarihinde bilgi sahibi olma | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | İç mimari tasarım fikri, bağlam ve mimari program kavramlarını ayırt edebilme, tanımlayabilme | P.4.3 | 3 |
| Ö2 | Görsel, sözel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmek. | P.4.6 | 3 |
| Ö3 | İç mimarlığın tarihsel anlamını kavrama, dönemlerin gelişimlerini izleme ve farklılıklarını analiz edebilme | P.3.1 | 1,3 |
| Ö4 | İç mimarlık ve sanat tarihi kavramlarına ve terminolojisine ilişkin kuramsal bir altyapı kazanma | P.3.2 | 1 |
| Ö5 | İç mimarlık ve sanat tarihindeki karakteristik dönemleri ana hatlarıyla tanıma, görseller üzerinden okuyabilme | P.3.3 | 1,3 |
| Ö6 | Mekânsal tasarım gelişiminin, kültürel, sosyal, siyasal ve tarihsel kavramlar ile ilişkisini kurarak bir bağ oluşturma becerisini kazanır. | P.3.5 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Dersin tanıtılması, Roma mimarlığına giriş |
| 2 | Roma Mimarlığı: kent sistemi, mimarlıkta yenilikler, mimari yapılar (tapınaklar, bazilika, hamamlar, tiyatrolar, spor yapıları, su yapıları, zafer anıtları) |
| 3 | Roma mimarlığı 2: (Sütun Düzenleri, Cephe Anlayışı ve Süsleme, Konutlar, İç mekan organizasyonu) |
| 4 | Bizans Dönemi mimarisi (Costantinapolis/İstanbul, Ayasofya, Kilise yapı tipinin gelişimi, Erken Hristiyan sanatına etkileri) |
| 5 | Erken Hristiyan Sanatı, Romanesk öncesi ve Romanesk Dönem mimarisi (Almanya, Fransa) |
| 6 | Gotik Dönem (Fransa, Almanya, İngiltere, İtalya, İspanya) Genel ve Bölgesel Karakteristik Özellikler, Strüktürel unsurlar, Katedraller ve mekansal organizasyon |
| 7 | Yüksek Gotik Çağı (İngiltere), Karakteristik unsurlar, Strüktürel Gelişim, Cepheler, İç mekan ve süsleme |
| 8 | Rönesans'ın doğuşu ve onu hazırlayan ortam, Rönesans sanatına giriş, Floransa ve Brunelleschi |
| 9 | Ara sınav |
| 10 | Rönesans dönemi: Mimarlığının ana hatları, gelişmeler, cephe anlayışı, iç mekan, resim ve heykel sanatı (sanatçılar, mimarlar ve eserleri) |
| 11 | Resmi Tatil (23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı) |
| 12 | Yüksek Rönesans (Bramente,Leonardo da Vinci, Raphael,Palladio), Maniyerizm (Michelangelo) |
| 13 | Barok Döneme giriş, sanat ve mimarlık |
| 14 | Barok dönem mimarları ve eserleri (Bernini, Borromini) |
| 15 | Rokoko etkisinin mimariye ve iç mekan tezyinatına yansıması |
| 16 | Neoklasizm ve Neoklasik dönem mimarisi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | B. Mutlu, (2012): ‘‘Mimarlık Tarihi Ders Notları'', Mimarlık Vakfı Yayınları |
| L.M. Roth (2000): ""Mimarlığın Öyküsü"" Kabalcı | |
| W. Müller , (2012): ‘‘Mimarlık Atlası 1-2 Cilt'', YEM | |
| N. Pevsner, (1982): An Outline of European Architecture, Penguin Books, New York. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | 1 | 25 (%) |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 25 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 50 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 12 | 1 | 12 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 8 | 8 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 66 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2,20 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P3 | P4 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | İç mimarlığın tarihsel anlamını kavrama, dönemlerin gelişimlerini izleme ve farklılıklarını analiz edebilme | 5 | - |
| Ö2 | İç mimarlık ve sanat tarihi kavramlarına ve terminolojisine ilişkin kuramsal bir altyapı kazanma | 5 | - |
| Ö3 | İç mimarlık ve sanat tarihindeki karakteristik dönemleri ana hatlarıyla tanıma, görseller üzerinden okuyabilme | 5 | - |
| Ö4 | Mekânsal tasarım gelişiminin, kültürel, sosyal, siyasal ve tarihsel kavramlar ile ilişkisini kurarak bir bağ oluşturma becerisini kazanır. | 4 | - |
| Ö5 | İç mimari tasarım fikri, bağlam ve mimari program kavramlarını ayırt edebilme, tanımlayabilme | - | 3 |
| Ö6 | Görsel, sözel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmek. | - | 3 |
