İç Mimarlık
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 00220202 | Mimarlıkta Form ve Mekan | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 2 | 2 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Dersler sunum şeklinde yapılmakta olup öncelikle kavramlar devamında mekan oluşturan elemanlari düzlemler ve mekan organizasyonları ile form ve biçimi oluşturan geometrilerde yapılacak ekleme ve çıkarma yöntemleri anlatılmaktadır. |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | Ön koşul yok |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Mustafa KAŞ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Mustafa KAŞ | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Mimarinin temel konsepti olan mekânların çok yönlü incelenmesi, mekan kavramının, mekan geometrisi, kültür, zaman, yer ve yön faktörleriyle ele alınması ve çok boyutlu düşünme yeteneğini kazandırma.
Dersin Amacı
Mimari tasarım için gerekli sistem dilini öğretir
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Fiziksel, toplumsal ve ekonomik unsurları dikkate alarak, çevreye duyarlı, evrensel tasarım ve planlama yapabilme bilgisine sahip olma | 2 |
| P7 | İçmimarlık alanında tasarım ve planlama yapabilecek tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlamda bilgiye sahip olarak yeni kavram geliştirerek söylem, kuram ve uygulama geliştirme becerisine sahip olma | 3 |
| P5 | Mekan tasarımında ve yapımında modern araç ve teknolojileri seçerek uygulayabilme becerisine sahip olma | 4 |
| P6 | Çevresel verileri, arazi şartları ve kullanıcı ihtiyaçlarını dikkate alarak tasarım yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma | 2 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Mekan ve kullanıcıyı tekrar sorgulayarak yeni bir bakış açısı kazanır | P.1.2 | 5 |
| Ö2 | Kültür ve mekan ilişkisini irdeleme ve güncel yaşamda kullanma becerisini elde etme | P.1.4 | 5 |
| Ö3 | İç mekan konfor koşullarının sağlanması için dış ve iç konfor şartlarını belirleyebilme | P.6.3 | 5 |
| Ö4 | Mekânsal tasarım gelişiminin, kültürel, sosyal, siyasal ve tarihsel kavramlar ile ilişkisini kurarak bir bağ oluşturma becerisini kazanır. | P.3.5 | 5 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Biçim, mekan,düzen kavramlarının tanımı |
| 2 | Mimari tasarımda biçim oluşturma yöntemleri |
| 3 | Biçimi oluşturan öğeler |
| 4 | Mimari tasarımda mekan kavaramı |
| 5 | Mimari tasarımda kompozisyon oluşturma |
| 6 | Mimaride görsel etki, görsel düzen kavramları |
| 7 | Mimari tasarım kriterlerinin değişkenliği |
| 8 | Mimari mekanın algılanması üzerine deneysel çalışmalar |
| 9 | Ara sınav |
| 10 | Mimaride biçimin görsel etkisi |
| 11 | Görsel etki unsuru olarak biçim ve biçimsel analiz |
| 12 | Biçimsel etki ve anlamları |
| 13 | Anlamsal değerlendirme çalışmaları |
| 14 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Mekan Tasarımı MEGEP 2007 Ankara |
| Mimari Tasarıma Yaklaşım Arcan,Evci, 1992 İki K Yayınları İstanbul | |
| Mimarlıkta Biçim, Mekan Düzen Ching, 2004 YEM Yayınlar, istanbul | |
| Mimarlıkta Form ve Geometri Esen Onat,Elif Yayınları Ankara |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 12 | 12 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 90 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P6 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Mekan ve kullanıcıyı tekrar sorgulayarak yeni bir bakış açısı kazanır | 3 | - | - |
| Ö2 | Kültür ve mekan ilişkisini irdeleme ve güncel yaşamda kullanma becerisini elde etme | 3 | - | - |
| Ö3 | Mekânsal tasarım gelişiminin, kültürel, sosyal, siyasal ve tarihsel kavramlar ile ilişkisini kurarak bir bağ oluşturma becerisini kazanır. | - | 2 | - |
| Ö4 | İç mekan konfor koşullarının sağlanması için dış ve iç konfor şartlarını belirleyebilme | - | - | 3 |
