İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
00220202 Mimarlıkta Form ve Mekan 1 Bahar 2 2+0+0 2 2
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Dersler sunum şeklinde yapılmakta olup öncelikle kavramlar devamında mekan oluşturan elemanlari düzlemler ve mekan organizasyonları ile form ve biçimi oluşturan geometrilerde yapılacak ekleme ve çıkarma yöntemleri anlatılmaktadır.
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Ön koşul yok
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Mustafa KAŞ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Mustafa KAŞ - [email protected]
Dersin İçeriği
Mimarinin temel konsepti olan mekânların çok yönlü incelenmesi, mekan kavramının, mekan geometrisi, kültür, zaman, yer ve yön faktörleriyle ele alınması ve çok boyutlu düşünme yeteneğini kazandırma.
Dersin Amacı
Mimari tasarım için gerekli sistem dilini öğretir
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri X
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri X
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Fiziksel, toplumsal ve ekonomik unsurları dikkate alarak, çevreye duyarlı, evrensel tasarım ve planlama yapabilme bilgisine sahip olma 2
P7 İçmimarlık alanında tasarım ve planlama yapabilecek tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlamda bilgiye sahip olarak yeni kavram geliştirerek söylem, kuram ve uygulama geliştirme becerisine sahip olma 3
P5 Mekan tasarımında ve yapımında modern araç ve teknolojileri seçerek uygulayabilme becerisine sahip olma 4
P6 Çevresel verileri, arazi şartları ve kullanıcı ihtiyaçlarını dikkate alarak tasarım yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma 2
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Mekan ve kullanıcıyı tekrar sorgulayarak yeni bir bakış açısı kazanır P.1.2 5
Ö2 Kültür ve mekan ilişkisini irdeleme ve güncel yaşamda kullanma becerisini elde etme P.1.4 5
Ö3 İç mekan konfor koşullarının sağlanması için dış ve iç konfor şartlarını belirleyebilme P.6.3 5
Ö4 Mekânsal tasarım gelişiminin, kültürel, sosyal, siyasal ve tarihsel kavramlar ile ilişkisini kurarak bir bağ oluşturma becerisini kazanır. P.3.5 5
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Biçim, mekan,düzen kavramlarının tanımı
2 Mimari tasarımda biçim oluşturma yöntemleri
3 Biçimi oluşturan öğeler
4 Mimari tasarımda mekan kavaramı
5 Mimari tasarımda kompozisyon oluşturma
6 Mimaride görsel etki, görsel düzen kavramları
7 Mimari tasarım kriterlerinin değişkenliği
8 Mimari mekanın algılanması üzerine deneysel çalışmalar
9 Ara sınav
10 Mimaride biçimin görsel etkisi
11 Görsel etki unsuru olarak biçim ve biçimsel analiz
12 Biçimsel etki ve anlamları
13 Anlamsal değerlendirme çalışmaları
14 Final Sınavı
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Mekan Tasarımı MEGEP 2007 Ankara
Mimari Tasarıma Yaklaşım Arcan,Evci, 1992 İki K Yayınları İstanbul
Mimarlıkta Biçim, Mekan Düzen Ching, 2004 YEM Yayınlar, istanbul
Mimarlıkta Form ve Geometri Esen Onat,Elif Yayınları Ankara
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 12 12
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 90
Toplam Yük / 30 3
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P3 P6
Ö1 Mekan ve kullanıcıyı tekrar sorgulayarak yeni bir bakış açısı kazanır 3 - -
Ö2 Kültür ve mekan ilişkisini irdeleme ve güncel yaşamda kullanma becerisini elde etme 3 - -
Ö3 Mekânsal tasarım gelişiminin, kültürel, sosyal, siyasal ve tarihsel kavramlar ile ilişkisini kurarak bir bağ oluşturma becerisini kazanır. - 2 -
Ö4 İç mekan konfor koşullarının sağlanması için dış ve iç konfor şartlarını belirleyebilme - - 3