İç Mimarlık
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 00220201 | İç Mekan Tasarım Stüdyosu II | 1 | Bahar | 2 | 4+4+0 | 8 | 8 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | vize, final |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | 00210101 İç Mekan Tasarım Stüdyosu I |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Özlem DEMİRKAN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu ders, bir kompozisyonun elemanları arasındaki ilişkiler ağını kurgulayabilmek için gereken bilgi ve becerilerin geliştirilmesini artırmaya yönelik, temel tasarım ilkelerinin farkli tasarım pratikleri dahilinde karşılaştırılarak aktarıldığı, "yaparken öğrenme"yöntemi ile yürütülen bir derstir.
Dersin Amacı
İç Mimari Stüdyoya Giriş dersinin amaçları, iç mekan kavramı, mekan elemanları ve mekan türleri gibi kavramsal alt yapıların verilmesi iç mekan tasarımı, bilgi toplama, araştırma, analiz, değerlendirme ve tasarım aşamaları, mimari anlatım dilinin diğer derslerle desteklenerek aktarılması, görsel anlatım araçlarıyla sunulması, öğrencinin iç mekan tasarımı konulu proje üzerinde eleştirilerle değerlendirilmesini içerir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P7 | İçmimarlık alanında tasarım ve planlama yapabilecek tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlamda bilgiye sahip olarak yeni kavram geliştirerek söylem, kuram ve uygulama geliştirme becerisine sahip olma | 5 |
| P9 | Gerektiğinde farklı disiplinlerle birlikte takım çalışması yapabilme yetkinliğine sahip olma | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | İç mimari bir sorunu belirleme, gerekli bilgiyi toplama, birleştirme ve değerlendirme becerisi | P.7.1 | 7 |
| Ö2 | Var olan yapılı çevrenin farklı katmanları ile fizik-mekân, sosyal-mekân olarak okuyabilme becerisi | P.7.2 | 7 |
| Ö3 | Sınırlı ölçüde temel teknolojik problemleri çözebilme ve malzeme, sistem tercihlerini öneri proje üzerinde yansıtabilme yetisi | P.7.3 | 7 |
| Ö4 | İç mimarın toplumsal, politik, kültürel konular ve mimari tasarım ve uygulama sorumluluğu gibi konularda mesleki yükümlülükleri ve meslek etiği konularını anlaması. | P.9.2 | 7 |
| Ö5 | Tasarım sürecinden başlayarak finansal yönetim, iş planlama, zaman yönetimi, risk yönetimi, uygulamayı etkileyen faktörleri fark etme ve mimari uygulama yönetiminin temel ilkelerini anlaması. | P.9.3 | 7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Giriş |
| 2 | Yaratıcılık - tasarım kavramlarının anlatılması, uygulama |
| 3 | Karşıtlık / zıtlık kavramının anlatılması, uygulama- Teknik gezi planlanması |
| 4 | Denge kavramının üç boyutlu (hacimsel) olarak anlatılması, uygulama |
| 5 | Strüktür çalışması |
| 6 | Strüktür çalışması |
| 7 | Projeye Giriş |
| 8 | Eskiz Çalışması |
| 9 | Ara sınav |
| 10 | Plan Ö:1/20 |
| 11 | Plan ve Kesit (2 Adet) Ö:1/20 |
| 12 | Teknik Gezi |
| 13 | Maket Çalışması (Ö:1/20) |
| 14 | Maket Çalışması (Ö:1/20) |
| 15 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | İç Mekan Tasarımı, Francis D.K. Ching, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, 2016. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 8 | 14 | 112 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 2 | 40 | 80 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 1 | 28 | 28 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 240 | ||
| Toplam Yük / 30 | 8 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P7 | P9 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | İç mimari bir sorunu belirleme, gerekli bilgiyi toplama, birleştirme ve değerlendirme becerisi | 2 | - |
| Ö2 | Var olan yapılı çevrenin farklı katmanları ile fizik-mekân, sosyal-mekân olarak okuyabilme becerisi | 4 | - |
| Ö3 | Sınırlı ölçüde temel teknolojik problemleri çözebilme ve malzeme, sistem tercihlerini öneri proje üzerinde yansıtabilme yetisi | 1 | - |
| Ö4 | İç mimarın toplumsal, politik, kültürel konular ve mimari tasarım ve uygulama sorumluluğu gibi konularda mesleki yükümlülükleri ve meslek etiği konularını anlaması. | - | 5 |
| Ö5 | Tasarım sürecinden başlayarak finansal yönetim, iş planlama, zaman yönetimi, risk yönetimi, uygulamayı etkileyen faktörleri fark etme ve mimari uygulama yönetiminin temel ilkelerini anlaması. | - | 3 |
