İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
00210104 Sanat Tarihi 1 Güz 1 2+0+0 2 2
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Ayşenur DAĞ GÜRCAN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Ayşenur DAĞ GÜRCAN - [email protected]
Dersin İçeriği
Prehistorik devirden başlayarak mimarlık tarihinin başlıca devirleri, Anadolu Uygarlıkları, Orta Asya, Mısır, Mezopotamya ve İran, Antik Yunan mimarlıklarının başlıca üslup özellikleri, ilişkiler ve etkileşimler, süreklilikler üzerinden mimarlık tarihine giriş. Mekan - insan ve toplum bağlamında mimariyi ve gelişmeleri okuyabilme. Dönemlerin anıtsal ve sivil mimarilerinden örnekler, resim, heykel ve el sanatları, bunların mimarlıkla bağlantıları. Konstrüksiyon çeşitleri. Plan tipleri. Kentsel yapılaşma.
Dersin Amacı
Mimarlık tarihine giriş niteliği taşıyan bu ders, mimarlık tarihi disiplinini farklı boyutlarıyla tartışmayı; mimarlık tarihi kavramlarını ve terminolojisini irdelemeyi; mimarlık tarihindeki başlıca gelişmeleri ve karakteristik dönemleri toplumsal, ekonomik ve coğrafi arkaplanları, kurumları, yerleşme biçimleri, yapı tipleri ve yapım teknikleri bağlamında anahatlarıyla tanıtmayı amaçlıyor
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P7 İçmimarlık alanında tasarım ve planlama yapabilecek tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlamda bilgiye sahip olarak yeni kavram geliştirerek söylem, kuram ve uygulama geliştirme becerisine sahip olma 2
P4 İç mimarlık alanında çok boyutlu bilgiye ve kavrayışa sahip olmak. İlgili alanda gerekli uygulamaları yapmak için bu bilgileri kullanabilme becerisine sahip olmak. 2
P3 Ulusal ve uluslararası ölçekte sanat ve içmimarlık tarihinde bilgi sahibi olma 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 İç mimarlığın tarihsel anlamını kavrama, dönemlerin gelişimlerini izleme ve farklılıklarını analiz edebilme P.3.1 1
Ö2 İç mimarlık ve sanat tarihi kavramlarına ve terminolojisine ilişkin kuramsal bir altyapı kazanma P.3.2 1
Ö3 İç mimarlık ve sanat tarihindeki karakteristik dönemleri ana hatlarıyla tanıma, görseller üzerinden okuyabilme P.3.3 1
Ö4 Mekânsal tasarım gelişiminin, kültürel, sosyal, siyasal ve tarihsel kavramlar ile ilişkisini kurarak bir bağ oluşturma becerisini kazanır. P.3.5 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Dersin tanımı ve haftalık ders programının aktarılması, dersin temel amaç ve hedeflerinin kavratılması
2 Sanat, mimarlık, estetik kavramlarının tanımları ve ilişkileri, sanat tarihine giriş
3 Tarih öncesi dönemde sanat ve mimarlık (paleolitik-mezolitik ve neolitik dönem)
4 Neolitik dönem yerleşimi: Çatalhöyük / Teknik Gezi Tunç Çağı Sanatı ve Anadolu Troya Kenti
5 Anadolu Uygarlıkları: Hitit, Urartu ve Frig Sanatı
6 Mısır Medeniyeti ve Sanatı
7 Mezopotamya (Sümer, Babil, Asur, Akad ve Elam) ve Eski İran Mimarlığı (Pers, Part ve Sasani)
8 Arasınav
9 Orta Asya İslam Öncesi Türk Sanatı: Hunlar, Göktürk ve Uygurlar
10 İyon, Minos ve Miken Sanatı
11 Yunan Sanatına Giriş: Arkaik Dönem
12 Yunan Sanatı: Klasik Dönem, Kentler, düzenler ve tipoloji
13 Yunan Sanatı: Helenistik Dönem- Kentler, düzenler ve tipoloji
14 Yunan Sanatı: Konutlar, İç mekan tasarımı, heykel
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Akdeniz, G. Tarih Öncesi ve İlk Çağ Mimarlığı. İdeal Kültür Yayıncılık. 2016.
Kostof, S. A History of Architecture: Settings and Rituals. Oxford, 1985.
Kuban, D. Mimarlık Kavramları: Tarihsel Perspektif İçinde Mimarlığın Kuramsal Sözlüğüne Giriş. İstanbul, 1990.
Mutlu, B. Mimarlık Tarihi Ders Notları 1. Mimarlık Vakfı Yayınları. 2012.
Müller, W. Mimarlık Atlası 1-2 Cilt. YEM. 2012.
Naumann, R. Eski Anadolu Mimarlığı, çev. B. Madra. Ankara, 1975.
Roth, L. Mimarlığın Öyküsü: Öğeleri, Tarihi ve Anlamı, çev. E. Akça. İstanbul, 2000.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 10 10
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 60
Toplam Yük / 30 2
Dersin AKTS Kredisi: 2
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P3
Ö1 İç mimarlığın tarihsel anlamını kavrama, dönemlerin gelişimlerini izleme ve farklılıklarını analiz edebilme 5
Ö2 İç mimarlık ve sanat tarihi kavramlarına ve terminolojisine ilişkin kuramsal bir altyapı kazanma 5
Ö3 İç mimarlık ve sanat tarihindeki karakteristik dönemleri ana hatlarıyla tanıma, görseller üzerinden okuyabilme 5
Ö4 Mekânsal tasarım gelişiminin, kültürel, sosyal, siyasal ve tarihsel kavramlar ile ilişkisini kurarak bir bağ oluşturma becerisini kazanır. 4