İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
00210102 İç Mekan Tasarımına Giriş 1 Güz 1 2+0+0 2 2
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler vize, final
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar ön koşul bulunmamaktadır
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr.Arş.Gör. Büşra YILMAZ ERDOĞAN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr.Arş.Gör. Büşra YILMAZ ERDOĞAN A-203 [email protected] 7811 Perşembe
13:30-15:30
Dersin İçeriği
Bu ders mimarlık disiplini ve içerikseL biçimlenmesine bir giriştir.
Dersin Amacı
İç Mekan Tasarımına Giriş dersi, tasarım olgusu ile ilk kez karşılaşmakta olan öğrencilere mimarlık ve onun etki alanına giren konularda genel bilgiler aktarmayı hedeflemektedir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P4 İç mimarlık alanında çok boyutlu bilgiye ve kavrayışa sahip olmak. İlgili alanda gerekli uygulamaları yapmak için bu bilgileri kullanabilme becerisine sahip olmak. 4
P9 Gerektiğinde farklı disiplinlerle birlikte takım çalışması yapabilme yetkinliğine sahip olma 1
P11 Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme 2
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek P.4.1 1
Ö2 Görsel, sözel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmek. P.4.6 2
Ö3 Farklı disiplinler ile birlikte çalışma pratiği kazanması ve tasarım projelerinde süreçleri kavrayarak başarı ile tamamlama yetisini kazanması. P.9.1 1
Ö4 Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme P.11.3 1
Ö5 Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme P.11.6 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Mimarlık nedir? Mimar kimdir?
2 Tasarım-Tasarlama-Yaratıcılık konularının anlatılması
3 Mimarlıkta Mekan konusunun anlatılması
4 Mimari eserler
5 Mimari eserler
6 Mimari eserler
7 Mimari eserler
8 Mimari eserler
9 Ara Sınav
10 Mimari eserler
11 Mimari eserler
12 Mimari eserler
13 Mimari eserler
14 Mimari eserler
15 Final
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Ching, Francis D.K., Mimarlık Biçim, Mekan ve Düzen
Hasol D., Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 2 2
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 1 1
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 60
Toplam Yük / 30 2
Dersin AKTS Kredisi: 2
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P4 P9 P11
Ö1 Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek 4 - -
Ö2 Görsel, sözel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmek. 4 - -
Ö3 Farklı disiplinler ile birlikte çalışma pratiği kazanması ve tasarım projelerinde süreçleri kavrayarak başarı ile tamamlama yetisini kazanması. - 1 -
Ö4 Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme - - 2
Ö5 Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme - - 1