İç Mimarlık
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 00210102 | İç Mekan Tasarımına Giriş | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 2 | 2 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | vize, final |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | ön koşul bulunmamaktadır |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr.Arş.Gör. Büşra YILMAZ ERDOĞAN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr.Arş.Gör. Büşra YILMAZ ERDOĞAN | A-203 | [email protected] | 7811 | Perşembe 13:30-15:30 |
Dersin İçeriği
Bu ders mimarlık disiplini ve içerikseL biçimlenmesine bir giriştir.
Dersin Amacı
İç Mekan Tasarımına Giriş dersi, tasarım olgusu ile ilk kez karşılaşmakta olan öğrencilere mimarlık ve onun etki alanına giren konularda genel bilgiler aktarmayı hedeflemektedir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P4 | İç mimarlık alanında çok boyutlu bilgiye ve kavrayışa sahip olmak. İlgili alanda gerekli uygulamaları yapmak için bu bilgileri kullanabilme becerisine sahip olmak. | 4 |
| P9 | Gerektiğinde farklı disiplinlerle birlikte takım çalışması yapabilme yetkinliğine sahip olma | 1 |
| P11 | Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme | 2 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek | P.4.1 | 1 |
| Ö2 | Görsel, sözel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmek. | P.4.6 | 2 |
| Ö3 | Farklı disiplinler ile birlikte çalışma pratiği kazanması ve tasarım projelerinde süreçleri kavrayarak başarı ile tamamlama yetisini kazanması. | P.9.1 | 1 |
| Ö4 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme | P.11.3 | 1 |
| Ö5 | Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme | P.11.6 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Mimarlık nedir? Mimar kimdir? |
| 2 | Tasarım-Tasarlama-Yaratıcılık konularının anlatılması |
| 3 | Mimarlıkta Mekan konusunun anlatılması |
| 4 | Mimari eserler |
| 5 | Mimari eserler |
| 6 | Mimari eserler |
| 7 | Mimari eserler |
| 8 | Mimari eserler |
| 9 | Ara Sınav |
| 10 | Mimari eserler |
| 11 | Mimari eserler |
| 12 | Mimari eserler |
| 13 | Mimari eserler |
| 14 | Mimari eserler |
| 15 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Ching, Francis D.K., Mimarlık Biçim, Mekan ve Düzen |
| Hasol D., Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 2 | 2 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 60 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P4 | P9 | P11 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek | 4 | - | - |
| Ö2 | Görsel, sözel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmek. | 4 | - | - |
| Ö3 | Farklı disiplinler ile birlikte çalışma pratiği kazanması ve tasarım projelerinde süreçleri kavrayarak başarı ile tamamlama yetisini kazanması. | - | 1 | - |
| Ö4 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme | - | - | 2 |
| Ö5 | Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme | - | - | 1 |
