İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
00210101 İç Mekan Tasarım Stüdyosu I 1 Güz 1 4+4+0 8 8
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gözlem Alan Gezisi Takım/Grup Çalışması Gösterme Deney Uygulama - Alıştırma Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Proje Tasarımı/Yönetimi Rol Oynama/Dramatize Etme
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Özlem DEMİRKAN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Özlem DEMİRKAN A-110 [email protected] 7488 Cuma
10.00-12.00
Dersin İçeriği
Temel Tasar öğelerinin tanıtımı: Nokta, çizgi, yön, düzlem, hacim, biçim, şekil, mekan, ölçü, oran, aralık, doku, renk, hareket, ışık, gölge. Görsel algılamada belirliliği sağlayan ilkeler, Şekil-Zemin ilişkileri, Şekil-Zemin anlatımları. Temel Tasar ilkelerinin tanıtımı: Bakışım, egemenlik, ritim ve tekrar, uygunluk, zıtlık, koram, denge, birlik.
Dersin Amacı
İç mekan tasarımıyla ilgili temel öğe ve ilkelerin aktarılması ve uygulamalar yoluyla öğrencilerin tasarım yeteneklerinin geliştirilmesi.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P7 İçmimarlık alanında tasarım ve planlama yapabilecek tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlamda bilgiye sahip olarak yeni kavram geliştirerek söylem, kuram ve uygulama geliştirme becerisine sahip olma 3
P4 İç mimarlık alanında çok boyutlu bilgiye ve kavrayışa sahip olmak. İlgili alanda gerekli uygulamaları yapmak için bu bilgileri kullanabilme becerisine sahip olmak. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek P.4.1 7
Ö2 İç mimari tasarım fikri, bağlam ve mimari program kavramlarını ayırt edebilme, tanımlayabilme P.4.3 7
Ö3 Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimden haberdar olma P.6.1 7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Temel tasarımla ilgili kavramların açıklanması, tasarım-tasarlama-yaratıcılık
2 Tasarım elemanlarından nokta-çizgi-yön konularının işlenmesi. Uygulama.
3 Tasarım elemanlarından ölçü-biçim-oran-aralık konularının işlenmesi. Uygulama.
4 Tasarım elemanlarından doku konusunun işlenmesi. Doku tasarımı uygulaması
5 Biçim-ölçü-oran-doku uygulamaları.
6 Renk konusunun işlenmesi; sıcak-soğuk renkler, bütünleyici renk çiftleri. Uygulama.
7 Görsel sanatlarda görsel iletişim ve görsel algı, kompozisyonda belirlilik oluşturma yolları. Kompozisyonda belirlilik sağlama-simetri yoluyla, uygulama.
8 Derinlik anlatımları; örtme, saydamlık, çizgisellik. Uygulama.
9 Arasınav
10 Tasarım ilkeleri; Tekrar, armoni, kontrast konularının işlenmesi Uygulama.
11 Tasarım ilkelerinden koram konusunun işlenmesi. Uygulama.
12 Birlik-denge-egemenlik konularının işlenmesi. Uygulama.
13 Mekan-form-geometri konularının işlenmesi. Üç boyutlu form yaratma uygulaması.
14 Düzlem-örüntü-modülasyon konularının işlenmesi uygulama.
15 Final
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Bilgi Denel, Temel Tasarım ve Yaratıcılık, ODTÜ, 1981
Ching, F. D. R., Mimarlıkta Biçim, Mekan, Düzen, İstanbul, YEM, 2003.
Maitland, The Art of Colour and Design, McGraw-Hill, NY, 1951.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama 1 20 (%)
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 20 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 8 112
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 5 70
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 2 15 30
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 28 28
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 240
Toplam Yük / 30 8
Dersin AKTS Kredisi: 8
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P4 P6
Ö1 Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek 5 -
Ö2 İç mimari tasarım fikri, bağlam ve mimari program kavramlarını ayırt edebilme, tanımlayabilme 5 -
Ö3 Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimden haberdar olma - 3