İç Mimarlık
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 00210101 | İç Mekan Tasarım Stüdyosu I | 1 | Güz | 1 | 4+4+0 | 8 | 8 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gözlem Alan Gezisi Takım/Grup Çalışması Gösterme Deney Uygulama - Alıştırma Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Proje Tasarımı/Yönetimi Rol Oynama/Dramatize Etme |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Özlem DEMİRKAN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Özlem DEMİRKAN | A-110 | [email protected] | 7488 | Cuma 10.00-12.00 |
Dersin İçeriği
Temel Tasar öğelerinin tanıtımı: Nokta, çizgi, yön, düzlem, hacim, biçim, şekil, mekan, ölçü, oran, aralık, doku, renk, hareket, ışık, gölge. Görsel algılamada belirliliği sağlayan ilkeler, Şekil-Zemin ilişkileri, Şekil-Zemin anlatımları. Temel Tasar ilkelerinin tanıtımı: Bakışım, egemenlik, ritim ve tekrar, uygunluk, zıtlık, koram, denge, birlik.
Dersin Amacı
İç mekan tasarımıyla ilgili temel öğe ve ilkelerin aktarılması ve uygulamalar yoluyla öğrencilerin tasarım yeteneklerinin geliştirilmesi.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P7 | İçmimarlık alanında tasarım ve planlama yapabilecek tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlamda bilgiye sahip olarak yeni kavram geliştirerek söylem, kuram ve uygulama geliştirme becerisine sahip olma | 3 |
| P4 | İç mimarlık alanında çok boyutlu bilgiye ve kavrayışa sahip olmak. İlgili alanda gerekli uygulamaları yapmak için bu bilgileri kullanabilme becerisine sahip olmak. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek | P.4.1 | 7 |
| Ö2 | İç mimari tasarım fikri, bağlam ve mimari program kavramlarını ayırt edebilme, tanımlayabilme | P.4.3 | 7 |
| Ö3 | Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimden haberdar olma | P.6.1 | 7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Temel tasarımla ilgili kavramların açıklanması, tasarım-tasarlama-yaratıcılık |
| 2 | Tasarım elemanlarından nokta-çizgi-yön konularının işlenmesi. Uygulama. |
| 3 | Tasarım elemanlarından ölçü-biçim-oran-aralık konularının işlenmesi. Uygulama. |
| 4 | Tasarım elemanlarından doku konusunun işlenmesi. Doku tasarımı uygulaması |
| 5 | Biçim-ölçü-oran-doku uygulamaları. |
| 6 | Renk konusunun işlenmesi; sıcak-soğuk renkler, bütünleyici renk çiftleri. Uygulama. |
| 7 | Görsel sanatlarda görsel iletişim ve görsel algı, kompozisyonda belirlilik oluşturma yolları. Kompozisyonda belirlilik sağlama-simetri yoluyla, uygulama. |
| 8 | Derinlik anlatımları; örtme, saydamlık, çizgisellik. Uygulama. |
| 9 | Arasınav |
| 10 | Tasarım ilkeleri; Tekrar, armoni, kontrast konularının işlenmesi Uygulama. |
| 11 | Tasarım ilkelerinden koram konusunun işlenmesi. Uygulama. |
| 12 | Birlik-denge-egemenlik konularının işlenmesi. Uygulama. |
| 13 | Mekan-form-geometri konularının işlenmesi. Üç boyutlu form yaratma uygulaması. |
| 14 | Düzlem-örüntü-modülasyon konularının işlenmesi uygulama. |
| 15 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Bilgi Denel, Temel Tasarım ve Yaratıcılık, ODTÜ, 1981 |
| Ching, F. D. R., Mimarlıkta Biçim, Mekan, Düzen, İstanbul, YEM, 2003. | |
| Maitland, The Art of Colour and Design, McGraw-Hill, NY, 1951. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | 1 | 20 (%) |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 20 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 8 | 112 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 2 | 15 | 30 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 28 | 28 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 240 | ||
| Toplam Yük / 30 | 8 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P4 | P6 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek | 5 | - |
| Ö2 | İç mimari tasarım fikri, bağlam ve mimari program kavramlarını ayırt edebilme, tanımlayabilme | 5 | - |
| Ö3 | Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimden haberdar olma | - | 3 |
