Grafik Tasarımı
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99901018 | Reklam Yazarlığı ve Konsept Geliştirme | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Çağrı GÜMÜŞ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Çağrı GÜMÜŞ | A-Z08 | [email protected] | 7455 | Pazartesi 09.00-10:00 |
Dersin İçeriği
Bu ders, yaratıcı düşüme, kavram geliştirme ve fikir üretme yöntemlerini öğrenmeyi ve bu yöntemleri kullanarak görsel iletişim tasarımı projeleri geliştirmeye yöneliktir.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilere yaratıcı düşünme, kavram geliştirme ve fikir üretme yeteneğini ve becerisini kazandırmayı amaçlar.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P17 | Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. | P.17.1 | 1,7 |
| Ö2 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. | P.17.2 | 1 |
| Ö3 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | P.17.4 | 1,7 |
| Ö4 | Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. | P.17.5 | 1 |
| Ö5 | Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. | P.17.6 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Giriş: Dersin kapsamı, hedef ve amaçlarının açıklanması |
| 2 | Yaratıcılık ve konsept kavramlarının tanımı, Yaratıcı düşünme |
| 3 | Yaratıcı düşünme biçimleri- Tümdengelim ve tümevarım yöntemiyle düşünme, Serbest düşünme, yatay ve dikey düşünme, ilişkisel düşünme- Yaratıcı süreç ve |
| 4 | Yaratıcı düşünme biçimleri ve Yaratıcı süreç |
| 5 | İlişkilendirmeyi öğrenme ve beyin fırtınası ve süreci (işbirliği, önyargıdan arınma, fikir sayısı, esneklik, gözden geçirme, grup ruhu, grup boyutu, çevre, değerlendirme, rekabet, korkular, durgunluğun üstesinden gelme) |
| 6 | İlişkilendirmeyi öğrenme ve beyin fırtınası ve süreci-devam |
| 7 | Fikir Üretme Çalışmaları |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Fikir Üretme Çalışmaları |
| 10 | Fikir Üretme Çalışmaları |
| 11 | Fikir Üretme Çalışmaları |
| 12 | Fikir Üretme Çalışmaları |
| 13 | Fikir Üretme Çalışmaları |
| 14 | Fikir Üretme Çalışmaları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | FOSTER, J. Fikir Nasıl Bulunur, İstanbul: Media Cat Yayınları. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 7 | 2 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 6 | 2 | 12 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 3 | 3 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 60 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P17 |
|---|---|---|
| Ö1 | Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. | 5 |
| Ö2 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. | 5 |
| Ö3 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | 5 |
| Ö4 | Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. | 5 |
| Ö5 | Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. | 5 |
