İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Program Yeterlilikleri
Program Yeterlilikleri (PÖÇ), programı başarı ile tamamlayan ve mezun olan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu program için tanımlanmış olan Program Yeterlilikleri aşağıda verilmektedir.

(Aşağıdaki sekmelere tıklayarak program yeterliliklerine Sıralı ve "Bilgi", "Beceri", "Yetkinlik" kategorileri altında Sınıflandırılmış olarak ulaşabilirsiniz.)
(Program Yeterlilikleri, kilit ve alt yeterlilikler olarak aşağıda sıralı olarak verilmektedir.)
(Kilit Program Yeterliliklerine (KPÖÇ) bağlı Alt Program Yeterliliklerini (APÖÇ) görüntülemek için + işaretine basınız.)
P1) Tasarım ilke ve elemanları hakkında doğru bilgileri kazanabilme, sanat ve tasarım alanında kuram ve kuramcıları açıklayabilme.
P.1.1) Temel sanat ve tasarım bilgisini kuramsal ve uygulamalı olarak ifade edebilme.
P.1.2) Tasarım problemlerini çözebilme ve özgün fikirler üretebilme.
P.1.3) Temel sanat ve tasarım bilgisini çalışmalarına uygulayabilme.
P.1.4) Tasarım alnında kuram ve kuramcıları ifade edebilme.
P.1.5) Gördüklerini ve tasarladıklarını çizgi ile yorumlayabilme.
P.1.6) Tasarımda kullanılan malzemenin doku ve renk uyumlarını analiz edebilme.
P2) Tasarım süreçlerindeki estetik ve işlevi dün, bugün ve yarın ilişkisini kurarak yorumlayabilme.
P.2.1) Bir bağlam içinde ifade edebilme.
P.2.2) Tasarım alanında geçmiş, bugün ve gelecek arasında bağ kurabilme.
P.2.3) Eleştirel ve çözümleyici değerlendirebilme.
P.2.4) Geçmiş etkileri/izleri günümüz tasarımlarını yine günümüz imkân ve olanakları ile üretebilme.
P.2.5) Geçmiş ve günümüz arasındaki farklılıkları kategorize edebilme.
P.2.6) Tasarım alanında geçmişi ifade edebilme.
P3) Soyut ve somut kavramları görsel yolla yaratıcı biçimde yenilikçi ve özgün yapıtlar oluşturabilme.
P.3.1) Temel sanat ve tasarım becerileri ile özgün yapıtlar üretebilme.
P.3.2) Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade edebilme.
P.3.3) Bir düşünceyi sadece şekil kullanarak açıklayabilme.
P.3.4) Grafik tasarımı çalışmalarında somut ve soyut kavramları fark edebilme.
P.3.5) Teknik resim ve benzer detayları ihtiyacı doğrultusunda kullanmaya karar verebilme.
P.3.6) İstenilen boyutta ve hacimde ürün tasarlayabilme.
P4) Alandaki bilgisayar yazılımlarını, teknolojileri, teknikleri ve yenilikleri etkin kullanabilme.
P.4.1) Tasarım için ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanabilme.
P.4.2) Tasarımlarını değişik materyallerle birleştirebilme.
P.4.3) Tasarımlarını bilgisayar vb. teknolojik cihazlar aracılığıyla sunabilme.
P.4.4) Temel sanat ve tasarım bilgisi alanlarındaki kazanımlarını öğrendiklerine uyarlayabilme.
P.4.5) Temel sanat ve tasarım bilgisi alanlarındaki kazanımlarını öğrendiklerine aktarabilme.
P.4.6) Değişik yüzeylerde baskı tasarımlarının özelliklerini ifade edebilme.
P5) Sanat, kültür, tasarım ve estetik konuları arasında ilişki kurarak görselleştirme.
P.5.1) Tasarım kavramı içerisinde bir olgunun görsel yolla ana fikrini sunabilme.
P.5.2) Alana ilişkin kuramsal bilgileri ifade edebilme.
P.5.3) Kültür varlıklarını (görsel ve çizgisel), grafiksel unsurlarla üretebilme.
P.5.4) Tarihi ve çağdaş sanat eserlerinin korunması konusunda görev alabilme.
P.5.5) Kültür varlıklarını görsel olarak değerlendirebilme.
P.5.6) Estetik farkındalığı tanımlayabilme.
P6) Göstergebilim, mitoloji, ikonografi gibi konuların evrensel kültürle olan tarihsel ve tasarımsal bağları konusunu açıklayabilme.
P.6.1) Dönemler arasındaki farklılıkları ayırt edebilme.
P.6.2) Dönemler arasındaki farklılıkları açıklayabilme.
P.6.3) Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu toplumun sanat ve kültür ortamında tanımlayabilme.
P.6.4) Yeni tasarımları görsel yolla yaratıcı biçimde üretebilme.
P.6.5) Toplumun, sanat ve teknolojisinin ifadesi olan kültür varlıklarını ayırt edebilme.
P.6.6) Eleştirel yargılayabilme.
P7) Grafik tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, problemleri tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayanarak süreci planlayabilme, tasarım sorunlarını çözebilme.
P.7.1) Analiz sonucu ortaya çıkan sorunları çözebilme.
P.7.2) Grafik tasarımı çalışmalarında ve uygulamalarında kullanılan teknik araç-gereçleri tanımlayabilme.
P.7.3) Bir tasarımın tüm süreçlerini geliştirebilme
P.7.4) Alana ilişkin kuramsal bilgileri analiz edebilme.
P.7.5) Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
P.7.6) Temel sanat ve tasarım becerisini diğer alanlarla ilişkilendirebilme.
P8) Geleneksel ve yeni medya için iki ve üç boyutlu tasarımların yapım ve üretim sürecinde fotografik, tipografik, illüstratif, hareketli ve interaktif ögeleri kullanarak hedef kitleye doğru mesajı ve göstergeleri, doğru iletişim mecraları aracılığıyla iletebilme.
P.8.1) Grafik tasarım ürünlerini iki ve üç boyutlu olarak uygulayabilme.
P.8.2) Hedef kitleyi tanımlayabilme, alanı ile ilgili özgün yapıtlar üretebilme ve sonuçlarını değerlendirebilme.
P.8.3) Geleneksel unsurları çağdaş yorumlarla sunabilme.
P.8.4) Görsel yolla iletişim kurarak kendilerini ifade edebilme.
P.8.5) Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla uzman olan ya da olmayan kişilere aktarırken bağ kurabilme
P.8.6) Tasarımın görsel unsurlarını, tipografik unsurlarla etkili biçimde kullanabilme.
P.8.7) Grafik tasarımlarını gelişen ve değişen teknoloji desteği ile günün kültürel ortamına yorumlayabilme.
P.8.8) Farklı medya ortamlarında hareketli/durağan görüntü programlarını kullanarak video üretebilme
P9) Yeni medya teknolojilerini kullanabilme ve bunları grafik tasarımı ile ilişkilendirebilme.
P.9.1) Tasarımın işlevsel ve görsel analizlerini yaparak sorunları belirleyebilme.
P.9.2) Tasarımın işlevsel ve görsel analizlerini yaparak sorunları değerlendirebilme.
P.9.3) Belirli bir konsept dâhilinde bir çalışmayı ifade edebilme.
P.9.4) Belirli bir konsept sınırlılığında bir çalışmayı düzenleyebilme.
P.9.5) Yaratıcı düşünmeyi açıklayabilme.
P.9.6) İki ve üç boyutlu üretebilme.
P10) Tasarım alanına dair sosyal ve kültürel konularda disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde, bireysel ya da ekip üyesi olarak uyumlu ve bilinçli çalışabilme.
P.10.1) Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme.
P.10.2) Tasarım sürecinde tek başına, bağımsız ve/ veya grup içinde uyumlu üretken çalışabilme.
P.10.3) Tasarım sürecinde grup içinde uyumlu üretken ve grup çalışmalarını idare edebilme.
P.10.4) Tasarım sürecinde grup içinde bilinçli olarak hareket edebilme.
P.10.5) Farklı uygulamalar arasında bağ kurabilme.
P.10.6) Grafik tasarımı çalışmalarını bir grup etkinliği olarak sonuçlandırabilme.
P11) Alandaki mesleki çalışmalarında insan hakları, çevre sorunları, kültürel çeşitlilik gibi konularda kamu yararı ile hukuksal sonuçları gözeterek, evrensel ve toplumsal sorumluluk bilinci ile grafik tasarımı alanında proje geliştirerek duyarlılıkla toplumla paylaşabilme.
P.11.1) Mekân temelli sorunları açıklayabilme.
P.11.2) Mekân temelli sorunlara çözüm üretebilme.
P.11.3) Yaşadıkları çevreye karşı duyarlılık kazanabilme.
P.11.4) Proje süreçleri içinde etkin olarak bulunabilme.
P.11.5) Temel sanat ve tasarımı diğer alanlarla ilişkilendirebilme.
P.11.6) Tasarım becerilerini diğer alanlarla birleştirebilme.
P12) Bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal gelişmeler vb. konuları takip edebilme toplumsal ve teknolojik gelişmeleri izleyebilme.
P.12.1) Tasarım oluşturan unsurların psikolojik etkilerini tartışabilme.
P.12.2) Özgün ve yaratıcı uygulama üretebilme.
P.12.3) Problemi açıklayabilme.
P.12.4) Problemi çözmek için gerekli teknikleri uygulayabilme.
P.12.5) Tasarım oluşturan unsurların sosyolojik etkilerini tartışabilme.
P.12.6) Tasarım oluşturan unsurların ekonomik etkilerini tartışabilme.
P.12.7) Tasarım oluşturan unsurların siyasal etkilerini tartışabilme.
P13) Tasarımlarını bir portfolyo dokümanı haline getirerek etkin iletişim kurma ve kendini sunumla ilgili bilinçli olarak ifade edebilme.
P.13.1) Etkili bir sunum için gerekli olan, grafik tasarım unsurlarını düzenleyebilme.
P.13.2) Alanla ilgili tarihi bilgileri sözlü ve yazılı olarak yaratıcı biçimde ifade edebilme.
P.13.3) İletişim kurabilme.
P.13.4) Türkçeyi etkin ve doğru kullanabilme.
P.13.5) Etkili sunum becerilerini bilinçli olarak gerçekleştirebilme.
P.13.6) Etkili sunum hazırlama becerisiyle ilgili açıklama yapabilme
P14) Bilimsel araştırma yöntemleri konularını açıklayabilme.
P.14.1) Raporu düzenleyebilme.
P.14.2) Rapor hazırlayabilme.
P.14.3) Makale hazırlayabilme.
P.14.4) Makale savunabilme.
P.14.5) Teknik Rapor düzenleyebilme.
P.14.6) Bilimsel alan taraması yaparak yazım tekniklerini ifade edebilme.
P15) Grafik tasarımı alanındaki iş sağlığı ve güvenliği, ulusal ve uluslararası meslek etiği, yasal düzenlemeler ve işlemler konularını ifade edebilme.
P.15.1) Sanat kavramını bütün olarak ifade edebilme.
P.15.2) Tasarım kavramını bütün olarak ifade edebilme.
P.15.3) Bilim etiği kavramını bütün olarak tanımlayabilme.
P.15.4) Meslek Etiği kavramını bütün olarak yorumlayabilme.
P.15.5) İş sağlığı ve güvenliği kavramını bütün olarak açıklayabilme.
P.15.6) Fikri mülkiyet hakları, tasarım hukuku ve toplumsal hukuk alanlarındaki bilgileri grafik tasarımı alanında değerlendirebilme.
P16) İş hayatındaki çalışmalar hakkında bilgi, beceri ve deneyim sahibi olarak; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinci ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
P.16.1) Farklı ölçeklerde çalışan tasarım alanları ile ortak çalışma hazırlayabilme.
P.16.2) Kendi çalışmalarını eleştirebilme.
P.16.3) Gelişen ve değişen teknolojiyi takip ederek kendine uygun olanı tasarlayabilme.
P.16.4) İnternette patent ile ilgili bilgi toplayarak değerlendirebilme.
P.16.5) Uluslararası iş birliği, değişim ve destek mekanizmaları kavramlarını açıklayabilme.
P.16.6) Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme.
P17) Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme.
P.17.1) Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme.
P.17.2) Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme.
P.17.3) Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme.
P.17.4) Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme.
P.17.5) Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme.
P.17.6) Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme.
P18) En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme (Avrupa Dil Portfolyosu B1 Genel Düzeyinde).
P.18.1) Alana dair İngilizce kavramları tanımlayabilme.
P.18.2) B1 ve B2 düzeyinde İngilizceyi kelimelerle açıklayabilme.
P.18.3) Alandaki bir çalışmayı İngilizce terimlerle örnekleyebilme.
P.18.4) Tasarım ile ilgili İngilizce bir kaynağı kendi diline çevirebilme.
P.18.5) İngilizce bir sunumu aktarabilme.
P.18.6) Tasarım içerisinde yabancı dile uygun simgeleri kullanabilme.
P19) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portfolyosu A1-A1+ seviyesi genel düzeyinde kullanabilme
P.19.1) Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme.
P.19.2) Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme.
P.19.3) Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap
P.19.4) Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade
P.19.5) Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme.
P.19.6) Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme.
P20) Osmanlı'dan Türkiye Cumhuriyet'e gelen süreci genel hatlarıyla açıklayabilme ve dünya tarihi içerisindeki konumunu tespit edebilme.
P.20.1) Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme.
P.20.2) Millî Mücadele döneminin motivasyon unsurlarını açıklayabilme.
P.20.3) Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme.
P.20.4) Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme.
P.20.5) Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme.
P.20.6) Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilme.
P21) Milletimizin ait olduğu medeniyeti tanımak ve meslek ahlakıyla hareket edebilmek ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olabilme
P.21.1) Meslek ahlakı ve sosyal sorumluluk bilincinin temel prensiplerine sahip olabilme
P.21.2) Meslek ahlakının ve sosyal sorumluluğun önemini hayata yansıtabilme
P.21.3) Çalışma hayatında meslek ahlakı ilkelerine ve sosyal sorumluluk bilincine uygun hareket edebilme
P.21.4) Alandaki meslek ahlakı kavramının ve sosyal sorumluluğun icabını ihtimamlı şekilde inceleyebilme.
P.21.5) Karşılayacağı problemler için meslek ahlakına uygun stratejiler üretebilme
P.21.6) Eşyaya teslim olmayan bir ahlak ile sosyal sorumluluğun etki ve sonuçlarını değerlendirebilme
P22) Türk dilinin yazılı ve sözlü anlatım biçimlerinde meydana gelebilecek anlatım bozukluklarının tespiti, giderilmesi ve doğru cümleler ile anlamlı konuşma metinlerinin üretimi ve bilimsel araştırma yöntemleri konularında yetkinleşebilme
P.22.1) Anlam ve anlatım bozukluklarını açıklayabilme
P.22.2) Yazım kurallarını, noktalama işaretlerini ve sözlü anlatım sorunlarını ayırt edebilme
P.22.3) Söyleyiş ve sesletim sorunlarını gidererek dilde doğru ve anlamlı konular özgün örneklendirme yapabilme
P.22.4) Türk dilinde imlâ ve noktalama işaretlerini sınıflandırabilme
P.22.5) Türk dilinin yazılı, sözlü ve tartışmaya dayalı anlatım türlerinde imlâ ve noktalama işaretlerini doğru bir şekilde kategorize edebilme
P.22.6) Bilimsel araştırma yöntemleri (konunun seçilmesi, sınırlandırılması ve ilgili kaynakların taranması) konusunda bilgi sahibi olabilmek, araştırma sonuçlarının yazıya geçirilmesi konusunda fikir sahibi olabilmek ve doğru kaynağı seçebilme
P23) Sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı oluşturmak için karşılaşılan sorunlarının çözümünde İSG ile ilgili bilgiler ile uygun yöntem ve araçları seçebilme ve kullanabilme.
P.23.1) İş sağlığı ve güvenliği kavramını bütün olarak açıklayabilme
P.23.2) İş ile insan sağlığı arasındaki etkileşimleri kavrayabilme
P.23.3) İş ve sağlık İlişkilerinde işyeri ortamı faktörlerini tanımlayabilme
P.23.4) İş ile ilgili hastalıkların neler olduğunu, nasıl ortaya çıktığını ve etkilerini bilme
P.23.5) İş ile ilgili hastalıklar ve meslek hastalıklarını önlemek için alınacak tedbirleri açıklayabilme
P.23.6) Çalışma ortamlarındaki risk etmenlerini belirleyip analiz ederek alınacak önlemleri açıklayabilme
P.23.7) Kaza oluşum teorilerini kavrayabilme ve risk değerlendirmesi standartlarını açıklayabilme
P.23.8) İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevzuat ve hukuksal sorumlulukları bilme
P24) Öğrencilerin bilgi teknolojilerini etkin ve verimli bir şekilde kullanarak akademik ve profesyonel hayatlarında karşılaştıkları problemleri çözme yetkinliği kazanmaları.
P.24.1) Bilgi teknolojileri ve bilgisayar sistemlerinin temel kavramlarını tanımlayabilme ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri açıklayabilme.
P.24.2) Temel yazılım uygulamalarını (örneğin sunum yazılımı vb.) etkin bir şekilde kullanabilme ve bu araçlarla profesyonel belgeler hazırlayabilme.
P.24.3) İnternet ve web teknolojilerini kullanarak bilgi arama, bilgiye erişme ve bilgiyi güvenli bir şekilde paylaşma becerisi geliştirebilme.
P.24.4) Veri güvenliği, etik ve gizlilik konularında bilinçli olma ve bu ilkeleri uygulayabilme.
P.24.5) Bilgisayar programlama ve algoritma mantığını temel seviyede kavrayarak basit programlar yazabilme.
P.24.6) Bilgi teknolojilerinin farklı disiplinlerdeki uygulamalarını anlama ve bu teknolojilerin potansiyel etkilerini değerlendirebilme.
(Program Yeterlilikleri, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) düzey tanımlayıcıları için kullanılmış olan sınıflandırmaya (bilgi, beceri ve yetkinlikler) göre kilit ve alt yeterlilikleri olarak aşağıda verilmektedir.)
(Kilit Program Yeterliliklerine (KPÖÇ) bağlı Alt Program Yeterliliklerini (APÖÇ) görüntülemek için + işaretine basınız.)
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
P1) Tasarım ilke ve elemanları hakkında doğru bilgileri kazanabilme, sanat ve tasarım alanında kuram ve kuramcıları açıklayabilme.
P.1.1) Temel sanat ve tasarım bilgisini kuramsal ve uygulamalı olarak ifade edebilme.
P.1.2) Tasarım problemlerini çözebilme ve özgün fikirler üretebilme.
P.1.3) Temel sanat ve tasarım bilgisini çalışmalarına uygulayabilme.
P.1.4) Tasarım alnında kuram ve kuramcıları ifade edebilme.
P.1.5) Gördüklerini ve tasarladıklarını çizgi ile yorumlayabilme.
P.1.6) Tasarımda kullanılan malzemenin doku ve renk uyumlarını analiz edebilme.
P2) Tasarım süreçlerindeki estetik ve işlevi dün, bugün ve yarın ilişkisini kurarak yorumlayabilme.
P.2.1) Bir bağlam içinde ifade edebilme.
P.2.2) Tasarım alanında geçmiş, bugün ve gelecek arasında bağ kurabilme.
P.2.3) Eleştirel ve çözümleyici değerlendirebilme.
P.2.4) Geçmiş etkileri/izleri günümüz tasarımlarını yine günümüz imkân ve olanakları ile üretebilme.
P.2.5) Geçmiş ve günümüz arasındaki farklılıkları kategorize edebilme.
P.2.6) Tasarım alanında geçmişi ifade edebilme.
P3) Soyut ve somut kavramları görsel yolla yaratıcı biçimde yenilikçi ve özgün yapıtlar oluşturabilme.
P.3.1) Temel sanat ve tasarım becerileri ile özgün yapıtlar üretebilme.
P.3.2) Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade edebilme.
P.3.3) Bir düşünceyi sadece şekil kullanarak açıklayabilme.
P.3.4) Grafik tasarımı çalışmalarında somut ve soyut kavramları fark edebilme.
P.3.5) Teknik resim ve benzer detayları ihtiyacı doğrultusunda kullanmaya karar verebilme.
P.3.6) İstenilen boyutta ve hacimde ürün tasarlayabilme.
P4) Alandaki bilgisayar yazılımlarını, teknolojileri, teknikleri ve yenilikleri etkin kullanabilme.
P.4.1) Tasarım için ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanabilme.
P.4.2) Tasarımlarını değişik materyallerle birleştirebilme.
P.4.3) Tasarımlarını bilgisayar vb. teknolojik cihazlar aracılığıyla sunabilme.
P.4.4) Temel sanat ve tasarım bilgisi alanlarındaki kazanımlarını öğrendiklerine uyarlayabilme.
P.4.5) Temel sanat ve tasarım bilgisi alanlarındaki kazanımlarını öğrendiklerine aktarabilme.
P.4.6) Değişik yüzeylerde baskı tasarımlarının özelliklerini ifade edebilme.
P5) Sanat, kültür, tasarım ve estetik konuları arasında ilişki kurarak görselleştirme.
P.5.1) Tasarım kavramı içerisinde bir olgunun görsel yolla ana fikrini sunabilme.
P.5.2) Alana ilişkin kuramsal bilgileri ifade edebilme.
P.5.3) Kültür varlıklarını (görsel ve çizgisel), grafiksel unsurlarla üretebilme.
P.5.4) Tarihi ve çağdaş sanat eserlerinin korunması konusunda görev alabilme.
P.5.5) Kültür varlıklarını görsel olarak değerlendirebilme.
P.5.6) Estetik farkındalığı tanımlayabilme.
P6) Göstergebilim, mitoloji, ikonografi gibi konuların evrensel kültürle olan tarihsel ve tasarımsal bağları konusunu açıklayabilme.
P.6.1) Dönemler arasındaki farklılıkları ayırt edebilme.
P.6.2) Dönemler arasındaki farklılıkları açıklayabilme.
P.6.3) Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu toplumun sanat ve kültür ortamında tanımlayabilme.
P.6.4) Yeni tasarımları görsel yolla yaratıcı biçimde üretebilme.
P.6.5) Toplumun, sanat ve teknolojisinin ifadesi olan kültür varlıklarını ayırt edebilme.
P.6.6) Eleştirel yargılayabilme.
P7) Grafik tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, problemleri tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayanarak süreci planlayabilme, tasarım sorunlarını çözebilme.
P.7.1) Analiz sonucu ortaya çıkan sorunları çözebilme.
P.7.2) Grafik tasarımı çalışmalarında ve uygulamalarında kullanılan teknik araç-gereçleri tanımlayabilme.
P.7.3) Bir tasarımın tüm süreçlerini geliştirebilme
P.7.4) Alana ilişkin kuramsal bilgileri analiz edebilme.
P.7.5) Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
P.7.6) Temel sanat ve tasarım becerisini diğer alanlarla ilişkilendirebilme.
P8) Geleneksel ve yeni medya için iki ve üç boyutlu tasarımların yapım ve üretim sürecinde fotografik, tipografik, illüstratif, hareketli ve interaktif ögeleri kullanarak hedef kitleye doğru mesajı ve göstergeleri, doğru iletişim mecraları aracılığıyla iletebilme.
P.8.1) Grafik tasarım ürünlerini iki ve üç boyutlu olarak uygulayabilme.
P.8.2) Hedef kitleyi tanımlayabilme, alanı ile ilgili özgün yapıtlar üretebilme ve sonuçlarını değerlendirebilme.
P.8.3) Geleneksel unsurları çağdaş yorumlarla sunabilme.
P.8.4) Görsel yolla iletişim kurarak kendilerini ifade edebilme.
P.8.5) Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla uzman olan ya da olmayan kişilere aktarırken bağ kurabilme
P.8.6) Tasarımın görsel unsurlarını, tipografik unsurlarla etkili biçimde kullanabilme.
P.8.7) Grafik tasarımlarını gelişen ve değişen teknoloji desteği ile günün kültürel ortamına yorumlayabilme.
P.8.8) Farklı medya ortamlarında hareketli/durağan görüntü programlarını kullanarak video üretebilme
P9) Yeni medya teknolojilerini kullanabilme ve bunları grafik tasarımı ile ilişkilendirebilme.
P.9.1) Tasarımın işlevsel ve görsel analizlerini yaparak sorunları belirleyebilme.
P.9.2) Tasarımın işlevsel ve görsel analizlerini yaparak sorunları değerlendirebilme.
P.9.3) Belirli bir konsept dâhilinde bir çalışmayı ifade edebilme.
P.9.4) Belirli bir konsept sınırlılığında bir çalışmayı düzenleyebilme.
P.9.5) Yaratıcı düşünmeyi açıklayabilme.
P.9.6) İki ve üç boyutlu üretebilme.
P10) Tasarım alanına dair sosyal ve kültürel konularda disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde, bireysel ya da ekip üyesi olarak uyumlu ve bilinçli çalışabilme.
P.10.1) Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme.
P.10.2) Tasarım sürecinde tek başına, bağımsız ve/ veya grup içinde uyumlu üretken çalışabilme.
P.10.3) Tasarım sürecinde grup içinde uyumlu üretken ve grup çalışmalarını idare edebilme.
P.10.4) Tasarım sürecinde grup içinde bilinçli olarak hareket edebilme.
P.10.5) Farklı uygulamalar arasında bağ kurabilme.
P.10.6) Grafik tasarımı çalışmalarını bir grup etkinliği olarak sonuçlandırabilme.
P11) Alandaki mesleki çalışmalarında insan hakları, çevre sorunları, kültürel çeşitlilik gibi konularda kamu yararı ile hukuksal sonuçları gözeterek, evrensel ve toplumsal sorumluluk bilinci ile grafik tasarımı alanında proje geliştirerek duyarlılıkla toplumla paylaşabilme.
P.11.1) Mekân temelli sorunları açıklayabilme.
P.11.2) Mekân temelli sorunlara çözüm üretebilme.
P.11.3) Yaşadıkları çevreye karşı duyarlılık kazanabilme.
P.11.4) Proje süreçleri içinde etkin olarak bulunabilme.
P.11.5) Temel sanat ve tasarımı diğer alanlarla ilişkilendirebilme.
P.11.6) Tasarım becerilerini diğer alanlarla birleştirebilme.
P12) Bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal gelişmeler vb. konuları takip edebilme toplumsal ve teknolojik gelişmeleri izleyebilme.
P.12.1) Tasarım oluşturan unsurların psikolojik etkilerini tartışabilme.
P.12.2) Özgün ve yaratıcı uygulama üretebilme.
P.12.3) Problemi açıklayabilme.
P.12.4) Problemi çözmek için gerekli teknikleri uygulayabilme.
P.12.5) Tasarım oluşturan unsurların sosyolojik etkilerini tartışabilme.
P.12.6) Tasarım oluşturan unsurların ekonomik etkilerini tartışabilme.
P.12.7) Tasarım oluşturan unsurların siyasal etkilerini tartışabilme.
P14) Bilimsel araştırma yöntemleri konularını açıklayabilme.
P.14.1) Raporu düzenleyebilme.
P.14.2) Rapor hazırlayabilme.
P.14.3) Makale hazırlayabilme.
P.14.4) Makale savunabilme.
P.14.5) Teknik Rapor düzenleyebilme.
P.14.6) Bilimsel alan taraması yaparak yazım tekniklerini ifade edebilme.
P15) Grafik tasarımı alanındaki iş sağlığı ve güvenliği, ulusal ve uluslararası meslek etiği, yasal düzenlemeler ve işlemler konularını ifade edebilme.
P.15.1) Sanat kavramını bütün olarak ifade edebilme.
P.15.2) Tasarım kavramını bütün olarak ifade edebilme.
P.15.3) Bilim etiği kavramını bütün olarak tanımlayabilme.
P.15.4) Meslek Etiği kavramını bütün olarak yorumlayabilme.
P.15.5) İş sağlığı ve güvenliği kavramını bütün olarak açıklayabilme.
P.15.6) Fikri mülkiyet hakları, tasarım hukuku ve toplumsal hukuk alanlarındaki bilgileri grafik tasarımı alanında değerlendirebilme.
P16) İş hayatındaki çalışmalar hakkında bilgi, beceri ve deneyim sahibi olarak; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinci ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
P.16.1) Farklı ölçeklerde çalışan tasarım alanları ile ortak çalışma hazırlayabilme.
P.16.2) Kendi çalışmalarını eleştirebilme.
P.16.3) Gelişen ve değişen teknolojiyi takip ederek kendine uygun olanı tasarlayabilme.
P.16.4) İnternette patent ile ilgili bilgi toplayarak değerlendirebilme.
P.16.5) Uluslararası iş birliği, değişim ve destek mekanizmaları kavramlarını açıklayabilme.
P.16.6) Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme.
P17) Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme.
P.17.1) Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme.
P.17.2) Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme.
P.17.3) Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme.
P.17.4) Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme.
P.17.5) Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme.
P.17.6) Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme.
P19) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portfolyosu A1-A1+ seviyesi genel düzeyinde kullanabilme
P.19.1) Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme.
P.19.2) Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme.
P.19.3) Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap
P.19.4) Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade
P.19.5) Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme.
P.19.6) Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme.
P20) Osmanlı'dan Türkiye Cumhuriyet'e gelen süreci genel hatlarıyla açıklayabilme ve dünya tarihi içerisindeki konumunu tespit edebilme.
P.20.1) Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme.
P.20.2) Millî Mücadele döneminin motivasyon unsurlarını açıklayabilme.
P.20.3) Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme.
P.20.4) Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme.
P.20.5) Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme.
P.20.6) Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilme.
P21) Milletimizin ait olduğu medeniyeti tanımak ve meslek ahlakıyla hareket edebilmek ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olabilme
P.21.1) Meslek ahlakı ve sosyal sorumluluk bilincinin temel prensiplerine sahip olabilme
P.21.2) Meslek ahlakının ve sosyal sorumluluğun önemini hayata yansıtabilme
P.21.3) Çalışma hayatında meslek ahlakı ilkelerine ve sosyal sorumluluk bilincine uygun hareket edebilme
P.21.4) Alandaki meslek ahlakı kavramının ve sosyal sorumluluğun icabını ihtimamlı şekilde inceleyebilme.
P.21.5) Karşılayacağı problemler için meslek ahlakına uygun stratejiler üretebilme
P.21.6) Eşyaya teslim olmayan bir ahlak ile sosyal sorumluluğun etki ve sonuçlarını değerlendirebilme
P22) Türk dilinin yazılı ve sözlü anlatım biçimlerinde meydana gelebilecek anlatım bozukluklarının tespiti, giderilmesi ve doğru cümleler ile anlamlı konuşma metinlerinin üretimi ve bilimsel araştırma yöntemleri konularında yetkinleşebilme
P.22.1) Anlam ve anlatım bozukluklarını açıklayabilme
P.22.2) Yazım kurallarını, noktalama işaretlerini ve sözlü anlatım sorunlarını ayırt edebilme
P.22.3) Söyleyiş ve sesletim sorunlarını gidererek dilde doğru ve anlamlı konular özgün örneklendirme yapabilme
P.22.4) Türk dilinde imlâ ve noktalama işaretlerini sınıflandırabilme
P.22.5) Türk dilinin yazılı, sözlü ve tartışmaya dayalı anlatım türlerinde imlâ ve noktalama işaretlerini doğru bir şekilde kategorize edebilme
P.22.6) Bilimsel araştırma yöntemleri (konunun seçilmesi, sınırlandırılması ve ilgili kaynakların taranması) konusunda bilgi sahibi olabilmek, araştırma sonuçlarının yazıya geçirilmesi konusunda fikir sahibi olabilmek ve doğru kaynağı seçebilme
P23) Sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı oluşturmak için karşılaşılan sorunlarının çözümünde İSG ile ilgili bilgiler ile uygun yöntem ve araçları seçebilme ve kullanabilme.
P.23.1) İş sağlığı ve güvenliği kavramını bütün olarak açıklayabilme
P.23.2) İş ile insan sağlığı arasındaki etkileşimleri kavrayabilme
P.23.3) İş ve sağlık İlişkilerinde işyeri ortamı faktörlerini tanımlayabilme
P.23.4) İş ile ilgili hastalıkların neler olduğunu, nasıl ortaya çıktığını ve etkilerini bilme
P.23.5) İş ile ilgili hastalıklar ve meslek hastalıklarını önlemek için alınacak tedbirleri açıklayabilme
P.23.6) Çalışma ortamlarındaki risk etmenlerini belirleyip analiz ederek alınacak önlemleri açıklayabilme
P.23.7) Kaza oluşum teorilerini kavrayabilme ve risk değerlendirmesi standartlarını açıklayabilme
P.23.8) İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevzuat ve hukuksal sorumlulukları bilme
P24) Öğrencilerin bilgi teknolojilerini etkin ve verimli bir şekilde kullanarak akademik ve profesyonel hayatlarında karşılaştıkları problemleri çözme yetkinliği kazanmaları.
P.24.1) Bilgi teknolojileri ve bilgisayar sistemlerinin temel kavramlarını tanımlayabilme ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri açıklayabilme.
P.24.2) Temel yazılım uygulamalarını (örneğin sunum yazılımı vb.) etkin bir şekilde kullanabilme ve bu araçlarla profesyonel belgeler hazırlayabilme.
P.24.3) İnternet ve web teknolojilerini kullanarak bilgi arama, bilgiye erişme ve bilgiyi güvenli bir şekilde paylaşma becerisi geliştirebilme.
P.24.4) Veri güvenliği, etik ve gizlilik konularında bilinçli olma ve bu ilkeleri uygulayabilme.
P.24.5) Bilgisayar programlama ve algoritma mantığını temel seviyede kavrayarak basit programlar yazabilme.
P.24.6) Bilgi teknolojilerinin farklı disiplinlerdeki uygulamalarını anlama ve bu teknolojilerin potansiyel etkilerini değerlendirebilme.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
P1) Tasarım ilke ve elemanları hakkında doğru bilgileri kazanabilme, sanat ve tasarım alanında kuram ve kuramcıları açıklayabilme.
P.1.1) Temel sanat ve tasarım bilgisini kuramsal ve uygulamalı olarak ifade edebilme.
P.1.2) Tasarım problemlerini çözebilme ve özgün fikirler üretebilme.
P.1.3) Temel sanat ve tasarım bilgisini çalışmalarına uygulayabilme.
P.1.4) Tasarım alnında kuram ve kuramcıları ifade edebilme.
P.1.5) Gördüklerini ve tasarladıklarını çizgi ile yorumlayabilme.
P.1.6) Tasarımda kullanılan malzemenin doku ve renk uyumlarını analiz edebilme.
P2) Tasarım süreçlerindeki estetik ve işlevi dün, bugün ve yarın ilişkisini kurarak yorumlayabilme.
P.2.1) Bir bağlam içinde ifade edebilme.
P.2.2) Tasarım alanında geçmiş, bugün ve gelecek arasında bağ kurabilme.
P.2.3) Eleştirel ve çözümleyici değerlendirebilme.
P.2.4) Geçmiş etkileri/izleri günümüz tasarımlarını yine günümüz imkân ve olanakları ile üretebilme.
P.2.5) Geçmiş ve günümüz arasındaki farklılıkları kategorize edebilme.
P.2.6) Tasarım alanında geçmişi ifade edebilme.
P3) Soyut ve somut kavramları görsel yolla yaratıcı biçimde yenilikçi ve özgün yapıtlar oluşturabilme.
P.3.1) Temel sanat ve tasarım becerileri ile özgün yapıtlar üretebilme.
P.3.2) Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade edebilme.
P.3.3) Bir düşünceyi sadece şekil kullanarak açıklayabilme.
P.3.4) Grafik tasarımı çalışmalarında somut ve soyut kavramları fark edebilme.
P.3.5) Teknik resim ve benzer detayları ihtiyacı doğrultusunda kullanmaya karar verebilme.
P.3.6) İstenilen boyutta ve hacimde ürün tasarlayabilme.
P4) Alandaki bilgisayar yazılımlarını, teknolojileri, teknikleri ve yenilikleri etkin kullanabilme.
P.4.1) Tasarım için ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanabilme.
P.4.2) Tasarımlarını değişik materyallerle birleştirebilme.
P.4.3) Tasarımlarını bilgisayar vb. teknolojik cihazlar aracılığıyla sunabilme.
P.4.4) Temel sanat ve tasarım bilgisi alanlarındaki kazanımlarını öğrendiklerine uyarlayabilme.
P.4.5) Temel sanat ve tasarım bilgisi alanlarındaki kazanımlarını öğrendiklerine aktarabilme.
P.4.6) Değişik yüzeylerde baskı tasarımlarının özelliklerini ifade edebilme.
P5) Sanat, kültür, tasarım ve estetik konuları arasında ilişki kurarak görselleştirme.
P.5.1) Tasarım kavramı içerisinde bir olgunun görsel yolla ana fikrini sunabilme.
P.5.2) Alana ilişkin kuramsal bilgileri ifade edebilme.
P.5.3) Kültür varlıklarını (görsel ve çizgisel), grafiksel unsurlarla üretebilme.
P.5.4) Tarihi ve çağdaş sanat eserlerinin korunması konusunda görev alabilme.
P.5.5) Kültür varlıklarını görsel olarak değerlendirebilme.
P.5.6) Estetik farkındalığı tanımlayabilme.
P6) Göstergebilim, mitoloji, ikonografi gibi konuların evrensel kültürle olan tarihsel ve tasarımsal bağları konusunu açıklayabilme.
P.6.1) Dönemler arasındaki farklılıkları ayırt edebilme.
P.6.2) Dönemler arasındaki farklılıkları açıklayabilme.
P.6.3) Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu toplumun sanat ve kültür ortamında tanımlayabilme.
P.6.4) Yeni tasarımları görsel yolla yaratıcı biçimde üretebilme.
P.6.5) Toplumun, sanat ve teknolojisinin ifadesi olan kültür varlıklarını ayırt edebilme.
P.6.6) Eleştirel yargılayabilme.
P7) Grafik tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, problemleri tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayanarak süreci planlayabilme, tasarım sorunlarını çözebilme.
P.7.1) Analiz sonucu ortaya çıkan sorunları çözebilme.
P.7.2) Grafik tasarımı çalışmalarında ve uygulamalarında kullanılan teknik araç-gereçleri tanımlayabilme.
P.7.3) Bir tasarımın tüm süreçlerini geliştirebilme
P.7.4) Alana ilişkin kuramsal bilgileri analiz edebilme.
P.7.5) Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
P.7.6) Temel sanat ve tasarım becerisini diğer alanlarla ilişkilendirebilme.
P8) Geleneksel ve yeni medya için iki ve üç boyutlu tasarımların yapım ve üretim sürecinde fotografik, tipografik, illüstratif, hareketli ve interaktif ögeleri kullanarak hedef kitleye doğru mesajı ve göstergeleri, doğru iletişim mecraları aracılığıyla iletebilme.
P.8.1) Grafik tasarım ürünlerini iki ve üç boyutlu olarak uygulayabilme.
P.8.2) Hedef kitleyi tanımlayabilme, alanı ile ilgili özgün yapıtlar üretebilme ve sonuçlarını değerlendirebilme.
P.8.3) Geleneksel unsurları çağdaş yorumlarla sunabilme.
P.8.4) Görsel yolla iletişim kurarak kendilerini ifade edebilme.
P.8.5) Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla uzman olan ya da olmayan kişilere aktarırken bağ kurabilme
P.8.6) Tasarımın görsel unsurlarını, tipografik unsurlarla etkili biçimde kullanabilme.
P.8.7) Grafik tasarımlarını gelişen ve değişen teknoloji desteği ile günün kültürel ortamına yorumlayabilme.
P.8.8) Farklı medya ortamlarında hareketli/durağan görüntü programlarını kullanarak video üretebilme
P9) Yeni medya teknolojilerini kullanabilme ve bunları grafik tasarımı ile ilişkilendirebilme.
P.9.1) Tasarımın işlevsel ve görsel analizlerini yaparak sorunları belirleyebilme.
P.9.2) Tasarımın işlevsel ve görsel analizlerini yaparak sorunları değerlendirebilme.
P.9.3) Belirli bir konsept dâhilinde bir çalışmayı ifade edebilme.
P.9.4) Belirli bir konsept sınırlılığında bir çalışmayı düzenleyebilme.
P.9.5) Yaratıcı düşünmeyi açıklayabilme.
P.9.6) İki ve üç boyutlu üretebilme.
P13) Tasarımlarını bir portfolyo dokümanı haline getirerek etkin iletişim kurma ve kendini sunumla ilgili bilinçli olarak ifade edebilme.
P.13.1) Etkili bir sunum için gerekli olan, grafik tasarım unsurlarını düzenleyebilme.
P.13.2) Alanla ilgili tarihi bilgileri sözlü ve yazılı olarak yaratıcı biçimde ifade edebilme.
P.13.3) İletişim kurabilme.
P.13.4) Türkçeyi etkin ve doğru kullanabilme.
P.13.5) Etkili sunum becerilerini bilinçli olarak gerçekleştirebilme.
P.13.6) Etkili sunum hazırlama becerisiyle ilgili açıklama yapabilme
P14) Bilimsel araştırma yöntemleri konularını açıklayabilme.
P.14.1) Raporu düzenleyebilme.
P.14.2) Rapor hazırlayabilme.
P.14.3) Makale hazırlayabilme.
P.14.4) Makale savunabilme.
P.14.5) Teknik Rapor düzenleyebilme.
P.14.6) Bilimsel alan taraması yaparak yazım tekniklerini ifade edebilme.
P19) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portfolyosu A1-A1+ seviyesi genel düzeyinde kullanabilme
P.19.1) Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme.
P.19.2) Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme.
P.19.3) Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap
P.19.4) Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade
P.19.5) Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme.
P.19.6) Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme.
P20) Osmanlı'dan Türkiye Cumhuriyet'e gelen süreci genel hatlarıyla açıklayabilme ve dünya tarihi içerisindeki konumunu tespit edebilme.
P.20.1) Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme.
P.20.2) Millî Mücadele döneminin motivasyon unsurlarını açıklayabilme.
P.20.3) Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme.
P.20.4) Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme.
P.20.5) Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme.
P.20.6) Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilme.
P21) Milletimizin ait olduğu medeniyeti tanımak ve meslek ahlakıyla hareket edebilmek ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olabilme
P.21.1) Meslek ahlakı ve sosyal sorumluluk bilincinin temel prensiplerine sahip olabilme
P.21.2) Meslek ahlakının ve sosyal sorumluluğun önemini hayata yansıtabilme
P.21.3) Çalışma hayatında meslek ahlakı ilkelerine ve sosyal sorumluluk bilincine uygun hareket edebilme
P.21.4) Alandaki meslek ahlakı kavramının ve sosyal sorumluluğun icabını ihtimamlı şekilde inceleyebilme.
P.21.5) Karşılayacağı problemler için meslek ahlakına uygun stratejiler üretebilme
P.21.6) Eşyaya teslim olmayan bir ahlak ile sosyal sorumluluğun etki ve sonuçlarını değerlendirebilme
P22) Türk dilinin yazılı ve sözlü anlatım biçimlerinde meydana gelebilecek anlatım bozukluklarının tespiti, giderilmesi ve doğru cümleler ile anlamlı konuşma metinlerinin üretimi ve bilimsel araştırma yöntemleri konularında yetkinleşebilme
P.22.1) Anlam ve anlatım bozukluklarını açıklayabilme
P.22.2) Yazım kurallarını, noktalama işaretlerini ve sözlü anlatım sorunlarını ayırt edebilme
P.22.3) Söyleyiş ve sesletim sorunlarını gidererek dilde doğru ve anlamlı konular özgün örneklendirme yapabilme
P.22.4) Türk dilinde imlâ ve noktalama işaretlerini sınıflandırabilme
P.22.5) Türk dilinin yazılı, sözlü ve tartışmaya dayalı anlatım türlerinde imlâ ve noktalama işaretlerini doğru bir şekilde kategorize edebilme
P.22.6) Bilimsel araştırma yöntemleri (konunun seçilmesi, sınırlandırılması ve ilgili kaynakların taranması) konusunda bilgi sahibi olabilmek, araştırma sonuçlarının yazıya geçirilmesi konusunda fikir sahibi olabilmek ve doğru kaynağı seçebilme
P23) Sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı oluşturmak için karşılaşılan sorunlarının çözümünde İSG ile ilgili bilgiler ile uygun yöntem ve araçları seçebilme ve kullanabilme.
P.23.1) İş sağlığı ve güvenliği kavramını bütün olarak açıklayabilme
P.23.2) İş ile insan sağlığı arasındaki etkileşimleri kavrayabilme
P.23.3) İş ve sağlık İlişkilerinde işyeri ortamı faktörlerini tanımlayabilme
P.23.4) İş ile ilgili hastalıkların neler olduğunu, nasıl ortaya çıktığını ve etkilerini bilme
P.23.5) İş ile ilgili hastalıklar ve meslek hastalıklarını önlemek için alınacak tedbirleri açıklayabilme
P.23.6) Çalışma ortamlarındaki risk etmenlerini belirleyip analiz ederek alınacak önlemleri açıklayabilme
P.23.7) Kaza oluşum teorilerini kavrayabilme ve risk değerlendirmesi standartlarını açıklayabilme
P.23.8) İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevzuat ve hukuksal sorumlulukları bilme
P24) Öğrencilerin bilgi teknolojilerini etkin ve verimli bir şekilde kullanarak akademik ve profesyonel hayatlarında karşılaştıkları problemleri çözme yetkinliği kazanmaları.
P.24.1) Bilgi teknolojileri ve bilgisayar sistemlerinin temel kavramlarını tanımlayabilme ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri açıklayabilme.
P.24.2) Temel yazılım uygulamalarını (örneğin sunum yazılımı vb.) etkin bir şekilde kullanabilme ve bu araçlarla profesyonel belgeler hazırlayabilme.
P.24.3) İnternet ve web teknolojilerini kullanarak bilgi arama, bilgiye erişme ve bilgiyi güvenli bir şekilde paylaşma becerisi geliştirebilme.
P.24.4) Veri güvenliği, etik ve gizlilik konularında bilinçli olma ve bu ilkeleri uygulayabilme.
P.24.5) Bilgisayar programlama ve algoritma mantığını temel seviyede kavrayarak basit programlar yazabilme.
P.24.6) Bilgi teknolojilerinin farklı disiplinlerdeki uygulamalarını anlama ve bu teknolojilerin potansiyel etkilerini değerlendirebilme.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
P1) Tasarım ilke ve elemanları hakkında doğru bilgileri kazanabilme, sanat ve tasarım alanında kuram ve kuramcıları açıklayabilme.
P.1.1) Temel sanat ve tasarım bilgisini kuramsal ve uygulamalı olarak ifade edebilme.
P.1.2) Tasarım problemlerini çözebilme ve özgün fikirler üretebilme.
P.1.3) Temel sanat ve tasarım bilgisini çalışmalarına uygulayabilme.
P.1.4) Tasarım alnında kuram ve kuramcıları ifade edebilme.
P.1.5) Gördüklerini ve tasarladıklarını çizgi ile yorumlayabilme.
P.1.6) Tasarımda kullanılan malzemenin doku ve renk uyumlarını analiz edebilme.
P2) Tasarım süreçlerindeki estetik ve işlevi dün, bugün ve yarın ilişkisini kurarak yorumlayabilme.
P.2.1) Bir bağlam içinde ifade edebilme.
P.2.2) Tasarım alanında geçmiş, bugün ve gelecek arasında bağ kurabilme.
P.2.3) Eleştirel ve çözümleyici değerlendirebilme.
P.2.4) Geçmiş etkileri/izleri günümüz tasarımlarını yine günümüz imkân ve olanakları ile üretebilme.
P.2.5) Geçmiş ve günümüz arasındaki farklılıkları kategorize edebilme.
P.2.6) Tasarım alanında geçmişi ifade edebilme.
P3) Soyut ve somut kavramları görsel yolla yaratıcı biçimde yenilikçi ve özgün yapıtlar oluşturabilme.
P.3.1) Temel sanat ve tasarım becerileri ile özgün yapıtlar üretebilme.
P.3.2) Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade edebilme.
P.3.3) Bir düşünceyi sadece şekil kullanarak açıklayabilme.
P.3.4) Grafik tasarımı çalışmalarında somut ve soyut kavramları fark edebilme.
P.3.5) Teknik resim ve benzer detayları ihtiyacı doğrultusunda kullanmaya karar verebilme.
P.3.6) İstenilen boyutta ve hacimde ürün tasarlayabilme.
P4) Alandaki bilgisayar yazılımlarını, teknolojileri, teknikleri ve yenilikleri etkin kullanabilme.
P.4.1) Tasarım için ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanabilme.
P.4.2) Tasarımlarını değişik materyallerle birleştirebilme.
P.4.3) Tasarımlarını bilgisayar vb. teknolojik cihazlar aracılığıyla sunabilme.
P.4.4) Temel sanat ve tasarım bilgisi alanlarındaki kazanımlarını öğrendiklerine uyarlayabilme.
P.4.5) Temel sanat ve tasarım bilgisi alanlarındaki kazanımlarını öğrendiklerine aktarabilme.
P.4.6) Değişik yüzeylerde baskı tasarımlarının özelliklerini ifade edebilme.
P5) Sanat, kültür, tasarım ve estetik konuları arasında ilişki kurarak görselleştirme.
P.5.1) Tasarım kavramı içerisinde bir olgunun görsel yolla ana fikrini sunabilme.
P.5.2) Alana ilişkin kuramsal bilgileri ifade edebilme.
P.5.3) Kültür varlıklarını (görsel ve çizgisel), grafiksel unsurlarla üretebilme.
P.5.4) Tarihi ve çağdaş sanat eserlerinin korunması konusunda görev alabilme.
P.5.5) Kültür varlıklarını görsel olarak değerlendirebilme.
P.5.6) Estetik farkındalığı tanımlayabilme.
P6) Göstergebilim, mitoloji, ikonografi gibi konuların evrensel kültürle olan tarihsel ve tasarımsal bağları konusunu açıklayabilme.
P.6.1) Dönemler arasındaki farklılıkları ayırt edebilme.
P.6.2) Dönemler arasındaki farklılıkları açıklayabilme.
P.6.3) Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu toplumun sanat ve kültür ortamında tanımlayabilme.
P.6.4) Yeni tasarımları görsel yolla yaratıcı biçimde üretebilme.
P.6.5) Toplumun, sanat ve teknolojisinin ifadesi olan kültür varlıklarını ayırt edebilme.
P.6.6) Eleştirel yargılayabilme.
P7) Grafik tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, problemleri tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayanarak süreci planlayabilme, tasarım sorunlarını çözebilme.
P.7.1) Analiz sonucu ortaya çıkan sorunları çözebilme.
P.7.2) Grafik tasarımı çalışmalarında ve uygulamalarında kullanılan teknik araç-gereçleri tanımlayabilme.
P.7.3) Bir tasarımın tüm süreçlerini geliştirebilme
P.7.4) Alana ilişkin kuramsal bilgileri analiz edebilme.
P.7.5) Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
P.7.6) Temel sanat ve tasarım becerisini diğer alanlarla ilişkilendirebilme.
P8) Geleneksel ve yeni medya için iki ve üç boyutlu tasarımların yapım ve üretim sürecinde fotografik, tipografik, illüstratif, hareketli ve interaktif ögeleri kullanarak hedef kitleye doğru mesajı ve göstergeleri, doğru iletişim mecraları aracılığıyla iletebilme.
P.8.1) Grafik tasarım ürünlerini iki ve üç boyutlu olarak uygulayabilme.
P.8.2) Hedef kitleyi tanımlayabilme, alanı ile ilgili özgün yapıtlar üretebilme ve sonuçlarını değerlendirebilme.
P.8.3) Geleneksel unsurları çağdaş yorumlarla sunabilme.
P.8.4) Görsel yolla iletişim kurarak kendilerini ifade edebilme.
P.8.5) Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla uzman olan ya da olmayan kişilere aktarırken bağ kurabilme
P.8.6) Tasarımın görsel unsurlarını, tipografik unsurlarla etkili biçimde kullanabilme.
P.8.7) Grafik tasarımlarını gelişen ve değişen teknoloji desteği ile günün kültürel ortamına yorumlayabilme.
P.8.8) Farklı medya ortamlarında hareketli/durağan görüntü programlarını kullanarak video üretebilme
P9) Yeni medya teknolojilerini kullanabilme ve bunları grafik tasarımı ile ilişkilendirebilme.
P.9.1) Tasarımın işlevsel ve görsel analizlerini yaparak sorunları belirleyebilme.
P.9.2) Tasarımın işlevsel ve görsel analizlerini yaparak sorunları değerlendirebilme.
P.9.3) Belirli bir konsept dâhilinde bir çalışmayı ifade edebilme.
P.9.4) Belirli bir konsept sınırlılığında bir çalışmayı düzenleyebilme.
P.9.5) Yaratıcı düşünmeyi açıklayabilme.
P.9.6) İki ve üç boyutlu üretebilme.
P10) Tasarım alanına dair sosyal ve kültürel konularda disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde, bireysel ya da ekip üyesi olarak uyumlu ve bilinçli çalışabilme.
P.10.1) Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme.
P.10.2) Tasarım sürecinde tek başına, bağımsız ve/ veya grup içinde uyumlu üretken çalışabilme.
P.10.3) Tasarım sürecinde grup içinde uyumlu üretken ve grup çalışmalarını idare edebilme.
P.10.4) Tasarım sürecinde grup içinde bilinçli olarak hareket edebilme.
P.10.5) Farklı uygulamalar arasında bağ kurabilme.
P.10.6) Grafik tasarımı çalışmalarını bir grup etkinliği olarak sonuçlandırabilme.
P11) Alandaki mesleki çalışmalarında insan hakları, çevre sorunları, kültürel çeşitlilik gibi konularda kamu yararı ile hukuksal sonuçları gözeterek, evrensel ve toplumsal sorumluluk bilinci ile grafik tasarımı alanında proje geliştirerek duyarlılıkla toplumla paylaşabilme.
P.11.1) Mekân temelli sorunları açıklayabilme.
P.11.2) Mekân temelli sorunlara çözüm üretebilme.
P.11.3) Yaşadıkları çevreye karşı duyarlılık kazanabilme.
P.11.4) Proje süreçleri içinde etkin olarak bulunabilme.
P.11.5) Temel sanat ve tasarımı diğer alanlarla ilişkilendirebilme.
P.11.6) Tasarım becerilerini diğer alanlarla birleştirebilme.
P13) Tasarımlarını bir portfolyo dokümanı haline getirerek etkin iletişim kurma ve kendini sunumla ilgili bilinçli olarak ifade edebilme.
P.13.1) Etkili bir sunum için gerekli olan, grafik tasarım unsurlarını düzenleyebilme.
P.13.2) Alanla ilgili tarihi bilgileri sözlü ve yazılı olarak yaratıcı biçimde ifade edebilme.
P.13.3) İletişim kurabilme.
P.13.4) Türkçeyi etkin ve doğru kullanabilme.
P.13.5) Etkili sunum becerilerini bilinçli olarak gerçekleştirebilme.
P.13.6) Etkili sunum hazırlama becerisiyle ilgili açıklama yapabilme
P15) Grafik tasarımı alanındaki iş sağlığı ve güvenliği, ulusal ve uluslararası meslek etiği, yasal düzenlemeler ve işlemler konularını ifade edebilme.
P.15.1) Sanat kavramını bütün olarak ifade edebilme.
P.15.2) Tasarım kavramını bütün olarak ifade edebilme.
P.15.3) Bilim etiği kavramını bütün olarak tanımlayabilme.
P.15.4) Meslek Etiği kavramını bütün olarak yorumlayabilme.
P.15.5) İş sağlığı ve güvenliği kavramını bütün olarak açıklayabilme.
P.15.6) Fikri mülkiyet hakları, tasarım hukuku ve toplumsal hukuk alanlarındaki bilgileri grafik tasarımı alanında değerlendirebilme.
P16) İş hayatındaki çalışmalar hakkında bilgi, beceri ve deneyim sahibi olarak; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinci ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
P.16.1) Farklı ölçeklerde çalışan tasarım alanları ile ortak çalışma hazırlayabilme.
P.16.2) Kendi çalışmalarını eleştirebilme.
P.16.3) Gelişen ve değişen teknolojiyi takip ederek kendine uygun olanı tasarlayabilme.
P.16.4) İnternette patent ile ilgili bilgi toplayarak değerlendirebilme.
P.16.5) Uluslararası iş birliği, değişim ve destek mekanizmaları kavramlarını açıklayabilme.
P.16.6) Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme.
P18) En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme (Avrupa Dil Portfolyosu B1 Genel Düzeyinde).
P.18.1) Alana dair İngilizce kavramları tanımlayabilme.
P.18.2) B1 ve B2 düzeyinde İngilizceyi kelimelerle açıklayabilme.
P.18.3) Alandaki bir çalışmayı İngilizce terimlerle örnekleyebilme.
P.18.4) Tasarım ile ilgili İngilizce bir kaynağı kendi diline çevirebilme.
P.18.5) İngilizce bir sunumu aktarabilme.
P.18.6) Tasarım içerisinde yabancı dile uygun simgeleri kullanabilme.
P19) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portfolyosu A1-A1+ seviyesi genel düzeyinde kullanabilme
P.19.1) Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme.
P.19.2) Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme.
P.19.3) Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap
P.19.4) Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade
P.19.5) Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme.
P.19.6) Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme.
P20) Osmanlı'dan Türkiye Cumhuriyet'e gelen süreci genel hatlarıyla açıklayabilme ve dünya tarihi içerisindeki konumunu tespit edebilme.
P.20.1) Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme.
P.20.2) Millî Mücadele döneminin motivasyon unsurlarını açıklayabilme.
P.20.3) Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme.
P.20.4) Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme.
P.20.5) Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme.
P.20.6) Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilme.
P21) Milletimizin ait olduğu medeniyeti tanımak ve meslek ahlakıyla hareket edebilmek ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olabilme
P.21.1) Meslek ahlakı ve sosyal sorumluluk bilincinin temel prensiplerine sahip olabilme
P.21.2) Meslek ahlakının ve sosyal sorumluluğun önemini hayata yansıtabilme
P.21.3) Çalışma hayatında meslek ahlakı ilkelerine ve sosyal sorumluluk bilincine uygun hareket edebilme
P.21.4) Alandaki meslek ahlakı kavramının ve sosyal sorumluluğun icabını ihtimamlı şekilde inceleyebilme.
P.21.5) Karşılayacağı problemler için meslek ahlakına uygun stratejiler üretebilme
P.21.6) Eşyaya teslim olmayan bir ahlak ile sosyal sorumluluğun etki ve sonuçlarını değerlendirebilme
P22) Türk dilinin yazılı ve sözlü anlatım biçimlerinde meydana gelebilecek anlatım bozukluklarının tespiti, giderilmesi ve doğru cümleler ile anlamlı konuşma metinlerinin üretimi ve bilimsel araştırma yöntemleri konularında yetkinleşebilme
P.22.1) Anlam ve anlatım bozukluklarını açıklayabilme
P.22.2) Yazım kurallarını, noktalama işaretlerini ve sözlü anlatım sorunlarını ayırt edebilme
P.22.3) Söyleyiş ve sesletim sorunlarını gidererek dilde doğru ve anlamlı konular özgün örneklendirme yapabilme
P.22.4) Türk dilinde imlâ ve noktalama işaretlerini sınıflandırabilme
P.22.5) Türk dilinin yazılı, sözlü ve tartışmaya dayalı anlatım türlerinde imlâ ve noktalama işaretlerini doğru bir şekilde kategorize edebilme
P.22.6) Bilimsel araştırma yöntemleri (konunun seçilmesi, sınırlandırılması ve ilgili kaynakların taranması) konusunda bilgi sahibi olabilmek, araştırma sonuçlarının yazıya geçirilmesi konusunda fikir sahibi olabilmek ve doğru kaynağı seçebilme
P23) Sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı oluşturmak için karşılaşılan sorunlarının çözümünde İSG ile ilgili bilgiler ile uygun yöntem ve araçları seçebilme ve kullanabilme.
P.23.1) İş sağlığı ve güvenliği kavramını bütün olarak açıklayabilme
P.23.2) İş ile insan sağlığı arasındaki etkileşimleri kavrayabilme
P.23.3) İş ve sağlık İlişkilerinde işyeri ortamı faktörlerini tanımlayabilme
P.23.4) İş ile ilgili hastalıkların neler olduğunu, nasıl ortaya çıktığını ve etkilerini bilme
P.23.5) İş ile ilgili hastalıklar ve meslek hastalıklarını önlemek için alınacak tedbirleri açıklayabilme
P.23.6) Çalışma ortamlarındaki risk etmenlerini belirleyip analiz ederek alınacak önlemleri açıklayabilme
P.23.7) Kaza oluşum teorilerini kavrayabilme ve risk değerlendirmesi standartlarını açıklayabilme
P.23.8) İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevzuat ve hukuksal sorumlulukları bilme
P24) Öğrencilerin bilgi teknolojilerini etkin ve verimli bir şekilde kullanarak akademik ve profesyonel hayatlarında karşılaştıkları problemleri çözme yetkinliği kazanmaları.
P.24.1) Bilgi teknolojileri ve bilgisayar sistemlerinin temel kavramlarını tanımlayabilme ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri açıklayabilme.
P.24.2) Temel yazılım uygulamalarını (örneğin sunum yazılımı vb.) etkin bir şekilde kullanabilme ve bu araçlarla profesyonel belgeler hazırlayabilme.
P.24.3) İnternet ve web teknolojilerini kullanarak bilgi arama, bilgiye erişme ve bilgiyi güvenli bir şekilde paylaşma becerisi geliştirebilme.
P.24.4) Veri güvenliği, etik ve gizlilik konularında bilinçli olma ve bu ilkeleri uygulayabilme.
P.24.5) Bilgisayar programlama ve algoritma mantığını temel seviyede kavrayarak basit programlar yazabilme.
P.24.6) Bilgi teknolojilerinin farklı disiplinlerdeki uygulamalarını anlama ve bu teknolojilerin potansiyel etkilerini değerlendirebilme.