Grafik Tasarımı
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99900012 | Yabancı Dil I (İngilizce I) | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 2 | 2 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Hakan ALKAN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Temel seviyede dilbilgisi; konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerileri ile kelime bilgisi becerilerinin geliştirilmesini içermektedir.
Dersin Amacı
Yabancı Dil I dersi öğrencilerin başlangıç seviyesinde dil bilgisi ve kelime bilgisi kazanımını, başlangıç seviyesi okuma ve dinleme parçalarını anlayabilme ve ilgili soruları cevaplayabilmesi ve temel seviyede sözlü ve yazılı olarak etkin bir iletişim becerisine sahip olabilmelerini amaçlamaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P19 | Bir yabancı dili Avrupa Dil Portfolyosu A1-A1+ seviyesi genel düzeyinde kullanabilme | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme. | P.19.1 | 1 |
| Ö2 | Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme. | P.19.2 | 1 |
| Ö3 | Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap | P.19.3 | 1 |
| Ö4 | Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade | P.19.4 | 1 |
| Ö5 | Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme. | P.19.5 | 1 |
| Ö6 | Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme. | P.19.6 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Dersin hedef ve kazanımlarını aktarılması |
| 2 | "To be"fiilini kullanma. Kendini tanıtma. "Possessives"ve "this, that, these, those"konularını öğrenme. Aileyi tanıtma. |
| 3 | "To be", "Possessives"ve "this, that, these, those"konularında alıştırmalar yapma. (Okuma parçaları ve dinleme aktiviteleriyle konuyu pekiştirme) |
| 4 | "Simple Present Tense"konusuna giriş. Günlük rutin aktivitelerden bahsetme. Meslekleri öğrenme. Günleri, ayları, yılları ve saatleri söyleme. |
| 5 | "Simple Present Tense"konusu üzerine alıştırmalar yapma. Sıklık zarflarını öğrenme. Have got/has got ile cümleler kurma. (Have got/has got kullanarak giysileri öğrenme.) |
| 6 | Durum fiilleri ile eylem fiilleri arasındaki farkı pekiştirme. "There is/are"cümleleri kurma. (Odanızı betimler misiniz?) Temel "Preposition"ları öğrenme. |
| 7 | Genel Tekrar |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Boş zaman aktivitelerinden ve hobilerden bahsetme. (Haftasonları neler yaparsın?) "Can/cannot"ile yetenekleri ve yeteneksizlikleri anlatma. "Should"ile tavsiye vermeyi öğrenme. (Should konusu sağlık sorunları temasıyla işlenebilir.) |
| 10 | Yiyecek ve içecek temasıyla sayılabilen ve sayılamayan kelimeleri öğrenme. Articles ve Quantifiers konularına giriş. (how many, how much, some, any…) Öğrencilerin seviyesine göre "a little, little, a few, few"da eklenebilir. |
| 11 | "Past Simple"konusuna giriş. "Was, were"ile eylem fiillerinin farkını anlatma. (Bu konular bir okuma parçasıyla desteklenebilir. Ayrıca ödev verilebilir) (Geçtiğimiz yaz neler yaptın?) |
| 12 | "Past Simple"konusuyla ilgili alıştırmalar yapılacak. (Tarihi bir figürün biyografisi okunabilir.) |
| 13 | "Comparative and Superlatives"konusu işlenecek. |
| 14 | Genel Tekrar |
| 15 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | ÇELİK M. (2018). Progress English Elementary Student's Book A1. KTO Karatay Yayınları. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 5 | 1 | 5 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 3 | 3 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 5 | 5 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 60 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P19 |
|---|---|---|
| Ö1 | Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme. | 5 |
| Ö2 | Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme. | 5 |
| Ö3 | Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap | 5 |
| Ö4 | Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade | 5 |
| Ö5 | Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme. | 5 |
| Ö6 | Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme. | 5 |
