İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
99801009 Kent Grafiği 4 Güz 7 2+0+0 4 4
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım ve tartışma
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Ahunur BÜYÜKÇAKILCI
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Ahunur BÜYÜKÇAKILCI A-Z03 [email protected] 7432 Çarşamba
09:00-10:00
Dersin İçeriği
Kent, toplum ve kültür ilişkilerine yönelik araştırma ve sunumlar ile mekan-tasarım ilişkilerine yönelik uygulamalı projeleri içerir.
Dersin Amacı
Kent-kültür ve mekân-tasarım arasındaki bağlantıların kavratılmasını ve tasarımlarda bu bağlantının etkilerini doğru şekillerde uygulatmayı amaçlar.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P2 Tasarım süreçlerindeki estetik ve işlevi dün, bugün ve yarın ilişkisini kurarak yorumlayabilme. 4
P4 Alandaki bilgisayar yazılımlarını, teknolojileri, teknikleri ve yenilikleri etkin kullanabilme. 4
P5 Sanat, kültür, tasarım ve estetik konuları arasında ilişki kurarak görselleştirme. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Tasarım alanında geçmiş, bugün ve gelecek arasında bağ kurabilme. P.2.2 1
Ö2 Tasarımlarını bilgisayar vb. teknolojik cihazlar aracılığıyla sunabilme. P.4.3 3,7
Ö3 Tasarım kavramı içerisinde bir olgunun görsel yolla ana fikrini sunabilme. P.5.1 3,7
Ö4 Kültür varlıklarını (görsel ve çizgisel), grafiksel unsurlarla üretebilme. P.5.3 3,7
Ö5 Kültür varlıklarını görsel olarak değerlendirebilme. P.5.5 3,7
Ö6 Estetik farkındalığı tanımlayabilme. P.5.6 3,7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Kent ve toplum ilişkileri
2 Kent ve kültür ilişkileri. Örnek incelemeleri
3 Proje: Belirli hedef kitlelere yönelik tasarım oluşturma
4 Projeye ait kültürel göstergelerin tartışılması
5 Göstergelerin görselleştirilmesi
6 Eskizlerin incelenmesi ve tartışılması
7 Ara Sınav
8 Eskizlerin incelenmesi ve tartışılması
9 Mekan algısı
10 Mekan algısı ve tasarım ilişkileri
11 Proje: Kentsel bir mekanın bilgilendirme tasarımları
12 Mekan seçimi ve tartışma
13 Eskizlerin incelenmesi ve tartışılması. Projelerin tamamlanması.
14 Yıl Sonu Sınavı
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Vanden D., Signage and Wayfinding Design, 2015, Wiley editions.
Weill A., Grafik Tasarım, 2015, Yapıkredi Yayınları.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 10 3 30
Ara Sınav 1 12 12
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 3 10 30
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 20 20
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 120
Toplam Yük / 30 4
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P2 P4 P5
Ö1 Tasarım alanında geçmiş, bugün ve gelecek arasında bağ kurabilme. 4 - -
Ö2 Tasarımlarını bilgisayar vb. teknolojik cihazlar aracılığıyla sunabilme. - 4 -
Ö3 Tasarım kavramı içerisinde bir olgunun görsel yolla ana fikrini sunabilme. - - 5
Ö4 Kültür varlıklarını (görsel ve çizgisel), grafiksel unsurlarla üretebilme. - - 5
Ö5 Kültür varlıklarını görsel olarak değerlendirebilme. - - 5
Ö6 Estetik farkındalığı tanımlayabilme. - - 5