Grafik Tasarımı
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99801007 | Sanat Felsefesi | 4 | Güz | 7 | 2+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım, tartışma, sunum. |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU | A-Z06 | [email protected] | 7576 |
Dersin İçeriği
Sanat kültürü, estetik estetiğin parçaları, obje, değer, yargı, varlık tarzı bakımından sanat eseri ve obje plastik sanatlar açısından estetik kavramı irdelenir.
Dersin Amacı
Sanat olayını ayrıntısıyla inceleyebilmek, çözümleyebilmek. Sanat olgusunu değerlendirebilmek, eleştirel yargılarda bulunabilmek. Sanat yapıtını ontolojik yönden araştırabilmek, estetik konusunda edinilen bilgiyi yeni durumlara uyarlayabilmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | Tasarım süreçlerindeki estetik ve işlevi dün, bugün ve yarın ilişkisini kurarak yorumlayabilme. | 5 |
| P5 | Sanat, kültür, tasarım ve estetik konuları arasında ilişki kurarak görselleştirme. | 5 |
| P17 | Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla uzman olan ya da olmayan kişilere aktarırken bağ kurabilme | P.8.5 | 5,6 |
| Ö2 | Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme. | P.10.1 | 1,5,6 |
| Ö3 | Etkili bir sunum için gerekli olan, grafik tasarım unsurlarını düzenleyebilme. | P.13.1 | 5 |
| Ö4 | Türkçeyi etkin ve doğru kullanabilme. | P.13.4 | 5 |
| Ö5 | Etkili sunum becerilerini bilinçli olarak gerçekleştirebilme. | P.13.5 | 5,6 |
| Ö6 | Sanat kavramını bütün olarak ifade edebilme. | P.15.1 | 1,5 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Bir felsefe disiplini olarak "Estetik"nedir? |
| 2 | Estetik ‘in temel problemleri ve temel kavramları. |
| 3 | Estetik süje ne demektir? |
| 4 | Estetik obje ne demektir? |
| 5 | Estetik değer ve yargı ne demektir? |
| 6 | Estetik nedir, estetiğin temel problemleri ve kavramları süje, obje, değer ve yargı hakkında değerlendirme. |
| 7 | Estetik obje analizi. |
| 8 | Estetik bir kavram olarak obje |
| 9 | Varlık tarzı bakımından sanat eseri veya estetik obje. |
| 10 | Varlık tarzlarının verilişi. |
| 11 | Sanat eserlerinde varlık tabakaları. |
| 12 | Edebiyat eserinde ver resimde varlık tabakaları. Plastikte, yapı eserinde, müzik eserinde varlık tabakaları. |
| 13 | Sanat eserinin antik yapısı ve estetik değer. Somut sanat yapıtları üzerinde bilgilerin örneklenmesi. |
| 14 | Tartışma, genel tekrar, örneklemeler, |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | BOYDAŞ N. (2007). Sanat Ontolojisi. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. |
| TUNALI İ. (1998). Estetik. Remzi Kitapevi. | |
| TUNALI İ. (2008). Felsefenin Işığında Modern Resim. Remzi Kitapevi. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | 14 | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | 1 | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 2 | 10 | 20 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 90 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P8 | P10 | P13 | P15 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla uzman olan ya da olmayan kişilere aktarırken bağ kurabilme | 5 | - | - | - |
| Ö2 | Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme. | - | 5 | - | - |
| Ö3 | Etkili bir sunum için gerekli olan, grafik tasarım unsurlarını düzenleyebilme. | - | - | 5 | - |
| Ö4 | Türkçeyi etkin ve doğru kullanabilme. | - | - | 5 | - |
| Ö5 | Etkili sunum becerilerini bilinçli olarak gerçekleştirebilme. | - | - | 5 | - |
| Ö6 | Sanat kavramını bütün olarak ifade edebilme. | - | - | - | 5 |
