Grafik Tasarımı
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99801006 | Kurumsal Kimlik Tasarımı | 4 | Güz | 7 | 2+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Ahmet FUTTU |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Ahmet FUTTU | A-Z01 | [email protected] | 7485 | Perşembe 08:30 - 10:30 |
Dersin İçeriği
Bu derste, öğrencilere kurumsal kimlik kavramı açıklanarak içeriği hakkında ayrıntılı bilgi verilir. Bilgisayar destekli tasarımın temel ilke ve öğelerinin; gözlem, araştırma, görsel düşünme, algıda seçicilik ve soyutlamaya dayalı olarak kavratılması; özgün tasarım dillerinin geliştirilmesi, imgelem gücü ve yaratıcılığa dayalı uygulama yaptırılarak özgün kurumsal kimlik materyalleri ortaya konması dersin içeriğini kapsamaktadır. Kurumsal kimlik materyallerinin üretim süreci teorik ve uygulamalı olarak proje üzerinde çalışılarak tecrübe edilir.
Dersin Amacı
Ders kapsamında, kurumsal kimlik ve kurumsal kimlik materyallerinin öğrenciler tarafından doğru bir şekilde öğrenilmesi ve uygulamalı projeler ile bu bilgileri pekiştirmeleri hedeflenmektedir. Kurumsal kimlik materyallerini üretmek için gerekli bilgisayar programlarının öğretilmesi amaçlanır. Bu sayede özgün ve yaratıcı kurumsal kimlik tasarımları geliştirilmesi ve uygulanması hedeflenir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | Tasarım süreçlerindeki estetik ve işlevi dün, bugün ve yarın ilişkisini kurarak yorumlayabilme. | 4 |
| P3 | Soyut ve somut kavramları görsel yolla yaratıcı biçimde yenilikçi ve özgün yapıtlar oluşturabilme. | 5 |
| P4 | Alandaki bilgisayar yazılımlarını, teknolojileri, teknikleri ve yenilikleri etkin kullanabilme. | 5 |
| P6 | Göstergebilim, mitoloji, ikonografi gibi konuların evrensel kültürle olan tarihsel ve tasarımsal bağları konusunu açıklayabilme. | 3 |
| P7 | Grafik tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, problemleri tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayanarak süreci planlayabilme, tasarım sorunlarını çözebilme. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Bir bağlam içinde ifade edebilme. | P.2.1 | 1 |
| Ö2 | Eleştirel ve çözümleyici değerlendirebilme. | P.2.3 | 1 |
| Ö3 | Temel sanat ve tasarım becerileri ile özgün yapıtlar üretebilme. | P.3.1 | 7 |
| Ö4 | Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade edebilme. | P.3.2 | 7 |
| Ö5 | Grafik tasarımı çalışmalarında somut ve soyut kavramları fark edebilme. | P.3.4 | 7 |
| Ö6 | Tasarım için ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanabilme. | P.4.1 | 7 |
| Ö7 | Tasarımlarını bilgisayar vb. teknolojik cihazlar aracılığıyla sunabilme. | P.4.3 | 7 |
| Ö8 | Temel sanat ve tasarım bilgisi alanlarındaki kazanımlarını öğrendiklerine uyarlayabilme. | P.4.4 | 7 |
| Ö9 | Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu toplumun sanat ve kültür ortamında tanımlayabilme. | P.6.3 | 4,7 |
| Ö10 | Analiz sonucu ortaya çıkan sorunları çözebilme. | P.7.1 | 1 |
| Ö11 | Bir tasarımın tüm süreçlerini geliştirebilme | P.7.3 | 7 |
| Ö12 | Alana ilişkin kuramsal bilgileri analiz edebilme. | P.7.4 | 3 |
| Ö13 | Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | P.7.5 | 7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Kurumsal kimliğin tanımı yapılarak özgün örnekler üzerinden incelenmesi |
| 2 | Kurumsal kimlik tanımına devam edilmesi, örneklerin incelenmesi ve ilk uygulama projesi için araştırma konusunun verilmesi. |
| 3 | Araştırma konularının üzerine kritik verilmesi ve logo eskizlerine başlanması. |
| 4 | Logo eskizlerine kritik verilmesi, onaylanan eskizlerin dijital ortama aktarılmaya başlanması. |
| 5 | Logo eskizlerine kritik verilmesi, onaylanan eskizlerin dijital ortama aktarılmaya devam edilmesi. Dijital ortama aktarılan işler üzerine kritik verilmesi. |
| 6 | Dijital ortama aktarılan işler üzerine kritik verilmesi. Kurumsal kimlik materyalleri olan kartvizit, antetli kâğıt ve zarf materyallerinin tasarlanmaya başlanması. |
| 7 | Dijital ortama aktarılan işler üzerine kritik verilmesi. Kurumsal kimlik materyalleri olan kartvizit, antetli kâğıt ve zarf materyallerinin tasarlanmaya başlanması. |
| 8 | Kurumsal kimlik materyallerinin tasarımına devam edilmesi. |
| 9 | Kurumsal kimlik materyallerinin tasarımına devam edilmesi. |
| 10 | Kurumsal kimliği çalışılan projeye uygun promosyon ürünlerin seçilmesi ve bu promosyon ürünler üzerine tasarım fikirleri üzerine çalışılması. |
| 11 | Kurumsal kimliği çalışılan projeye uygun promosyon ürünlerin seçilmesi ve bu promosyon ürünler üzerine tasarım fikirleri üzerine çalışılması. Kurumsal kimliği çalışılan proje için seri afiş fikirlerinin düşünülmesi. |
| 12 | Proje için 3'lü seri afiş çalışmalarının eskizlerinin onaylanması ve dijital ortama aktarılması. |
| 13 | Proje için 3'lü seri afiş çalışmalarının eskizlerinin onaylanması ve dijital ortama aktarılmaya devam edilmesi. Dijitale aktarılan afişlere kritik verme süreci. |
| 14 | Proje için 3'lü seri afiş çalışmalarının dijital ortama aktarılmaya devam edilmesi. Dijitale aktarılan afişlere kritik verme süreci. Final sunumu için son kontrollerin yapılması. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | BECER E. (2015). İletişim ve Grafik Tasarım. Dost Kitabevi. |
| TWEMLOW A. (2008). Grafik Tasarım Ne İçindir? Yem Yayın. | |
| WEİLL A. (2015). Grafik Tasarım. Yapı Kredi Yayınları. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | 14 | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | 14 | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 10 | 3 | 30 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 6 | 4 | 24 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 5 | 5 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 120 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 | P3 | P4 | P6 | P7 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Bir bağlam içinde ifade edebilme. | 4 | - | - | - | - |
| Ö2 | Eleştirel ve çözümleyici değerlendirebilme. | 4 | - | - | - | - |
| Ö3 | Temel sanat ve tasarım becerileri ile özgün yapıtlar üretebilme. | - | 5 | - | - | - |
| Ö4 | Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade edebilme. | - | 5 | - | - | - |
| Ö5 | Grafik tasarımı çalışmalarında somut ve soyut kavramları fark edebilme. | - | 5 | - | - | - |
| Ö6 | Tasarım için ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanabilme. | - | - | 5 | - | - |
| Ö7 | Tasarımlarını bilgisayar vb. teknolojik cihazlar aracılığıyla sunabilme. | - | - | 5 | - | - |
| Ö8 | Temel sanat ve tasarım bilgisi alanlarındaki kazanımlarını öğrendiklerine uyarlayabilme. | - | - | 5 | - | - |
| Ö9 | Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu toplumun sanat ve kültür ortamında tanımlayabilme. | - | - | - | 3 | - |
| Ö10 | Analiz sonucu ortaya çıkan sorunları çözebilme. | - | - | - | - | 5 |
| Ö11 | Bir tasarımın tüm süreçlerini geliştirebilme | - | - | - | - | 5 |
| Ö12 | Alana ilişkin kuramsal bilgileri analiz edebilme. | - | - | - | - | 5 |
| Ö13 | Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | - | - | - | - | 5 |
