İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
99801005 Tasarım Teori ve Araştırmaları 4 Güz 7 2+0+0 4 4
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatın ve Tartışma
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Çağrı GÜMÜŞ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Çağrı GÜMÜŞ A-Z08 [email protected] 7433 Salı
09:00-10:00
Dersin İçeriği
Grafik tasarımı kuramsal olarak tartışabilme, grafik tasarımın amaç ve önemini, grafik tasarımcının rolünü sorgulayabilme, görsel iletişimin sosyokültürel etkilerini, sürdürülebilirlik ve ekolojik rolünü tartışabilme, bilimsel araştırma yapabilme, konuları analiz edebilme, grafik tasarım alanında bilgi ve fikir toplayabilme konularını içerir.
Dersin Amacı
Grafik tasarım kapsam ve uygulamaları hakkında altyapı oluşturabilmek, grafik tasarım mesleğinin sosayokültürel bağlamlarını kavrayabilmek, grafik tasarım konusunda farklı ve nitelikli kaynakları inceleyerek, tasarımcı olarak yeni bakış açılarına sahip olabilmek amaçlanmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri X
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Tasarım oluşturan unsurların psikolojik etkilerini tartışabilme. P.12.1 1
Ö2 Özgün ve yaratıcı uygulama üretebilme. P.12.2 1
Ö3 Tasarım oluşturan unsurların sosyolojik etkilerini tartışabilme. P.12.5 1
Ö4 Tasarım oluşturan unsurların siyasal etkilerini tartışabilme. P.12.7 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Dersin kapsamı, amacı ve dönemlik işleniş planı ile ilgili bilgi verilir.
2 Grafik tasarım teorisi üzerine kaynak kitaplar tanıtılır, yeni kaynaklara ulaşmaları ve listelemeleri konusunda ödev verilir.
3 Tasarım Nedir? Tasarım fikri nasıl oluşur? Grafik tasarım ne içindir? Grafik Tasarım sürecinde tanımlama, araştırma, fikir bulma, prototip oluşturma, seçme, uygulama, öğrenme. Konuyla ilgili makalelerin incelenmesi, uygulama çalışması.
4 Tasarım araştırması nasıl yapılır? Etmenlerin tanımlanması, bilgi toplama, hedef kitle, örnek oluşturma ve geribildirim. Konuyla ilgili makalelerin incelenmesi, uygulama çalışması.
5 Grafik tasarımda fikir geliştirme; temel tasarım yönleri, düşünce temaları, esin kaynakları, beyin fırtınası, değer kapsam, eskiz, fikir sunma. Konuyla ilgili makalelerin incelenmesi, uygulama çalışması.
6 Grafik tasarımda fikirleri rafine etmek, farklı düşünme şekilleri geliştirme. Konuyla ilgili makalelerin incelenmesi, uygulama çalışması.
7 Grafik tasarımda yerel eğilimler, kültür kodları, tasarım ve etnografı. Konuyla ilgili makalelerin incelenmesi, sunum çalışması.
8 Disiplinler arası tasarım ve iş birliği. Konuyla ilgili makalelerin incelenmesi, sunum çalışması.
9 Yazar, yayıncı, yapımcı, küratör ve girişimci olarak tasarımcı. Konuyla ilgili makalelerin incelenmesi, sunum çalışması.
10 Tasarım ve sürdürülebilirlik. Konuyla ilgili makalelerin incelenmesi, sunum çalışması.
11 Tasarım, psikoloji ve dil. Konuyla ilgili makalelerin incelenmesi, sunum çalışması.
12 Tasarım için felsefeyi anlamak. Konuyla ilgili makalelerin incelenmesi, sunum çalışması.
13 Tasarım ve ekoloji. Konuyla ilgili makalelerin incelenmesi, sunum çalışması.
14 Teknoloji tasarım ilişkisi. Konuyla ilgili makalelerin incelenmesi, sunum çalışması.
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar AMBROSE G. HARRİS P. (2013). Grafik Tasarımda Tasarım Fikri. Litaratür Yayıncılık.
ARMSTRONG H. (2012). Grafik Tasarım Kuramı, Espas Kuram Sanat Yayınları.
NEİL L. GAVİN A. (2015). Grafik Tasarımda Tasarım İçin Araştırma. Literatür Yayıncılık.
TWEMLOW, A. (2011). Grafik Tasarım Ne içindir. Yem Yayın.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 9 4 36
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 10 2 20
Uygulama 4 2 8
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 8 2 16
Alan Çalışması 4 1 4
Dönem Sonu Sınavı 1 4 4
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 120
Toplam Yük / 30 4
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P12
Ö1 Tasarım oluşturan unsurların psikolojik etkilerini tartışabilme. 5
Ö2 Özgün ve yaratıcı uygulama üretebilme. 5
Ö3 Tasarım oluşturan unsurların sosyolojik etkilerini tartışabilme. 5
Ö4 Tasarım oluşturan unsurların siyasal etkilerini tartışabilme. 5