Grafik Tasarımı
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99801004 | Kültür Mekan | 4 | Güz | 7 | 2+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Kültür ve kültürel değişim kavramlarına historiyografik bir giriş. Yüksek ve alçak gibi hiyerarşik nitelemeleri dikkate almaksızın, tüm toplumsal pratiklerin genel tanımı olarak kültür kavramı.
Dersin Amacı
İnsanın ortaya çıkışından bugüne uzanan bir çerçevede farklı kültür coğrafyalarına ve çağlara tematik-kronolojik bir bakış. Ders, fikirlerin ve artifaktların taşınıp yayılımına özel bir vurgu yapılarak yürütülecektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Kültürel özcülüğün eleştirel bir analizi. Kültür nedir? |
| 2 | İlk toplayıcılardan ilk tarımcı topluluklara prehistorik kültürler. |
| 3 | İnanç sistemlerinin, örgütlü dinlerin ve yazının icadı ve gelişmesi. |
| 4 | Kentsel yaşamın tarihine giriş. Mısır, Mezopotamya ve Yunan dünyasında kentler. |
| 5 | Roma'nın başarısı: Akdeniz dünyasının bütünleşmesi ve sonuçları. |
| 6 | Tektanrıcılığa uzanan farklı güzergahlar: Musevilik, Hıristiyanlık ve İslam. |
| 7 | Ortaçağ Avrupası: Feodalizm, kentsel yayılma ve skolastik düşünce (7.-14. Yy.). |
| 8 | İslam toplumları: Bütünleşme ve dağılma ((7.-18. Yy.) |
| 9 | Ara Sınav |
| 10 | Moderniteye giriş: Dünyanın genişlemesi, gündelik yaşamın ve düşüncenin sekülerleşmesi (15.-18. Yy). |
| 11 | Modern bilimin icadı ve Avrupa'da Aydınlanma Çağı (17.-18. Yy). |
| 12 | Sanayileşme ve Kolonyalizm (18.-19. Yy). |
| 13 | Çoğulcu ve açık toplumlar ve düşmanları (17.-21. Yy.). |
| 14 | Çoğulcu ve açık toplumlar ve düşmanları (17.-21. Yy.). |
| 15 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | F.D.K. Ching (2002): ""Mimarlık Biçim Mekân ve Düzen"", Yem yayınları |
| Greg Jenner, A Million Years in a Day: A Curious History of Everyday Life, W&N, 2015 | |
| Spiro Kostof, A History of Architecture: Settings and Rituals, Oxford University Press, 1995. | |
| Spiro Kostof, The City Shaped: Urban Patterns and Meanings Through History, Thames and Hudson, 1999 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
