İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
04681023 Özgün Kitap Tasarımı 4 Bahar 8 2+2+0 6 6
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, tartışma, öğrenci ödevleri, sunum ve proje tasarımı
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU A-Z06 [email protected] 7576
Dersin İçeriği
Kitap formatını tanıma, Farklı üretim teknikleri, Teknik bilginin kitap formuna aktarılması.
Dersin Amacı
Tasarım problemlerini kitap formatında çözme aşamasını tanımlayarak, problemi analiz eder ve gerekli araştırmaları yapabilmeyi amaçlar. Geliştirilen fikirleri uygulamada çeşitli basım ve çoğaltım tekniklerinin etkin olarak kullanılabilmesini amaçlar. Gerekli biçim, katlama ve ciltleme teknikleri tanımalarını sağlar.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P3 Soyut ve somut kavramları görsel yolla yaratıcı biçimde yenilikçi ve özgün yapıtlar oluşturabilme. 5
P4 Alandaki bilgisayar yazılımlarını, teknolojileri, teknikleri ve yenilikleri etkin kullanabilme. 4
P5 Sanat, kültür, tasarım ve estetik konuları arasında ilişki kurarak görselleştirme. 4
P11 Alandaki mesleki çalışmalarında insan hakları, çevre sorunları, kültürel çeşitlilik gibi konularda kamu yararı ile hukuksal sonuçları gözeterek, evrensel ve toplumsal sorumluluk bilinci ile grafik tasarımı alanında proje geliştirerek duyarlılıkla toplumla paylaşabilme. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Temel sanat ve tasarım becerileri ile özgün yapıtlar üretebilme. P.3.1 3,4
Ö2 Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade edebilme. P.3.2 3,4
Ö3 Teknik resim ve benzer detayları ihtiyacı doğrultusunda kullanmaya karar verebilme. P.3.5 3,4
Ö4 Tasarım için ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanabilme. P.4.1 3,4
Ö5 Tasarımlarını değişik materyallerle birleştirebilme. P.4.2
Ö6 Temel sanat ve tasarım bilgisi alanlarındaki kazanımlarını öğrendiklerine uyarlayabilme. P.4.4 1,2,3,4,5
Ö7 Değişik yüzeylerde baskı tasarımlarının özelliklerini ifade edebilme. P.4.6 4,5
Ö8 Tasarım kavramı içerisinde bir olgunun görsel yolla ana fikrini sunabilme. P.5.1 3,4
Ö9 Kültür varlıklarını görsel olarak değerlendirebilme. P.5.5 1,3,4
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Dersin tanıtımı, amacı, işleniş biçimi ve örnekler.
2 Özgün kitap tasarımı için konu belirlenmesi ve bu konuda teorik ve uygulamalı araştırma.
3 Yapılan araştırmaların sunumu, analiz edilmesi ve değerlendirilmesi.
4 Deneysel örnekler: Farklı tekniklerin ayrı ayrı ve bir arada kullanılmasına dayanan uygulamalar üzerinde çalışmalar.
5 Deneysel örnekler: Hiçbir konu olmaksızın doğaçlama basit denemelerin yapılması.
6 Proje 1: Özgün kitap tasarımı için yapılan araştırmalar sonucunda konu belirlenmesi ve tasarım sürecinin başlaması.
7 Proje tasarım uygulamalarında farklı malzeme ve kâğıt türlerinin araştırılması, denenmesi.
8 Ara sınav.
9 Proje tasarım uygulamalarında kitabı biçimlendirme, boyutlandırma ve maket çalışması.
10 Proje tasarım uygulamalarında maket çalışmalarının incelenmesi ve kritik verilmesi.
11 Proje tasarım uygulamalarında kitap harmanlama teknikleri.
12 Proje tasarım uygulamalarında kitap ciltleme teknikleri.
13 Uygulamaların tamamlanarak el yapımı kitap formatına dönüştürülmesi ve kritik verilmesi.
14 Uygulamalar üzerinde tartışma, değerlendirme ve uygulamaların sunumu.
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar DÜNDAR B. (2012). Kitap Nesnesi Nesne Olarak Kitap. Metis Yayıncılık.
TAŞÇIOĞLU M. (2013). Bir Görsel İletişim Platformu Olarak Kitap. Yapı Endüstri Merkezi Yayınları.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam 14 -
Laboratuvar - -
Uygulama 14 -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 9 4 36
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 10 3 30
Uygulama 8 4 32
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 2 9 18
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 1 4 4
Toplam İş Yükü: 180
Toplam Yük / 30 6
Dersin AKTS Kredisi: 6
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P3 P4 P5
Ö1 Temel sanat ve tasarım becerileri ile özgün yapıtlar üretebilme. 5 - -
Ö2 Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade edebilme. 5 - -
Ö3 Teknik resim ve benzer detayları ihtiyacı doğrultusunda kullanmaya karar verebilme. 5 - -
Ö4 Tasarım için ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanabilme. - 4 -
Ö5 Tasarımlarını değişik materyallerle birleştirebilme. - 4 -
Ö6 Temel sanat ve tasarım bilgisi alanlarındaki kazanımlarını öğrendiklerine uyarlayabilme. - 4 -
Ö7 Değişik yüzeylerde baskı tasarımlarının özelliklerini ifade edebilme. - 4 -
Ö8 Tasarım kavramı içerisinde bir olgunun görsel yolla ana fikrini sunabilme. - - 5
Ö9 Kültür varlıklarını görsel olarak değerlendirebilme. - - 5