İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
04680035 Etkileşim Tasarımı 4 Bahar 8 2+2+0 3 3
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, örnek inceleme ve proje tasarımı.
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Çağrı GÜMÜŞ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Çağrı GÜMÜŞ A-Z08 [email protected] 7455 Salı
09:00-10:00
Dersin İçeriği
İnternet ve mobil cihazlar gibi ekran ortamda kullanıcıya ulaşan ve kullanıcılara etkileşim imkânı veren mecra ve arayüzleri tasarım programları kullanarak tasarlamak.
Dersin Amacı
Görsel iletişim tasarım proje/kampanyaların web, mobil gibi dijital ortamda hedef kitleye ulaşan etkileşimli mecra ve arayüzlerin tasarımını kavratmak ve uygulatmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P3 Soyut ve somut kavramları görsel yolla yaratıcı biçimde yenilikçi ve özgün yapıtlar oluşturabilme. 5
P4 Alandaki bilgisayar yazılımlarını, teknolojileri, teknikleri ve yenilikleri etkin kullanabilme. 5
P7 Grafik tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, problemleri tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayanarak süreci planlayabilme, tasarım sorunlarını çözebilme. 5
P9 Yeni medya teknolojilerini kullanabilme ve bunları grafik tasarımı ile ilişkilendirebilme. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade edebilme. P.3.2 1,3,7
Ö2 Tasarım için ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanabilme. P.4.1 3,7
Ö3 Bir tasarımın tüm süreçlerini geliştirebilme P.7.3 3,7
Ö4 İki ve üç boyutlu üretebilme. P.9.6 3,7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Dersin kapsamı, hedef ve amaçlarının açıklanması
2 İnternet, web, mobil, arayüz, etkileşim kavramlarının açıklanması
3 İnsan Bilgisayar Etkileşimi (HCI)
4 Güncel tasarım programlarının öğretilmesi ve uygulama
5 Mobil App tasarımı proje uygulaması
6 Mobil App tasarımı proje uygulaması devam / geribildirimler
7 Mobil App tasarımı proje uygulaması devam / geribildirimler
8 Ara sınav
9 Mobil App tasarımı proje uygulaması tamamlanması
10 Mobil Oyun tasarımı proje uygulaması
11 Mobil Oyun tasarımı proje uygulaması devam / geribildirimler
12 Mobil Oyun tasarımı proje uygulaması devam/ geribildirimler
13 Mobil Oyun tasarımı proje uygulaması tamamlanması
14 Projelerin tamamlanması ve sunulması
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar CHIPMAN A. (2022). UX/UI Design 2022: A Complete Beginners to Pro Step by Step Guide to UX/UI Design and Mastering the Fundamentals of Web Design with Latest Tips & Techniques Paperback.
PREECE J. SHARP H. (2022). Interaction Design: Beyond Human-Computer Interaction. Wiley&Sons.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 4 2 8
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 4 1 4
Uygulama 2 4 8
Laboratuvar 0 0 0
Proje 2 4 8
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 3 3
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 90
Toplam Yük / 30 3
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P3 P4 P7 P9
Ö1 Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade edebilme. 5 - - -
Ö2 Tasarım için ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanabilme. - 5 - -
Ö3 Bir tasarımın tüm süreçlerini geliştirebilme - - 5 -
Ö4 İki ve üç boyutlu üretebilme. - - - 5