Grafik Tasarımı
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04680033 | Bitirme Projesi | 4 | Bahar | 8 | 2+0+0 | 6 | 6 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Ahmet FUTTU |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Ahmet FUTTU | A-Z01 | [email protected] | 7485 | Perşembe 08:30 / 10:30 |
Dersin İçeriği
Öğrencinin problemi araştırması, yol haritası oluşturması, tasarlaması, projelendirmesi, geliştirmesi, çözümlemesi ve uygulaması hedeflenir. Proje sonucunda ortaya çıkan konsept, ürün veya medya planlamasını uygun bir şekilde sunması ve savunması beklenir.
Dersin Amacı
Bitirme projesi dersi öğrencinin lisans dönemi boyunca almış olduğu eğitim ve edindiği birikimi, kendi bulmuş olduğu bir grafik tasarımı problemi üzerinde göstermesini amaçlar. Proje araştırmasında öğrencinin kendisini rahat ifade edebileceği ve profesyonel meslek hayatının da başlangıcı olabilecek bir proje üzerinde çalışması tavsiye edilir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | Tasarım süreçlerindeki estetik ve işlevi dün, bugün ve yarın ilişkisini kurarak yorumlayabilme. | 5 |
| P5 | Sanat, kültür, tasarım ve estetik konuları arasında ilişki kurarak görselleştirme. | 4 |
| P7 | Grafik tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, problemleri tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayanarak süreci planlayabilme, tasarım sorunlarını çözebilme. | 5 |
| P11 | Alandaki mesleki çalışmalarında insan hakları, çevre sorunları, kültürel çeşitlilik gibi konularda kamu yararı ile hukuksal sonuçları gözeterek, evrensel ve toplumsal sorumluluk bilinci ile grafik tasarımı alanında proje geliştirerek duyarlılıkla toplumla paylaşabilme. | 3 |
| P13 | Tasarımlarını bir portfolyo dokümanı haline getirerek etkin iletişim kurma ve kendini sunumla ilgili bilinçli olarak ifade edebilme. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Bir bağlam içinde ifade edebilme. | P.2.1 | 1,3 |
| Ö2 | Tasarım alanında geçmiş, bugün ve gelecek arasında bağ kurabilme. | P.2.2 | 7 |
| Ö3 | Eleştirel ve çözümleyici değerlendirebilme. | P.2.3 | 3,4 |
| Ö4 | Tasarım kavramı içerisinde bir olgunun görsel yolla ana fikrini sunabilme. | P.5.1 | 1,5 |
| Ö5 | Alana ilişkin kuramsal bilgileri ifade edebilme. | P.5.2 | 1,5 |
| Ö6 | Analiz sonucu ortaya çıkan sorunları çözebilme. | P.7.1 | 7 |
| Ö7 | Bir tasarımın tüm süreçlerini geliştirebilme | P.7.3 | 7 |
| Ö8 | Alana ilişkin kuramsal bilgileri analiz edebilme. | P.7.4 | 4,7 |
| Ö9 | Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | P.7.5 | 1,7 |
| Ö10 | Yaşadıkları çevreye karşı duyarlılık kazanabilme. | P.11.3 | 7 |
| Ö11 | Proje süreçleri içinde etkin olarak bulunabilme. | P.11.4 | 7 |
| Ö12 | Etkili bir sunum için gerekli olan, grafik tasarım unsurlarını düzenleyebilme. | P.13.1 | 7 |
| Ö13 | İletişim kurabilme. | P.13.3 | 5 |
| Ö14 | Türkçeyi etkin ve doğru kullanabilme. | P.13.4 | 1,5 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Ders içeriği hakkında bilgi verilmesi. Bitirme projesi için grafik tasarımı problemi içeren bir proje konusu araştırılması |
| 2 | Literatür taraması, arka plan araştırması yapılması, problemin sınırlandırılması |
| 3 | Yol haritasının oluşturulması |
| 4 | Yaratıcı fikir ve strateji belirlenmesi |
| 5 | Yaratıcı brief hazırlanması |
| 6 | Projenin çerçevesinin oluşturulması |
| 7 | Görsel materyallerin hazırlanması |
| 8 | Medya seçimi |
| 9 | Proje uygulama çalışmalarının başlatılması |
| 10 | Proje uygulama ve kritik verme süreci |
| 11 | Proje uygulama ve kritik verme süreci |
| 12 | Proje uygulama ve kritik verme süreci |
| 13 | Proje uygulama ve kritik verme süreci |
| 14 | Projenin tamamlanarak sunum haline getirilmesi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | AMBROSE G. HARRIS P. (2012) Grafik Tasarımda Tasarım Fikri. Literatür Yayıncılık. |
| BECER E. (2015). İletişim ve Grafik Tasarım. Dost Kitabevi. | |
| TWEMLOW A. (2008). Grafik Tasarım ne içindir? Yem Yayınları. | |
| UÇAR T.F. (2019) Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İnkılap Kitabevi. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | 14 | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | 14 | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 100 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 6 | 84 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 1 | 16 | 16 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 1 | 16 | 16 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 4 | 4 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 4 | 4 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 180 | ||
| Toplam Yük / 30 | 6 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 | P5 | P7 | P11 | P13 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Bir bağlam içinde ifade edebilme. | 5 | - | - | - | - |
| Ö2 | Tasarım alanında geçmiş, bugün ve gelecek arasında bağ kurabilme. | 5 | - | - | - | - |
| Ö3 | Eleştirel ve çözümleyici değerlendirebilme. | 5 | - | - | - | - |
| Ö4 | Tasarım kavramı içerisinde bir olgunun görsel yolla ana fikrini sunabilme. | - | 4 | - | - | - |
| Ö5 | Alana ilişkin kuramsal bilgileri ifade edebilme. | - | 4 | - | - | - |
| Ö6 | Analiz sonucu ortaya çıkan sorunları çözebilme. | - | - | 5 | - | - |
| Ö7 | Bir tasarımın tüm süreçlerini geliştirebilme | - | - | 5 | - | - |
| Ö8 | Alana ilişkin kuramsal bilgileri analiz edebilme. | - | - | 5 | - | - |
| Ö9 | Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | - | - | 5 | - | - |
| Ö10 | Yaşadıkları çevreye karşı duyarlılık kazanabilme. | - | - | - | 3 | - |
| Ö11 | Proje süreçleri içinde etkin olarak bulunabilme. | - | - | - | 3 | - |
| Ö12 | Etkili bir sunum için gerekli olan, grafik tasarım unsurlarını düzenleyebilme. | - | - | - | - | 3 |
| Ö13 | İletişim kurabilme. | - | - | - | - | 3 |
| Ö14 | Türkçeyi etkin ve doğru kullanabilme. | - | - | - | - | 3 |
