İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
04680033 Bitirme Projesi 4 Bahar 8 2+0+0 6 6
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Ahmet FUTTU
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Ahmet FUTTU A-Z01 [email protected] 7485 Perşembe
08:30 / 10:30
Dersin İçeriği
Öğrencinin problemi araştırması, yol haritası oluşturması, tasarlaması, projelendirmesi, geliştirmesi, çözümlemesi ve uygulaması hedeflenir. Proje sonucunda ortaya çıkan konsept, ürün veya medya planlamasını uygun bir şekilde sunması ve savunması beklenir.
Dersin Amacı
Bitirme projesi dersi öğrencinin lisans dönemi boyunca almış olduğu eğitim ve edindiği birikimi, kendi bulmuş olduğu bir grafik tasarımı problemi üzerinde göstermesini amaçlar. Proje araştırmasında öğrencinin kendisini rahat ifade edebileceği ve profesyonel meslek hayatının da başlangıcı olabilecek bir proje üzerinde çalışması tavsiye edilir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P2 Tasarım süreçlerindeki estetik ve işlevi dün, bugün ve yarın ilişkisini kurarak yorumlayabilme. 5
P5 Sanat, kültür, tasarım ve estetik konuları arasında ilişki kurarak görselleştirme. 4
P7 Grafik tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, problemleri tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayanarak süreci planlayabilme, tasarım sorunlarını çözebilme. 5
P11 Alandaki mesleki çalışmalarında insan hakları, çevre sorunları, kültürel çeşitlilik gibi konularda kamu yararı ile hukuksal sonuçları gözeterek, evrensel ve toplumsal sorumluluk bilinci ile grafik tasarımı alanında proje geliştirerek duyarlılıkla toplumla paylaşabilme. 3
P13 Tasarımlarını bir portfolyo dokümanı haline getirerek etkin iletişim kurma ve kendini sunumla ilgili bilinçli olarak ifade edebilme. 3
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Bir bağlam içinde ifade edebilme. P.2.1 1,3
Ö2 Tasarım alanında geçmiş, bugün ve gelecek arasında bağ kurabilme. P.2.2 7
Ö3 Eleştirel ve çözümleyici değerlendirebilme. P.2.3 3,4
Ö4 Tasarım kavramı içerisinde bir olgunun görsel yolla ana fikrini sunabilme. P.5.1 1,5
Ö5 Alana ilişkin kuramsal bilgileri ifade edebilme. P.5.2 1,5
Ö6 Analiz sonucu ortaya çıkan sorunları çözebilme. P.7.1 7
Ö7 Bir tasarımın tüm süreçlerini geliştirebilme P.7.3 7
Ö8 Alana ilişkin kuramsal bilgileri analiz edebilme. P.7.4 4,7
Ö9 Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. P.7.5 1,7
Ö10 Yaşadıkları çevreye karşı duyarlılık kazanabilme. P.11.3 7
Ö11 Proje süreçleri içinde etkin olarak bulunabilme. P.11.4 7
Ö12 Etkili bir sunum için gerekli olan, grafik tasarım unsurlarını düzenleyebilme. P.13.1 7
Ö13 İletişim kurabilme. P.13.3 5
Ö14 Türkçeyi etkin ve doğru kullanabilme. P.13.4 1,5
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Ders içeriği hakkında bilgi verilmesi. Bitirme projesi için grafik tasarımı problemi içeren bir proje konusu araştırılması
2 Literatür taraması, arka plan araştırması yapılması, problemin sınırlandırılması
3 Yol haritasının oluşturulması
4 Yaratıcı fikir ve strateji belirlenmesi
5 Yaratıcı brief hazırlanması
6 Projenin çerçevesinin oluşturulması
7 Görsel materyallerin hazırlanması
8 Medya seçimi
9 Proje uygulama çalışmalarının başlatılması
10 Proje uygulama ve kritik verme süreci
11 Proje uygulama ve kritik verme süreci
12 Proje uygulama ve kritik verme süreci
13 Proje uygulama ve kritik verme süreci
14 Projenin tamamlanarak sunum haline getirilmesi
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar AMBROSE G. HARRIS P. (2012) Grafik Tasarımda Tasarım Fikri. Literatür Yayıncılık.
BECER E. (2015). İletişim ve Grafik Tasarım. Dost Kitabevi.
TWEMLOW A. (2008). Grafik Tasarım ne içindir? Yem Yayınları.
UÇAR T.F. (2019) Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İnkılap Kitabevi.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam 14 -
Laboratuvar - -
Uygulama 14 -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 100 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 6 84
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 4 56
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 1 16 16
Laboratuvar 0 0 0
Proje 1 16 16
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 1 4 4
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 4 4
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 180
Toplam Yük / 30 6
Dersin AKTS Kredisi: 6
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P2 P5 P7 P11 P13
Ö1 Bir bağlam içinde ifade edebilme. 5 - - - -
Ö2 Tasarım alanında geçmiş, bugün ve gelecek arasında bağ kurabilme. 5 - - - -
Ö3 Eleştirel ve çözümleyici değerlendirebilme. 5 - - - -
Ö4 Tasarım kavramı içerisinde bir olgunun görsel yolla ana fikrini sunabilme. - 4 - - -
Ö5 Alana ilişkin kuramsal bilgileri ifade edebilme. - 4 - - -
Ö6 Analiz sonucu ortaya çıkan sorunları çözebilme. - - 5 - -
Ö7 Bir tasarımın tüm süreçlerini geliştirebilme - - 5 - -
Ö8 Alana ilişkin kuramsal bilgileri analiz edebilme. - - 5 - -
Ö9 Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. - - 5 - -
Ö10 Yaşadıkları çevreye karşı duyarlılık kazanabilme. - - - 3 -
Ö11 Proje süreçleri içinde etkin olarak bulunabilme. - - - 3 -
Ö12 Etkili bir sunum için gerekli olan, grafik tasarım unsurlarını düzenleyebilme. - - - - 3
Ö13 İletişim kurabilme. - - - - 3
Ö14 Türkçeyi etkin ve doğru kullanabilme. - - - - 3