Grafik Tasarımı
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04671017 | Disiplinlerarası Tasarım Uygulamaları | 4 | Güz | 7 | 2+2+0 | 6 | 6 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım, Tartışma ve Uygulama |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Çağrı GÜMÜŞ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Çağrı GÜMÜŞ | A-Z08 | [email protected] | 7455 | Salı 09:00-10:00 |
Dersin İçeriği
Ders kapsamında öğrenciler disiplinlerarası projelerde uygulamalı olarak gruplar halinde çalışırlar. Süreç, proje araştırması, konsept geliştirme, proje uygulaması ve iletişim stratejileri gibi adımları içerir. Ders çağdaş konular üzerine yapılan tasarım atölyelerini içerir. Öğrencilerin finalde somut ve uygulanabilir bir proje gerçekleştirmeleri beklenir. Tasarımda deneysel yöntemlerin kullanılması teşvik edilir. Gerçekleştirdikleri projelerle tanımlar, fikir oluşturur, yapılandırır, prototip yapar, geliştirir ve analiz ederler.
Dersin Amacı
Grafik tasarımı programıyla ilişkili programları disiplinler arası yöntemler kullanarak yeni bir etki alanı oluşturmayı amaçlar. Bu etki alanları, öğrencilerin farkındalık oluşturmaları ve özgün projeler üretmelerini sağlar. Öğrenciler, Mimarlık, Endüstri Tasarımı, İletişim Tasarımı, Geleneksel Türk Sanatları gibi alanlarla uyumlu projeler üreterek sürdürülebilir tasarımlar oluşturmaları amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | Tasarım süreçlerindeki estetik ve işlevi dün, bugün ve yarın ilişkisini kurarak yorumlayabilme. | 5 |
| P3 | Soyut ve somut kavramları görsel yolla yaratıcı biçimde yenilikçi ve özgün yapıtlar oluşturabilme. | 5 |
| P10 | Tasarım alanına dair sosyal ve kültürel konularda disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde, bireysel ya da ekip üyesi olarak uyumlu ve bilinçli çalışabilme. | 5 |
| P17 | Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Tasarım alanında geçmiş, bugün ve gelecek arasında bağ kurabilme. | P.2.2 | 1 |
| Ö2 | Eleştirel ve çözümleyici değerlendirebilme. | P.2.3 | 1 |
| Ö3 | Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade edebilme. | P.3.2 | 3,7 |
| Ö4 | İstenilen boyutta ve hacimde ürün tasarlayabilme. | P.3.6 | 3,7 |
| Ö5 | Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme. | P.10.1 | 3,7 |
| Ö6 | Tasarım sürecinde tek başına, bağımsız ve/ veya grup içinde uyumlu üretken çalışabilme. | P.10.2 | 3,7 |
| Ö7 | Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. | P.17.1 | 3,7 |
| Ö8 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme. | P.17.3 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Tanışma ve ders İçeriği hakkında bilgi verilmesi. |
| 2 | Disiplinlerarası tasarım proje örnekleri ve sürdürülebilirlik konularıyla alakalı olarak sunum yapılması. |
| 3 | Disiplinlerarası tasarım proje aşamalarına dair bilgilendirme: Analiz, tasarlama, geliştirme, uygulama ve değerlendirme. |
| 4 | Grafik Tasarımı disiplini ile Geleneksel Türk El Sanatları disiplini arasındaki etkileşim ve ortak çalışma alanları hakkında sunum. |
| 5 | Grafik Tasarımı disiplini ile İç Mimarlık disiplini arasındaki etkileşim ve ortak çalışma alanları hakkında sunum. |
| 6 | Grafik Tasarımı disiplini ile İletişim Tasarımı disiplini arasındaki etkileşim ve ortak çalışma alanları hakkında sunum. |
| 7 | Grafik Tasarımı disiplini ile Mimarlık disiplini arasındaki etkileşim ve ortak çalışma alanları hakkında sunum. |
| 8 | Ara sınav. |
| 9 | Disiplinlerarası tasarım konularının öğrencilerle etkileşimli olarak belirlenmesi ve takımların oluşturulması. Proje 1: Her takım kendi içerisinde Grafik Tasarım disiplini ile farklı bir disiplin belirlenerek 2 farklı disiplin arasında deneysel proje tasarımı uygulamaları. |
| 10 | Disiplinlerarası tasarımlarda proje oluşturma aşamaları hakkında bilgilendirme. Oluşturulan takımların tasarım fikrinin ve sürecini planlanması. Projelerin incelenmesi ve kritik verilmesi. |
| 11 | Her takımın proje sunumu sonrasında inceleme yapılıp, kritik verilmesi. Projenin geliştirilmesi için kullanılması gereken grafik tasarımı programlarının kullanımı hakkında bilgilendirme yapılması. |
| 12 | Takımların belirlemiş oldukları proje uygulamalarında tasarımların incelenmesi ve kritik verilmesi. Bir sonraki hafta için yapılan projenin çıktısının getirilmesi hakkında bilgilendirme. |
| 13 | Takımların belirlemiş oldukları proje uygulama çıktılarının incelenmesi ve kritik verilmesi. |
| 14 | Çıktıların değerlendirilmesi sonucunda yapılan düzeltmelere ek olarak final sınav teslimi için bilgilendirmeler yapılması. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | AYTEKİN B. A. (2019). Temel Tasarım Kavramlarını Disiplinlerarası Okumak - 1. Nobel Akademik Yayıncılık. |
| KILIÇ S. (2021). Kültür Tarihi ve Disiplinlerarası Sanat/Tasarım 1. Artikel Akademi Yayınları. | |
| KLING B. KRÜGER T. (2013). Signage: Spatial Orientation. Walter de Gruyter. | |
| MACMILLAN S. KIRBY P. & SPENCE R. (2001). Uygulamada Disiplinlerarası Tasarım. İnşaat Mühendisleri Enstitüsü Yayınları. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 8 | 4 | 32 |
| Uygulama | 14 | 3 | 42 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 1 | 14 | 14 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 4 | 4 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 180 | ||
| Toplam Yük / 30 | 6 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 | P3 | P10 | P17 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Tasarım alanında geçmiş, bugün ve gelecek arasında bağ kurabilme. | 5 | - | - | - |
| Ö2 | Eleştirel ve çözümleyici değerlendirebilme. | 5 | - | - | - |
| Ö3 | Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade edebilme. | - | 5 | - | - |
| Ö4 | İstenilen boyutta ve hacimde ürün tasarlayabilme. | - | 5 | - | - |
| Ö5 | Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme. | - | - | 5 | - |
| Ö6 | Tasarım sürecinde tek başına, bağımsız ve/ veya grup içinde uyumlu üretken çalışabilme. | - | - | 5 | - |
| Ö7 | Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. | - | - | - | 5 |
| Ö8 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme. | - | - | - | 5 |
