İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
04670032 Staj 4 Güz 7 0+0+0 8 8
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Ahmet FUTTU
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Ahmet FUTTU A-Z01 [email protected] 7485 Perşembe
08:30 - 10:30
Dersin İçeriği
Grafik tasarımın profesyonel yaşamdaki kapsamını bilmesi, okulda verilen bilgilerin gerçek hayattaki karşılığını bulabilmesi, profesyonel yaşamın iç dinamiklerini kavraması, projeler ve uygulayıcı/denetleyici kişiler arasındaki sosyal ilişkileri kurabilmesi, çalışma disiplinini ve temposunu yükseltebilmesi, eskizle başladığı çalışmaları final noktasına kadar taşıyabilmesi, çalışmaları takip edebilmesi ve ekip arkadaşları ve proje sahipleriyle başarılı iletişim kurabilmesi için alana uygun bir yerde stajını gerçekleştirmesi dersin içeriğini oluşturmaktadır. Ayrıca yaşamış olduğu bu süreci zorunlu staj defterinde, uygun bir dille anlatması ve bu defteri ilgili akademisyene, belirtilen tarihlerde teslim etmesi de derin içerikleri arasındadır.
Dersin Amacı
Bir grafik tasarımcının profesyonel yaşamda karşılaşacağı mesleki ve yönetsel problemleri önceden yaşayıp, süreçlerden haberdar olması, öğrencinin bu sürece kendisini hazırlayabileceği projeler üzerinde çalışarak süreci deneyimlemesi dersin amacıdır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P11 Alandaki mesleki çalışmalarında insan hakları, çevre sorunları, kültürel çeşitlilik gibi konularda kamu yararı ile hukuksal sonuçları gözeterek, evrensel ve toplumsal sorumluluk bilinci ile grafik tasarımı alanında proje geliştirerek duyarlılıkla toplumla paylaşabilme. 4
P16 İş hayatındaki çalışmalar hakkında bilgi, beceri ve deneyim sahibi olarak; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinci ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Proje süreçleri içinde etkin olarak bulunabilme. P.11.4 7
Ö2 Farklı ölçeklerde çalışan tasarım alanları ile ortak çalışma hazırlayabilme. P.16.1 7
Ö3 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. P.16.6 7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Pratik çalışma
2 Pratik çalışma
3 Pratik çalışma
4 Pratik çalışma
5 Pratik çalışma
6 Pratik çalışma
7 Pratik çalışma
8 Pratik çalışma
9 Pratik çalışma
10 Pratik çalışma
11 Pratik çalışma
12 Pratik çalışma
13 Pratik çalışma
14 Pratik çalışma
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar .
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) 1 100 (%)
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 30 8 240
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 240
Toplam Yük / 30 8
Dersin AKTS Kredisi: 8
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P11 P16
Ö1 Proje süreçleri içinde etkin olarak bulunabilme. 4 -
Ö2 Farklı ölçeklerde çalışan tasarım alanları ile ortak çalışma hazırlayabilme. - 5
Ö3 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. - 5