Grafik Tasarımı
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04670031 | Tasarım Stüdyo V | 4 | Güz | 7 | 3+2+0 | 6 | 6 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Teknikleri Anlatım, tartışma ve proje tasarımı. |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Çağrı GÜMÜŞ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Çağrı GÜMÜŞ | A-Z08 | [email protected] | 7455 | Salı 09:00-10:00 |
Dersin İçeriği
Tasarım stüdyo IV dersinin devamı olan bu derste bir ürün, hizmet ya da kişi seçilerek bu konuda toplumda farkındalık oluşturulmaya çalışılacaktır. Ayrıca ders ek projelerle pekiştirilecektir.
Dersin Amacı
Bir ürün, hizmet ya da kişinin bir dijital arayüz projesi ile tanıtımı için grafik tasarımı ihtiyaçları göz önünde bulundurularak bu dijital arayüz projesine görsel olarak çözümler üretmek amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | Tasarım süreçlerindeki estetik ve işlevi dün, bugün ve yarın ilişkisini kurarak yorumlayabilme. | 5 |
| P3 | Soyut ve somut kavramları görsel yolla yaratıcı biçimde yenilikçi ve özgün yapıtlar oluşturabilme. | 5 |
| P4 | Alandaki bilgisayar yazılımlarını, teknolojileri, teknikleri ve yenilikleri etkin kullanabilme. | 5 |
| P5 | Sanat, kültür, tasarım ve estetik konuları arasında ilişki kurarak görselleştirme. | 5 |
| P7 | Grafik tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, problemleri tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayanarak süreci planlayabilme, tasarım sorunlarını çözebilme. | 5 |
| P9 | Yeni medya teknolojilerini kullanabilme ve bunları grafik tasarımı ile ilişkilendirebilme. | 4 |
| P11 | Alandaki mesleki çalışmalarında insan hakları, çevre sorunları, kültürel çeşitlilik gibi konularda kamu yararı ile hukuksal sonuçları gözeterek, evrensel ve toplumsal sorumluluk bilinci ile grafik tasarımı alanında proje geliştirerek duyarlılıkla toplumla paylaşabilme. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Bir bağlam içinde ifade edebilme. | P.2.1 | 1,3,7 |
| Ö2 | Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade edebilme. | P.3.2 | 3,7 |
| Ö3 | Tasarımlarını bilgisayar vb. teknolojik cihazlar aracılığıyla sunabilme. | P.4.3 | 3,7 |
| Ö4 | Tasarım kavramı içerisinde bir olgunun görsel yolla ana fikrini sunabilme. | P.5.1 | 3,5,7 |
| Ö5 | Bir tasarımın tüm süreçlerini geliştirebilme | P.7.3 | 3,7 |
| Ö6 | Belirli bir konsept dâhilinde bir çalışmayı ifade edebilme. | P.9.3 | 3,7 |
| Ö7 | Belirli bir konsept sınırlılığında bir çalışmayı düzenleyebilme. | P.9.4 | 3,7 |
| Ö8 | Yaşadıkları çevreye karşı duyarlılık kazanabilme. | P.11.3 | 3,7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı, dönem boyunca yapacakları projelerin brieflerinin verilmesi ve bu proje brieflerinin uluslararası ve ulusal örnekleriyle açıklanması. Proje I: Bir sanatçı ya da tasarımcı için cep telefonu uygulama arayüz tasarlama Cep telefonu uygulamaları hakkında bilgi verilmesi. Ulusal ve Uluslararası örneklerin gösterilmesi. Bir sanatçı ya da tasarımcının seçilmesi. Seçilen sanatçı ya da tasarımcı hakkında araştırma yapılmasının istenmesi. |
| 2 | Proje I: Bir sanatçı ya da tasarımcı için cep telefonu uygulama arayüz tasarlama Seçilen sanatçı ya da tasarımcı hakkında yapılan araştırmanın incelenmesi ve geribildirim verilmesi. Sanatçı ya da tasarımcı hakkında yapılan araştırmanın tasniflenerek uygulamanın ağacının çıkarılması. Sanatçı ya da tasarımcının uygulama arayüzü için logo tasarımı eskizlerinin istenmesi. |
| 3 | Proje I: Bir sanatçı ya da tasarımcı için cep telefonu uygulama arayüz tasarlama Sanatçı ya da tasarımcının uygulama arayüzü için yapılan logo tasarımı eskizlerinin incelenmesi ve geribildirim verilmesi. Yapılan eskizlerden birinin seçilmesi ve uygulamanın yapılmasının istenmesi. |
| 4 | Proje I: Bir sanatçı ya da tasarımcı için cep telefonu uygulama arayüz tasarlama Logo uygulamasının incelenmesi ve geribildirim verilmesi. Sanatçı ya da tasarımcının uygulama arayüzü ana sayfası için konsept tasarım eskizlerinin istenmesi |
| 5 | Proje I: Bir sanatçı ya da tasarımcı için cep telefonu uygulama arayüz tasarlama Sanatçı ya da tasarımcının uygulama arayüzü ana sayfası için konsept tasarım eskizlerinin incelenmesi ve geribildirimlerin verilmesi. Ana sayfa konseptin seçilmesi. Ana sayfa tasarımının uygulanmaya başlanmasının istenmesi. |
| 6 | Proje I: Bir sanatçı ya da tasarımcı için cep telefonu uygulama arayüz tasarlama Ana sayfa tasarımının uygulanmasının incelenmesi ve geri bildirim verilmesi. Uygulamaya devam. |
| 7 | Proje I: Bir sanatçı ya da tasarımcı için cep telefonu uygulama arayüz tasarlama Ana sayfa tasarımının uygulanmasının incelenmesi ve geri bildirim verilmesi. Ana sayfa tasarımının sonlandırılması. |
| 8 | Ara sınav |
| 9 | Proje I: Bir sanatçı ya da tasarımcı için cep telefonu uygulama arayüz tasarlama Ana sayfa konsept tasarımının diğer sayfalara uygulanmaya başlanmasının istenmesi. Proje II: Bir ana haber büteninin jenerik arayüzünün hazırlanması. Jenerik tasarımı hakkında bilgi verilmesi. Ulusal ve uluslararası haber bülteni jenerik örneklerinin gösterilmesi. Jenerik tasarımı için bir haber bülteninin seçilmesi. Jenerik tasarımı eskizlerinin istenmesi. |
| 10 | Proje I: Bir sanatçı ya da tasarımcı için cep telefonu uygulama arayüz tasarlama Ana sayfa konsept tasarımının diğer sayfalara uygulanmasına devam. Proje II: Bir ana haber büteninin jenerik arayüzünün hazırlanması. Jenerik tasarımı eskizlerinin incelenmesi ve geribildirim verilmesi. Bir jeneriğin seçilmesi ve uygulanmaya başlanmasının istenmesi |
| 11 | Proje I: Bir sanatçı ya da tasarımcı için cep telefonu uygulama arayüz tasarlama Ana sayfa konsept tasarımının diğer sayfalara uygulanmasına devam. Proje II: Bir ana haber büteninin jenerik arayüzünün hazırlanması. Yapılan uygulamanın incelenmesi ve geribildirim verilmesi. |
| 12 | Proje I: Bir sanatçı ya da tasarımcı için cep telefonu uygulama arayüz tasarlama Ana sayfa konsept tasarımının diğer sayfalara uygulanmasına devam. Proje II: Bir ana haber büteninin jenerik arayüzünün hazırlanması. Yapılan uygulamanın incelenmesi ve geribildirim verilmesi devam. |
| 13 | Proje I: Bir sanatçı ya da tasarımcı için cep telefonu uygulama arayüz tasarlama Ana sayfa konsept tasarımının diğer sayfalara uygulanmasına devam. Proje II: Bir ana haber büteninin jenerik arayüzünün hazırlanması. Yapılan uygulamanın incelenmesi ve geribildirim verilmesi devam. |
| 14 | Proje I: Bir sanatçı ya da tasarımcı için cep telefonu uygulama arayüz tasarlama Ana sayfa konsept tasarımının diğer sayfalara uygulanmasının sonlandırılması. Proje II: Bir ana haber büteninin jenerik arayüzünün hazırlanması. Yapılan uygulamanın incelenmesi ve geribildirim verilmesi devam. Uygulamanın sonlandırılması. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | MANO M. (2012). Dijital Tasarım. Akademi Yayıncılık. |
| USLU F. (Ed.). (2021). Dijitalleşme Eğilimleri. Nobel Bilimsel Eserler | |
| YEŞİL A. (2020). Dijital Çağda Yaşamak. Cenevre Fikir Sanat. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 5 | 70 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 3 | 15 | 45 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 3 | 6 | 18 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 3 | 3 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 180 | ||
| Toplam Yük / 30 | 6 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 | P3 | P4 | P5 | P7 | P9 | P11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Bir bağlam içinde ifade edebilme. | 5 | - | - | - | - | - | - |
| Ö2 | Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade edebilme. | - | 5 | - | - | - | - | - |
| Ö3 | Tasarımlarını bilgisayar vb. teknolojik cihazlar aracılığıyla sunabilme. | - | - | 5 | - | - | - | - |
| Ö4 | Tasarım kavramı içerisinde bir olgunun görsel yolla ana fikrini sunabilme. | - | - | - | 5 | - | - | - |
| Ö5 | Bir tasarımın tüm süreçlerini geliştirebilme | - | - | - | - | 5 | - | - |
| Ö6 | Belirli bir konsept dâhilinde bir çalışmayı ifade edebilme. | - | - | - | - | - | 4 | - |
| Ö7 | Belirli bir konsept sınırlılığında bir çalışmayı düzenleyebilme. | - | - | - | - | - | 4 | - |
| Ö8 | Yaşadıkları çevreye karşı duyarlılık kazanabilme. | - | - | - | - | - | - | 5 |
