Grafik Tasarımı
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04661017 | Yapay Zeka ve Tasarım | 3 | Bahar | 6 | 2+2+0 | 4 | 6 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım, Tartışma ve Uygulama |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Necati VARDAR |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu ders, yapay zeka temelleri ve makine öğrenimi, yapay zeka uygulamaları ve tasarım süreçlerinde kullanımı, kullanıcı deneyimi ve yapay zeka arayüz tasarımı, yapay zeka etiği ve güvenlik konuları ve gelecekte yapay zeka trendleri ve tasarım yönelimleri konularını içermektedir.
Dersin Amacı
Bu ders, öğrencilere yapay zeka teknolojilerinin temel kavramlarını öğretmek ve bu teknolojilerin tasarım süreçlerinde nasıl kullanılabileceğini anlatmak amacıyla tasarlanmıştır. Ayrıca yapay zekanın etik, sosyal ve ekonomik boyutlarını anlamalarını sağlamak da amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P4 | Alandaki bilgisayar yazılımlarını, teknolojileri, teknikleri ve yenilikleri etkin kullanabilme. | 4 |
| P7 | Grafik tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, problemleri tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayanarak süreci planlayabilme, tasarım sorunlarını çözebilme. | 5 |
| P8 | Geleneksel ve yeni medya için iki ve üç boyutlu tasarımların yapım ve üretim sürecinde fotografik, tipografik, illüstratif, hareketli ve interaktif ögeleri kullanarak hedef kitleye doğru mesajı ve göstergeleri, doğru iletişim mecraları aracılığıyla iletebilme. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Tasarım için ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanabilme. | P.4.1 | 7 |
| Ö2 | Tasarımlarını bilgisayar vb. teknolojik cihazlar aracılığıyla sunabilme. | P.4.3 | 7 |
| Ö3 | Bir tasarımın tüm süreçlerini geliştirebilme | P.7.3 | 1,7 |
| Ö4 | Grafik tasarım ürünlerini iki ve üç boyutlu olarak uygulayabilme. | P.8.1 | 7 |
| Ö5 | Geleneksel unsurları çağdaş yorumlarla sunabilme. | P.8.3 | 7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Giriş ve Temel Kavramlar |
| 2 | Yapay Zeka Türleri |
| 3 | Makine Öğrenimi ve Derin Öğrenme |
| 4 | Veri ve Veri Analitiği |
| 5 | Tasarım Süreci ve Yapay Zeka |
| 6 | Kullanıcı Deneyimi (UX) ve Yapay Zeka |
| 7 | Görsel Tasarım ve Yapay Zeka |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Ses ve Konuşma Tanıma Teknolojileri ve Sanal, Artırılmış Gerçeklik |
| 10 | Yapay Zeka ve Etik |
| 11 | Geleceğin Tasarım Trendleri |
| 12 | Proje Geliştirme ve Yönetimi |
| 13 | Uygulama ve Vaka Çalışmaları |
| 14 | Final Projesi Sunumu ve Değerlendirme |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | RUSSEL, S., & NORVING, P. (2020). Artificial Intelligence: A Modern Approach (4th ed.). Pearson. |
| TOSUN, B. (2021). Dijital Dönüşüm ve Tasarım. Beta Yayınları. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 3 | 13 | 39 |
| Uygulama | 3 | 15 | 45 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 15 | 30 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 12 | 12 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 180 | ||
| Toplam Yük / 30 | 6 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P4 | P7 | P8 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Tasarım için ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanabilme. | 5 | - | - |
| Ö2 | Tasarımlarını bilgisayar vb. teknolojik cihazlar aracılığıyla sunabilme. | 5 | - | - |
| Ö3 | Bir tasarımın tüm süreçlerini geliştirebilme | - | 5 | - |
| Ö4 | Grafik tasarım ürünlerini iki ve üç boyutlu olarak uygulayabilme. | - | - | 5 |
| Ö5 | Geleneksel unsurları çağdaş yorumlarla sunabilme. | - | - | 5 |
