Grafik Tasarımı
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04661014 | Reklam Fotoğrafçılığı | 3 | Bahar | 6 | 2+2+0 | 6 | 6 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım, gözlem yapma, öğrenci ödevleri, sunum ve proje tasarımı. |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU | A-Z06 | [email protected] | 7576 |
Dersin İçeriği
Ders, fotoğrafın yapısal özelliklerini ayrıntılı olarak anlama, fotoğraf makinasının özelliklerini doğru biçimde kullanabilme, fotoğraf teknolojisinin özelliklerini, sanat ve tasarım alanlarından yararlanarak uygulayabilme, görüntü işleme programlarını uygulamalı olarak kullanabilme, fotoğrafın estetik ve teknik yönleriyle reklam anlatısı arasında ilişki kurabilme, stüdyo ışığını ve gün ışığını fotoğrafta doğru olarak algılayıp, reklam amaçlı yaratıcı fotoğraflar çekebilme konularını içermektedir.
Dersin Amacı
Reklam sektöründe kullanılan fotoğraf konularının neler olduğunu, çekim tekniklerini, fotoğraf stüdyo teknik ekipmanın konu özelinde nasıl kullanılacağını, ürün ve tanıtım odaklı fotoğrafların nasıl çekileceğini, teorik ve pratik bir altyapı sağlayarak öğretmek amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P3 | Soyut ve somut kavramları görsel yolla yaratıcı biçimde yenilikçi ve özgün yapıtlar oluşturabilme. | 5 |
| P4 | Alandaki bilgisayar yazılımlarını, teknolojileri, teknikleri ve yenilikleri etkin kullanabilme. | 5 |
| P7 | Grafik tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, problemleri tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayanarak süreci planlayabilme, tasarım sorunlarını çözebilme. | 4 |
| P8 | Geleneksel ve yeni medya için iki ve üç boyutlu tasarımların yapım ve üretim sürecinde fotografik, tipografik, illüstratif, hareketli ve interaktif ögeleri kullanarak hedef kitleye doğru mesajı ve göstergeleri, doğru iletişim mecraları aracılığıyla iletebilme. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade edebilme. | P.3.2 | 1,3,4 |
| Ö2 | Temel sanat ve tasarım bilgisi alanlarındaki kazanımlarını öğrendiklerine uyarlayabilme. | P.4.4 | 1,3,4 |
| Ö3 | Grafik tasarımı çalışmalarında ve uygulamalarında kullanılan teknik araç-gereçleri tanımlayabilme. | P.7.2 | 1,3,4 |
| Ö4 | Hedef kitleyi tanımlayabilme, alanı ile ilgili özgün yapıtlar üretebilme ve sonuçlarını değerlendirebilme. | P.8.2 | 1,3,4 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Ders içeriği, uygulamalar, fotoğraf stüdyo ortamı, teknik araç gereç ve stüdyo kullanım kuralları ile ilgili bilgilendirme. Ders planı ve gereklilikleri. |
| 2 | Reklamın tanımı. Reklam fotoğrafına ilişkin temel kavramlar. Reklam fotoğrafının tarihi. |
| 3 | Temel stüdyo bilgisi, stüdyo ekipmanlarının tanıtılması. |
| 4 | Tasarım temelli fotoğraf ile ticari fotoğraf kavramlarını kavrama, konu ile ilgili uygulamalar. |
| 5 | Stüdyo ışıklarıyla çalışma ve farklı ışık kaynaklarının bir arada kullanımı. Uygulama çekimleri. |
| 6 | Reklam fotoğrafında kurgu, moda fotoğrafı tasarım ve uygulamaları. |
| 7 | Reklam fotoğrafında kurgu, moda fotoğrafı tasarım ve uygulamaları. |
| 8 | Ürün reklamı fotoğrafı tasarım ve uygulamaları. Mock up çalışmaları. |
| 9 | Ürün reklamı fotoğrafı tasarım ve uygulamaları. Mock up çalışmaları. |
| 10 | Dış mekân reklam fotoğrafı tasarım ve uygulamaları. |
| 11 | Dış mekân reklam fotoğrafı tasarım ve uygulamaları. |
| 12 | Reklam fotoğrafında konsept geliştirme. |
| 13 | Reklam tasarımında konsept geliştirme. |
| 14 | Dönem sonu proje sunumları hazırlanması ve sergilenmesi. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | GATCUM C. (2018), Experimental Photography. Ammonite Press. |
| ÜRPER O.(2012). Dijital Teknoloji Çağında Reklam Fotoğrafçılığı. Say yayınları. | |
| WEBB J. (2016). Yaratıcı Fotoğrafçılıkta Tasarım ilkeleri. Litaratür Yayıncılık. | |
| YABSLEY L. (2019). Tate: The Photographer's Ideas Book. Ilex. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | 14 | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | 14 | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 10 | 2 | 20 |
| Uygulama | 20 | 2 | 40 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 2 | 7 | 14 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 4 | 4 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 180 | ||
| Toplam Yük / 30 | 6 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P3 | P4 | P7 | P8 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade edebilme. | 5 | - | - | - |
| Ö2 | Temel sanat ve tasarım bilgisi alanlarındaki kazanımlarını öğrendiklerine uyarlayabilme. | - | 5 | - | - |
| Ö3 | Grafik tasarımı çalışmalarında ve uygulamalarında kullanılan teknik araç-gereçleri tanımlayabilme. | - | - | 4 | - |
| Ö4 | Hedef kitleyi tanımlayabilme, alanı ile ilgili özgün yapıtlar üretebilme ve sonuçlarını değerlendirebilme. | - | - | - | 5 |
