İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
04661014 Reklam Fotoğrafçılığı 3 Bahar 6 2+2+0 6 6
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, gözlem yapma, öğrenci ödevleri, sunum ve proje tasarımı.
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU A-Z06 [email protected] 7576
Dersin İçeriği
Ders, fotoğrafın yapısal özelliklerini ayrıntılı olarak anlama, fotoğraf makinasının özelliklerini doğru biçimde kullanabilme, fotoğraf teknolojisinin özelliklerini, sanat ve tasarım alanlarından yararlanarak uygulayabilme, görüntü işleme programlarını uygulamalı olarak kullanabilme, fotoğrafın estetik ve teknik yönleriyle reklam anlatısı arasında ilişki kurabilme, stüdyo ışığını ve gün ışığını fotoğrafta doğru olarak algılayıp, reklam amaçlı yaratıcı fotoğraflar çekebilme konularını içermektedir.
Dersin Amacı
Reklam sektöründe kullanılan fotoğraf konularının neler olduğunu, çekim tekniklerini, fotoğraf stüdyo teknik ekipmanın konu özelinde nasıl kullanılacağını, ürün ve tanıtım odaklı fotoğrafların nasıl çekileceğini, teorik ve pratik bir altyapı sağlayarak öğretmek amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P3 Soyut ve somut kavramları görsel yolla yaratıcı biçimde yenilikçi ve özgün yapıtlar oluşturabilme. 5
P4 Alandaki bilgisayar yazılımlarını, teknolojileri, teknikleri ve yenilikleri etkin kullanabilme. 5
P7 Grafik tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, problemleri tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayanarak süreci planlayabilme, tasarım sorunlarını çözebilme. 4
P8 Geleneksel ve yeni medya için iki ve üç boyutlu tasarımların yapım ve üretim sürecinde fotografik, tipografik, illüstratif, hareketli ve interaktif ögeleri kullanarak hedef kitleye doğru mesajı ve göstergeleri, doğru iletişim mecraları aracılığıyla iletebilme. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade edebilme. P.3.2 1,3,4
Ö2 Temel sanat ve tasarım bilgisi alanlarındaki kazanımlarını öğrendiklerine uyarlayabilme. P.4.4 1,3,4
Ö3 Grafik tasarımı çalışmalarında ve uygulamalarında kullanılan teknik araç-gereçleri tanımlayabilme. P.7.2 1,3,4
Ö4 Hedef kitleyi tanımlayabilme, alanı ile ilgili özgün yapıtlar üretebilme ve sonuçlarını değerlendirebilme. P.8.2 1,3,4
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Ders içeriği, uygulamalar, fotoğraf stüdyo ortamı, teknik araç gereç ve stüdyo kullanım kuralları ile ilgili bilgilendirme. Ders planı ve gereklilikleri.
2 Reklamın tanımı. Reklam fotoğrafına ilişkin temel kavramlar. Reklam fotoğrafının tarihi.
3 Temel stüdyo bilgisi, stüdyo ekipmanlarının tanıtılması.
4 Tasarım temelli fotoğraf ile ticari fotoğraf kavramlarını kavrama, konu ile ilgili uygulamalar.
5 Stüdyo ışıklarıyla çalışma ve farklı ışık kaynaklarının bir arada kullanımı. Uygulama çekimleri.
6 Reklam fotoğrafında kurgu, moda fotoğrafı tasarım ve uygulamaları.
7 Reklam fotoğrafında kurgu, moda fotoğrafı tasarım ve uygulamaları.
8 Ürün reklamı fotoğrafı tasarım ve uygulamaları. Mock up çalışmaları.
9 Ürün reklamı fotoğrafı tasarım ve uygulamaları. Mock up çalışmaları.
10 Dış mekân reklam fotoğrafı tasarım ve uygulamaları.
11 Dış mekân reklam fotoğrafı tasarım ve uygulamaları.
12 Reklam fotoğrafında konsept geliştirme.
13 Reklam tasarımında konsept geliştirme.
14 Dönem sonu proje sunumları hazırlanması ve sergilenmesi.
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar GATCUM C. (2018), Experimental Photography. Ammonite Press.
ÜRPER O.(2012). Dijital Teknoloji Çağında Reklam Fotoğrafçılığı. Say yayınları.
WEBB J. (2016). Yaratıcı Fotoğrafçılıkta Tasarım ilkeleri. Litaratür Yayıncılık.
YABSLEY L. (2019). Tate: The Photographer's Ideas Book. Ilex.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam 14 -
Laboratuvar - -
Uygulama 14 -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 10 2 20
Uygulama 20 2 40
Laboratuvar 0 0 0
Proje 2 7 14
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 4 4
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 180
Toplam Yük / 30 6
Dersin AKTS Kredisi: 6
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P3 P4 P7 P8
Ö1 Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade edebilme. 5 - - -
Ö2 Temel sanat ve tasarım bilgisi alanlarındaki kazanımlarını öğrendiklerine uyarlayabilme. - 5 - -
Ö3 Grafik tasarımı çalışmalarında ve uygulamalarında kullanılan teknik araç-gereçleri tanımlayabilme. - - 4 -
Ö4 Hedef kitleyi tanımlayabilme, alanı ile ilgili özgün yapıtlar üretebilme ve sonuçlarını değerlendirebilme. - - - 5