Grafik Tasarımı
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04660029 | İki ve Üç Boyutlu Hareketli Görüntü Tasarım | 3 | Bahar | 6 | 2+2+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım, tartışma, öğrenci ödevleri ve proje tasarımı. |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet IŞIK |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Mehmet IŞIK | A-Z02 | [email protected] | 7676 | Çarşamba 11:00-15:00 |
Dersin İçeriği
Alana dair bilgisayar programları öğretmeyi, karakter tasarımları yapmayı ve animasyonun temel 12 prensibini uygulatmayı içermektedir.
Dersin Amacı
2 ve 3 boyutlu ortamlarda hazırlanmış hareketli görüntü yapımını öğretmek amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P4 | Alandaki bilgisayar yazılımlarını, teknolojileri, teknikleri ve yenilikleri etkin kullanabilme. | 4 |
| P8 | Geleneksel ve yeni medya için iki ve üç boyutlu tasarımların yapım ve üretim sürecinde fotografik, tipografik, illüstratif, hareketli ve interaktif ögeleri kullanarak hedef kitleye doğru mesajı ve göstergeleri, doğru iletişim mecraları aracılığıyla iletebilme. | 5 |
| P9 | Yeni medya teknolojilerini kullanabilme ve bunları grafik tasarımı ile ilişkilendirebilme. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Tasarım için ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanabilme. | P.4.1 | 3,7 |
| Ö2 | Tasarımlarını bilgisayar vb. teknolojik cihazlar aracılığıyla sunabilme. | P.4.3 | 3,7 |
| Ö3 | Grafik tasarım ürünlerini iki ve üç boyutlu olarak uygulayabilme. | P.8.1 | 3,7 |
| Ö4 | Hedef kitleyi tanımlayabilme, alanı ile ilgili özgün yapıtlar üretebilme ve sonuçlarını değerlendirebilme. | P.8.2 | 1,3,7 |
| Ö5 | İki ve üç boyutlu üretebilme. | P.9.6 | 3,7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | 2 ve 3 boyutlu hareketli görüntü tasarımları hakkında genel bilgilendirme |
| 2 | 2 ve 3 boyutlu hareketli görüntü tasarımı için Adobe After Effects ve Blender programlarının tanıtılması. Programda hareketlendirme yapılmadan önce dosyaların aktarımları hakkında bilgilendirme. Proje 1: top animasyonu uygulaması. |
| 3 | Adobe After Effects Blender programlarında obje ve nesneleri hareketlendirmek için kullanım araçlarının öğretilmesi. Proje 2: Yürüme döngüsü ve sesle senkron konuşma uygulaması. |
| 4 | Verilen projelerle alakalı kritik verilmesi. Adobe After Effects ve Photoshop programları ile İskelet ve model hiyerarşisi uygulamaları. |
| 5 | Adobe Photoshop ve illüstratör programları ile karakter tasarımı yaparken kullanılan aletler ve dikkat edilmesi gereken detaylar hakkında bilgilendirme. |
| 6 | Adobe After Effects ve Photoshop programları ile hareketli görüntü tasarımı kapsamında 12 prensibin öğretilmesi. Proje 3: Üst üste binme hareketlerinin uygulaması. |
| 7 | Adobe After Effects programında 12 prensipten birisi olan esneme hareketi için kullanılması gereken aletlerin öğretilmesi. Proje 4: Esneme hareketinin uygulanması. |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Adobe After Effects programında frame kullanımları hakkında bilgilendirme. 12 prensipten birisi olan sıkışma ve ön hareketler için kullanılması gereken aletlerin öğretilmesi. Proje 5: Sıkışma ve ön hareketlerinin uygulanması. |
| 10 | Blender, Adobe After Effects ve Photoshop programlarında hareketli görüntü tasarımı için kullanılması gereken aletlerin öğretilmesi. Verilen projeler ile alakalı kritiklerin verilmesi. Proje 6: 12 prensipten sahneleme, pozdan poza anahtar kareler-Düz anahtar kareler uygulamaları. |
| 11 | Blender, Adobe After Effects ve Photoshop programları ile hareketli görüntü tasarımı kapsamında 12 prensipten hızlanma-yavaşlama hareketlerinin uygulanması. |
| 12 | Blender, Adobe After Effects ve Photoshop programları ile hareketli görüntü tasarımı kapsamında 12 prensipten ikincil hareket ve zamanlama hareketinin uygulanması. |
| 13 | Blender, Adobe After Effects ve Photoshop programları ile hareketli görüntü tasarımı kapsamında 12 prensipten dairesel hareket ve abartı hareketlerinin uygulanması. |
| 14 | Blender, Adobe After Effects ve Photoshop programları ile hareketli görüntü tasarımı kapsamında 12 prensipten kütleli tasarım ve çekicilik hareketlerinin uygulanması. Proje 7: 2 ve 3 boyutlu hareketli görüntü tasarımı için öğretilen programlar ve animasyonda 12 prensip kullanılarak 30 saniyelik bir hareketli görüntü tasarımı final uygulama projesi. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | LUHTA E. (2017). How To Cheat In Maya 2010. Crc Press. |
| ÖZCAN O. (2008). İnteraktif Medya Tasarımında Temel Adımlar. Pusula Yayıncılık. | |
| YIKAROĞLU N. (2009). Maya Unlimited. Kodlab Yayınları. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 7 | 2 | 14 |
| Uygulama | 7 | 2 | 14 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 7 | 4 | 28 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 4 | 4 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 120 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P4 | P8 | P9 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Tasarım için ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanabilme. | 4 | - | - |
| Ö2 | Tasarımlarını bilgisayar vb. teknolojik cihazlar aracılığıyla sunabilme. | 4 | - | - |
| Ö3 | Grafik tasarım ürünlerini iki ve üç boyutlu olarak uygulayabilme. | - | 5 | - |
| Ö4 | Hedef kitleyi tanımlayabilme, alanı ile ilgili özgün yapıtlar üretebilme ve sonuçlarını değerlendirebilme. | - | 5 | - |
| Ö5 | İki ve üç boyutlu üretebilme. | - | - | 4 |
