İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
04660028 Ambalaj Tasarımı II 3 Bahar 6 2+2+0 4 4
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Ahunur BÜYÜKÇAKILCI
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Ahunur BÜYÜKÇAKILCI A-Z03 [email protected] 7432
Dersin İçeriği
Öğrencinin, bir ürün ya da kuruluş için doğru ambalaj tasarımı yaklaşımı geliştirmesini, belirli bir konsepti farklı tasarım ögelerine uygulamasını, bir düşünce, olgu, ürün ya da hizmet için grafik tasarımı adına yaratıcı ve doğru çözümler üretmesini ve yaratıcı üretim süreci içerisinde tasarım yönetimi becerilerini geliştirmesini içermektedir.
Dersin Amacı
Derste, öğrencilerin ambalaj tasarımı ile ilgili teorik ve uygulama konusunda bilgi sahibi olmaları ve sektörde doğru ve etkin tasarımlar yapabilmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P2 Tasarım süreçlerindeki estetik ve işlevi dün, bugün ve yarın ilişkisini kurarak yorumlayabilme. 5
P3 Soyut ve somut kavramları görsel yolla yaratıcı biçimde yenilikçi ve özgün yapıtlar oluşturabilme. 5
P4 Alandaki bilgisayar yazılımlarını, teknolojileri, teknikleri ve yenilikleri etkin kullanabilme. 5
P7 Grafik tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, problemleri tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayanarak süreci planlayabilme, tasarım sorunlarını çözebilme. 5
P8 Geleneksel ve yeni medya için iki ve üç boyutlu tasarımların yapım ve üretim sürecinde fotografik, tipografik, illüstratif, hareketli ve interaktif ögeleri kullanarak hedef kitleye doğru mesajı ve göstergeleri, doğru iletişim mecraları aracılığıyla iletebilme. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Eleştirel ve çözümleyici değerlendirebilme. P.2.3 5,6
Ö2 İstenilen boyutta ve hacimde ürün tasarlayabilme. P.3.6 5,6
Ö3 Tasarımlarını değişik materyallerle birleştirebilme. P.4.2 5,6
Ö4 Bir tasarımın tüm süreçlerini geliştirebilme P.7.3 5,6
Ö5 Grafik tasarım ürünlerini iki ve üç boyutlu olarak uygulayabilme. P.8.1 3,5
Ö6 Hedef kitleyi tanımlayabilme, alanı ile ilgili özgün yapıtlar üretebilme ve sonuçlarını değerlendirebilme. P.8.2 5,6
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Dersin içeriğinin sunulması, dönem ile ilgili genel beklentiler, proje brieflerinin uluslararası ve ulusal örnekleriyle açıklanması.
2 1. proje ile ilgili ilk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi. Proje: Sürdürülebilir ve ekolojik ambalaj tasarımı
3 1. proje ile ilgili eskizlerin geliştirilerek taslak şekline getirilmesi ve rafine edilmesi.
4 1. projenin teslim edilmesi ve sunumu. 2. projenin verilmesi
5 2. proje ile ilgili ilk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi
6 2. proje ile ilgili ilk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi
7 2. proje ile ilgili eskizlerin geliştirilerek taslak şekline getirilmesi ve rafine edilmesi
8 2. projenin teslim edilmesi ve sunumu. Ara sınav
9 3. projenin verilmesi
10 3. proje ile ilgili ilk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi
11 3. proje ile ilgili eskizlerin geliştirilerek taslak şekline getirilmesi ve rafine edilmesi.
12 3. projenin teslim edilmesi ve sunumu. Final projesinin verilmesi.
13 Final projesi ile ilgili ilk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi
14 Final projesi ile ilgili eskizlerin geliştirilerek taslak şekline getirilmesi, rafine edilmesi, taslakların son şeklini alması. Proje Teslimi
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar BECER E. (2014). Ambalaj Tasarımı. Dost Kitabevi.
KIMCHUK M. R. KRASOVEC S. (2006). A. Packaging Design: Successful Product Branding From Concept To Shelf. Wiley.
PAPANEK V. (1974). Design For The Real World. Granada.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 2 5 10
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 2 2 4
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 4 4
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 120
Toplam Yük / 30 4
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P2 P3 P4 P7 P8
Ö1 Eleştirel ve çözümleyici değerlendirebilme. 5 - - - -
Ö2 İstenilen boyutta ve hacimde ürün tasarlayabilme. - 5 - - -
Ö3 Tasarımlarını değişik materyallerle birleştirebilme. - - 5 - -
Ö4 Bir tasarımın tüm süreçlerini geliştirebilme - - - 5 -
Ö5 Grafik tasarım ürünlerini iki ve üç boyutlu olarak uygulayabilme. - - - - 5
Ö6 Hedef kitleyi tanımlayabilme, alanı ile ilgili özgün yapıtlar üretebilme ve sonuçlarını değerlendirebilme. - - - - 5