Grafik Tasarımı
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04660027 | Tasarım Stüdyo IV | 3 | Bahar | 6 | 3+2+0 | 6 | 6 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım, tartışma, sunum ve proje tasarımı. |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Çağrı GÜMÜŞ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Çağrı GÜMÜŞ | A-Z08 | [email protected] | 7455 | Salı 09:00-10:00 |
Dersin İçeriği
Tasarım stüdyo III dersinin devamı olan bu derste bir sosyal sorumluluk konusu seçilerek bu konuda toplumda farkındalık oluşturulmaya çalışılacaktır. Ayrıca ders ek projelerle pekiştirilecektir.
Dersin Amacı
Bir sosyal sorumluluk projesinin tanıtımı için grafik tasarımı ihtiyaçları göz önünde bulundurularak bu sosyal sorumluluk projesine görsel olarak çözümler üretmek amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | Tasarım süreçlerindeki estetik ve işlevi dün, bugün ve yarın ilişkisini kurarak yorumlayabilme. | 4 |
| P3 | Soyut ve somut kavramları görsel yolla yaratıcı biçimde yenilikçi ve özgün yapıtlar oluşturabilme. | 5 |
| P4 | Alandaki bilgisayar yazılımlarını, teknolojileri, teknikleri ve yenilikleri etkin kullanabilme. | 5 |
| P5 | Sanat, kültür, tasarım ve estetik konuları arasında ilişki kurarak görselleştirme. | 5 |
| P7 | Grafik tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, problemleri tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayanarak süreci planlayabilme, tasarım sorunlarını çözebilme. | 5 |
| P9 | Yeni medya teknolojilerini kullanabilme ve bunları grafik tasarımı ile ilişkilendirebilme. | 4 |
| P11 | Alandaki mesleki çalışmalarında insan hakları, çevre sorunları, kültürel çeşitlilik gibi konularda kamu yararı ile hukuksal sonuçları gözeterek, evrensel ve toplumsal sorumluluk bilinci ile grafik tasarımı alanında proje geliştirerek duyarlılıkla toplumla paylaşabilme. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Bir bağlam içinde ifade edebilme. | P.2.1 | 1,3,7 |
| Ö2 | Tasarımlarını bilgisayar vb. teknolojik cihazlar aracılığıyla sunabilme. | P.4.3 | 3,7 |
| Ö3 | Tasarım kavramı içerisinde bir olgunun görsel yolla ana fikrini sunabilme. | P.5.1 | 3,5,7 |
| Ö4 | Bir tasarımın tüm süreçlerini geliştirebilme | P.7.3 | 3,7 |
| Ö5 | Belirli bir konsept dâhilinde bir çalışmayı ifade edebilme. | P.9.3 | 3,7 |
| Ö6 | Belirli bir konsept sınırlılığında bir çalışmayı düzenleyebilme. | P.9.4 | 3,7 |
| Ö7 | Yaşadıkları çevreye karşı duyarlılık kazanabilme. | P.11.3 | 3,7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı, dönem boyunca yapacakları projelerin brieflerinin verilmesi ve bu proje brieflerinin uluslararası ve ulusal örnekleriyle açıklanması. Proje I: Bir sosyal sorumluluk projesinin tanıtımı devam Sosyal sorumluluk projesi için sosyal medya mecralarından facebook, instagram vb. arayüz tasarımlarının (Grafik Tasarım III dersinde yapılan projesinin konsepti doğrultusunda) hazırlanması. |
| 2 | Proje I: Bir sosyal sorumluluk projesinin tanıtımı devam Sosyal sorumluluk projesi için sosyal medya mecralarından facebook, instagram vb. arayüz tasarımlarının incelenmesi ve geri bildirimlerin verilmesi. Konsept doğrultusunda üç seri sosyal medya postu eskizlerinin istenmesi. |
| 3 | Proje I: Bir sosyal sorumluluk projesinin tanıtımı devam Sosyal sorumluluk projesi için sosyal medya mecralarından facebook, instagram vb. arayüz tasarımlarının incelenmesi ve geri bildirimlerin verilmesi ve sonlandırılması. Sosyal medya postlarının tasarım eskizlerinin incelenmesi ve geribildirimlerin verilmesi. Proje II. Bir tasarım akımının tanıtımı için dijital katalog tasarımı Dijital katalog tasarımı hakkında bilgi verilmesi. 16 sayfalık bir sanat akımını anlatan dijital kataloğun tasarlanması için briefin verilmesi ve ulusal ve uluslararası örneklerin gösterilmesi. Tasarlanacak dijital kataloğun araştırmasının yapılmasının istenmesi. |
| 4 | Proje I: Bir sosyal sorumluluk projesinin tanıtımı devam Sosyal medya post tasarım seçilmesi ve sosyal medya mecralarına uygulanması. Proje II. Bir tasarım akımının tanıtımı için dijital katalog tasarımı Dijital katalog için yapılan araştırma ve bu doğrultuda toplanan bilgilerin incelenmesi, içinde yer alacak bilgilerin başlıklarının çıkarılması. Tasarımı yapılacak dijital katalog için tasarım eskizlerinin istenmesi. |
| 5 | Proje I: Bir sosyal sorumluluk projesinin tanıtımı Sosyal medya post tasarım seçilmesi ve sosyal medya mecralarına uygulanması devam. Proje II. Bir tasarım akımının tanıtımı için dijital katalog tasarımı Tasarımı yapılacak dijital katalog için tasarım eskizlerinin kontrol edilmesi ve geri bildirimlerin verilmesi. Eskizlere devam. |
| 6 | Proje I: Bir sosyal sorumluluk projesinin tanıtımı Sosyal medya post tasarımlarının sonuçlandırılması Sosyal sorumluluk projesinin web sitesi arayüz tasarımı için Tasarım Stüdyo III dersinde projede yapılmış olan araştırma doğrultusunda web sitesinin bilgi mimarisinin çıkarılmaya başlanması. Sitenin bilgi mimarisinin üzerinde çalışılıp getirilmesinin istenmesi. Proje II. Bir tasarım akımının tanıtımı için dijital katalog tasarımı Yapılan eskizler arasından konsepte karar verilmesi. Dijital kataloğun giriş sayfasının tasarımına başlanmasının istenmesi |
| 7 | Proje I: Bir sosyal sorumluluk projesinin tanıtımı Web sitesinin bilgi mimarisinin incelenmesi, geribildirimlerin verilmesi ve sonlandırılması. Web sayfasının ana sayfa tasarımının eskizlerinin istenmesi. Proje II. Bir tasarım akımının tanıtımı için dijital katalog tasarımı Dijital kataloğun giriş sayfasının tasarımının uygulanmasının kontrol edilmesi ve geribildirimlerinin verilerek giriş sayfasının sonlandırılması |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Proje I: Bir sosyal sorumluluk projesinin tanıtımı Web sitesinin ana sayfa eskiz tasarımlarının incelenmesi, geri bildirimlerin verilmesi ve sonlandırılması. Diğer sayfaların eskizlerinin istenmesi. Proje II. Bir tasarım akımının tanıtımı için dijital katalog tasarımı Dijital kataloğun sayfa tasarım uygulamasının başlatılması. |
| 10 | Proje I: Bir sosyal sorumluluk projesinin tanıtımı Web sitesinin sayfalarının eskizlerinin incelenmesi, geri bildirimlerin verilmesi ve seçilmesi. Sayfaların arayüz tasarımlarının uygulanmaya başlanması. Sosyal sorumluluk projesi için projeye uygun promosyon ürünlerinin saptanmasının istenmesi. Proje II. Bir tasarım akımının tanıtımı için dijital katalog tasarımı Dijital kataloğun sayfa tasarım uygulamalarının kontrol edilmesi ve geribildirimlerin verilmesi. Sayfa tasarımının uygulamaya devam edilmesinin istenmesi. |
| 11 | Proje I: Bir sosyal sorumluluk projesinin tanıtımı Sayfaların arayüz tasarımlarının uygulanmalarının incelenmesi ve geribildirimin verilmesi. Uygulamaya devam edilmesinin istenmesi. Getirilen promosyon ürünlerinden 5 adetin seçilmesi ve uygulanmaya başlanması. Proje II. Bir tasarım akımının tanıtımı için dijital katalog tasarımı Dijital kataloğun sayfa tasarım uygulamalarının kontrol edilmesi ve geribildirimlerin verilmesi. Sayfa tasarımının uygulamaya devam edilmesinin istenmesi. |
| 12 | Proje I: Bir sosyal sorumluluk projesinin tanıtımı Sayfaların arayüz tasarımlarının uygulanmalarının incelenmesi ve geribildirimin verilmesi. Uygulamaya devam edilmesinin istenmesi. Promosyon ürünlerinin uygulamasına yönelik geribildirim verilmesi ve uygulanmasına devam edilmesinin istenmesi. Proje II. Bir tasarım akımının tanıtımı için dijital katalog tasarımı Dijital kataloğun sayfa tasarım uygulamalarının kontrol edilmesi ve geribildirimlerin verilmesi. Sayfa tasarımının uygulamaya devam edilmesinin istenmesi. Dijital kataloğunun kapak tasarımının istenmesi. |
| 13 | Proje I: Bir sosyal sorumluluk projesinin tanıtımı Sayfaların arayüz tasarımlarının uygulanmalarının incelenmesi ve geribildirimin verilmesi. Uygulamanın sonlandırılması. Promosyon ürünlerinin uygulamasına yönelik geribildirim verilmesi uygulamaların sonlandırılması. Bütün çalışmaların sergi için paftaya yerleştirilmesinin istenmesi. Proje II. Bir tasarım akımının tanıtımı için dijital katalog tasarımı Dijital kataloğun sayfa tasarım uygulamalarının kontrol edilmesi ve geribildirimlerin verilmesi. Sayfa tasarımının uygulamaya devam edilmesinin istenmesi. Dijital kataloğunun kapak tasarımının incelenmesi ve geribildirimlerin verilmesi. |
| 14 | Proje I: Bir sosyal sorumluluk projesinin tanıtımı Getirilen paftanın incelenmesi, geribildirimlerin verilmesi ve paftanın sonlandırılması. Proje II. Bir tasarım akımının tanıtımı için dijital katalog tasarımı Dijital kataloğun sayfa tasarım uygulamalarının kontrol edilmesi ve geribildirimlerin verilmesi. Dijital kataloğun sayfa tasarımının sonlandırılması. Dijital kataloğun kapak tasarımının sonlandırılması. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | ÇIMAT A. ERDAL A. (2022). Sürdürülebilir Gelecek İçin Kurumsal Sosyal Sorumluluk. Nobel Akademik Yayıncılık. |
| KOTLER P. LEE N. (2013). Kurumsal Sosyal Sorumluluk. Mediacat Kitapları. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 5 | 70 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 3 | 15 | 45 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 3 | 6 | 18 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 3 | 3 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 180 | ||
| Toplam Yük / 30 | 6 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 | P4 | P5 | P7 | P9 | P11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Bir bağlam içinde ifade edebilme. | 4 | - | - | - | - | - |
| Ö2 | Tasarımlarını bilgisayar vb. teknolojik cihazlar aracılığıyla sunabilme. | - | 5 | - | - | - | - |
| Ö3 | Tasarım kavramı içerisinde bir olgunun görsel yolla ana fikrini sunabilme. | - | - | 5 | - | - | - |
| Ö4 | Bir tasarımın tüm süreçlerini geliştirebilme | - | - | - | 5 | - | - |
| Ö5 | Belirli bir konsept dâhilinde bir çalışmayı ifade edebilme. | - | - | - | - | 4 | - |
| Ö6 | Belirli bir konsept sınırlılığında bir çalışmayı düzenleyebilme. | - | - | - | - | 4 | - |
| Ö7 | Yaşadıkları çevreye karşı duyarlılık kazanabilme. | - | - | - | - | - | 5 |
