İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
04651013 Görsel Anlatım Teknikleri 3 Güz 5 2+2+0 4 6
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, sunum ve tartışma.
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Mehmet IŞIK
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Karakalem, lavi, sulu boya, guaj boya, akrilik boya, marker kalem, teknikleriyle , desen, kompozisyon ve röprodüksüyon çalışmaları yaparak, görsel sunum ve anlatım tekniklerini içermektedir.
Dersin Amacı
Öğrencilerin disiplinli bir gözlem yolu ile yapıcı ve yaratıcı güçlerini, yaratıcılığın temeli olan sezgi gücünü geliştirmek; nesneler arasındaki ilişkileri yorumlayabilme ve uygulayabilme yeteneğini edindirmek, farklı resim tekniklerini öğreterek sanatın doğasını ve mantığını anlamalarını sağlayarak, gerekli kültürü kazandırmayı amaçlanmaktadır. Ayrıca öğretilen tekniklerin inceliklerinden faydalanarak, görsel bir anlatım oluşturma deneyimleri kazandırmak da diğer bir amaçtır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P3 Soyut ve somut kavramları görsel yolla yaratıcı biçimde yenilikçi ve özgün yapıtlar oluşturabilme. 4
P5 Sanat, kültür, tasarım ve estetik konuları arasında ilişki kurarak görselleştirme. 3
P17 Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Temel sanat ve tasarım becerileri ile özgün yapıtlar üretebilme. P.3.1 3,7
Ö2 İstenilen boyutta ve hacimde ürün tasarlayabilme. P.3.6 3,7
Ö3 Estetik farkındalığı tanımlayabilme. P.5.6 1,3,7
Ö4 Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. P.17.1 3,7
Ö5 Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme. P.17.3 1,3,7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Görsel Anlatım Tekniklerine toplu bir bakış, görsel tekniklerin genel tanıtım, malzemelerin tanıtımı.
2 Kolaj, lavi teknikleri ile kompozisyon araştırmaları.
3 Örnek katalogların ve görsellerin incelenmesi. Seçilen kompozisyonların değerlendirilmesi.
4 Lavi soyut kompozisyonların, bilgisayara aktarılarak, tekrarla motif çalışmaları oluşturma sunumu
5 Obje etütleri çalışma ve tekrar paftalarının hazırlanarak sunumu.
6 Akrilik, tekniklerle yüzey çalışmaları. Tekniğin imkanlarını deneme uygulama sunumu.
7 Geleneksel kültürden hareketle, Kubadabad çinilerinden ‘de esinlenerek, yeni bir yorum getirme ve akrilik tekniğiyle yaratıcı uygulama örnekleri.
8 Ara Sınav.
9 Kuru boya, suluboya ve marker tekniklerini tanıma ve deneysel uygulamalar. Çizimde etkilerini yansıtabilmek için, Pablo Picasso, Paul Klee, Gustav Klimt, Van Gogh, Piet Mondrian'ı araştırma ve inceleme.
10 Sürrealist çizim oyunu ile ilgili figüratif kompozisyon geliştirme, eskiz örnekleri.
11 Figürleri stilize etme uygulamaları, seçilen akımlar ve sanatçı üsluplarından etkilenerek deforme etme çalışmaları ve üç renkli resim tekniğini çalışmalar üzerine sunum.
12 Kompozisyonları oyun formatına getirme oluşan farklı alternatifteki kompozisyonları fotoğrafa aktarma teknikleri.
13 Uygulama çalışmalarının bir araya getirilerek sunumu.
14 Serbest görsel teknik çalışmaları ile ilgili uygulama örnekleri.
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar ÇAĞLARCA S. (1994). Resim. İnkılap Kitabevi.
OCVIRK STINSON. W. (2015). Sanatın Temelleri. Karakalem yayıncılık.
PARRAMON J. (1995). Çizim ve Resim Sanatı: Tarihsel Gelişim, Malzemeler, Teknikler Ve Uygulama. Remzi Kitabevi.
WOODS G. (1995). Drawing and sketching, Little, Brown and Com.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 22 22
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 4 10 40
Uygulama 4 10 40
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 22 22
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 180
Toplam Yük / 30 6
Dersin AKTS Kredisi: 6
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P3 P5 P17
Ö1 Temel sanat ve tasarım becerileri ile özgün yapıtlar üretebilme. 4 - -
Ö2 İstenilen boyutta ve hacimde ürün tasarlayabilme. 4 - -
Ö3 Estetik farkındalığı tanımlayabilme. - 3 -
Ö4 Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. - - 4
Ö5 Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme. - - 4