Grafik Tasarımı
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04651012 | Bilgisayar Destekli Yazı Karakteri Tasarımı | 3 | Güz | 5 | 2+2+0 | 6 | 6 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Ahunur BÜYÜKÇAKILCI |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Ahunur BÜYÜKÇAKILCI | A-Z03 | [email protected] | 7432 |
Dersin İçeriği
Öğrenciler ders kapsamında en az iki farklı proje ile yazı karakteri tasarımı sürecini deneyimlerler. Yazı karakterlerini tasarlarken verilen konuya uygun eskizler üretip bu eskizleri grid sistemi ile düzenli bir yazı karakteri üretirler. Adobe Illustrator ve Fontlab programları yardımı ile üretilen yazı karakterleri bilgisayar ortamlarında kullanılabilir hale getirilirler. Tasarımların zamanında bitirilmesi ve yaratıcı bir şekilde sunulabilmesi de ders içeriklerindendir.
Dersin Amacı
Öğrencinin, bir yazı karakterini oluştururken izlenen yolu, eskiz aşamasından, bilgisayar ortamında çizimine oradan da çalışır bir yazı karakteri haline gelene kadar olan süreci deneyimleyerek öğrenmesi, çağdaş yazı karakteri tasarımcılarını ve tasarladıkları karakterleri takip edebilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Tasarım ilke ve elemanları hakkında doğru bilgileri kazanabilme, sanat ve tasarım alanında kuram ve kuramcıları açıklayabilme. | 5 |
| P2 | Tasarım süreçlerindeki estetik ve işlevi dün, bugün ve yarın ilişkisini kurarak yorumlayabilme. | 5 |
| P3 | Soyut ve somut kavramları görsel yolla yaratıcı biçimde yenilikçi ve özgün yapıtlar oluşturabilme. | 5 |
| P4 | Alandaki bilgisayar yazılımlarını, teknolojileri, teknikleri ve yenilikleri etkin kullanabilme. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Tasarım problemlerini çözebilme ve özgün fikirler üretebilme. | P.1.2 | 7 |
| Ö2 | Tasarım alanında geçmiş, bugün ve gelecek arasında bağ kurabilme. | P.2.2 | 7 |
| Ö3 | Eleştirel ve çözümleyici değerlendirebilme. | P.2.3 | 1 |
| Ö4 | Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade edebilme. | P.3.2 | 3,4,5 |
| Ö5 | Tasarım için ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanabilme. | P.4.1 | 7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Dersin içeriği hakkında bilgi verilmesi. Yazı karakteri tasarımının tanımının yapılması. Örnekler üzerinden yazı karakteri tasarımı üzerine konuşulması. Yazı karakteri tasarımcıları hakkında bilgi verilmesi. |
| 2 | Öğrencilere uygulama projesinin konusunun verilmesi. Tasarım sürecinin anlatılması ve konu üzerine teorik araştırmanın başlanması. |
| 3 | Teorik araştırma sonucu elde edilen bilgilerin süzülerek yazı karakteri eskiz sürecine geçilmesi. Öğrencilerin getirdikleri yazı karakteri eskizleri üzerinden tartışma ve değerlendirme yapılması. |
| 4 | Eskizler üzerinden kritik verme ve işlerin dijital ortam için onaylanma sürecinin başlaması. Adobe Illustrator ve Fontlab programları aracılığı ile yazı karakteri tasarımlarının dijital ortama aktarılma sürecinin anlatılması. |
| 5 | Eskizlere ve dijital ortama aktarılan çalışmalara kritik verme. |
| 6 | Eskizlere ve dijital ortama aktarılan çalışmalara kritik verme. Projelerin vize teslimi için gerekli açıklamaların yapılması. |
| 7 | Dijital ortama aktarılan çalışmalara kritik verme. Projelerin vize teslimi için gerekli açıklamaların ve sınav öncesi son kontrollerin yapılması. |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Teorik araştırma sonucu elde edilen bilgilerin süzülerek yazı karakteri eskiz sürecine geçilmesi. Öğrencilerin getirdikleri yazı karakteri eskizleri üzerinden tartışma ve değerlendirme yapılması. |
| 10 | Eskizler üzerinden kritik verme ve işlerin dijital ortam için onaylanma sürecinin başlaması. Adobe Illustrator ve Fontlab programları aracılığı ile yazı karakteri tasarımlarının dijital ortama aktarılma sürecinin başlaması. |
| 11 | Eskizlere ve dijital ortama aktarılan çalışmalara kritik verme. |
| 12 | Eskizlere ve dijital ortama aktarılan çalışmalara kritik verme. |
| 13 | Eskizlere ve dijital ortama aktarılan çalışmalara kritik verme. Projelerin final teslimi için gerekli açıklamaların yapılması. |
| 14 | Dijital ortama aktarılan çalışmalara kritik verme. Projelerin final teslimi için gerekli açıklamaların ve final öncesi son kontrollerin yapılması. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | NELSON, R.P. (1987) Publication Design. Brown Publishers. |
| SOLOMON M. (1990) The Art of Typography. Watson-Guptill Publications. | |
| HALEY A. (1990) ABC's of Type. Watson-Guptill Publications. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 7 | 2 | 14 |
| Uygulama | 14 | 2 | 28 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 2 | 8 | 16 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 8 | 16 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 4 | 4 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 180 | ||
| Toplam Yük / 30 | 6 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P4 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Tasarım problemlerini çözebilme ve özgün fikirler üretebilme. | 5 | - | - | - |
| Ö2 | Tasarım alanında geçmiş, bugün ve gelecek arasında bağ kurabilme. | - | 5 | - | - |
| Ö3 | Eleştirel ve çözümleyici değerlendirebilme. | - | 5 | - | - |
| Ö4 | Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade edebilme. | - | - | 5 | - |
| Ö5 | Tasarım için ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanabilme. | - | - | - | 5 |
