Grafik Tasarımı
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04651011 | Dijital İllüstrasyon | 3 | Güz | 5 | 2+2+0 | 6 | 6 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım, tartışma, öğrenci ödevleri ve proje tasarımı. |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | illüstrasyon |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU | A-Z06 | [email protected] | 7576 |
Dersin İçeriği
Dijital illüstrasyon tekniklerini kullanarak, illüstrasyon pratiğinde
grafik ürünler tasarlayabilmeyi içermektedir
grafik ürünler tasarlayabilmeyi içermektedir
Dersin Amacı
Dijital illüstrasyon tür ve teknikleri konusunda teorik ve pratik bilgi
sahibi olmak, dijital illüstrasyonda kullanılan vektör ve piksel
tabanlı programları tanımak, bu programlarla farklı konular
kapsamında uygulamalar yapabilmek amaçlanmaktadır.
sahibi olmak, dijital illüstrasyonda kullanılan vektör ve piksel
tabanlı programları tanımak, bu programlarla farklı konular
kapsamında uygulamalar yapabilmek amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | Tasarım süreçlerindeki estetik ve işlevi dün, bugün ve yarın ilişkisini kurarak yorumlayabilme. | 5 |
| P5 | Sanat, kültür, tasarım ve estetik konuları arasında ilişki kurarak görselleştirme. | 5 |
| P9 | Yeni medya teknolojilerini kullanabilme ve bunları grafik tasarımı ile ilişkilendirebilme. | 5 |
| P10 | Tasarım alanına dair sosyal ve kültürel konularda disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde, bireysel ya da ekip üyesi olarak uyumlu ve bilinçli çalışabilme. | 5 |
| P12 | Bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal gelişmeler vb. konuları takip edebilme toplumsal ve teknolojik gelişmeleri izleyebilme. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Bir bağlam içinde ifade edebilme. | P.2.1 | 3,4 |
| Ö2 | Tasarım kavramı içerisinde bir olgunun görsel yolla ana fikrini sunabilme. | P.5.1 | 3,4 |
| Ö3 | Yaratıcı düşünmeyi açıklayabilme. | P.9.5 | 3,4 |
| Ö4 | Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme. | P.10.1 | |
| Ö5 | Problemi açıklayabilme. | P.12.3 | 3,4 |
| Ö6 | Problemi çözmek için gerekli teknikleri uygulayabilme. | P.12.4 | 3,4 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Ders içeriği, işleniş, malzeme ve teknikler konusunda bilgi verilmesi |
| 2 | Dijital illüstrasyon uygulaması yapabileceğimiz, vektörel ve piksel tabanlı programlar, güncel tablet uygulamaları ile ilgili sunum. İlk proje konusunun verilmesi. |
| 3 | Proje 1: Vektör tabanlı programla karakter oluşturabilme. Cansız bir objeyi, antropomorfik (insanbiçimci) şekilde karakterize edebilme. Karakter yaratmak için basit, jest ve mimikler üzerinde eskiz çalışmaları yapılması. Öğrencilerin bu konuda eskiz çizmek üzere ödevlendirilmesi. |
| 4 | Vektör tabanlı karakter çalışmaları ile ilgili eskizlerin analizi ve kritik verilmesi. Eskizler içinden seçilen karakterin veya karakterlerin vektör tabanlı uygulamayla çalışılması ve sonuçlandırılması. İkinci proje konusunun verilmesi. Proje 2: Çocuk kitabı kapağı illüstrasyonu konusunun örneklerle anlatılması. Konu için seçilen çocuk kitabının belirlenmesi, öğrencilerin bu konuda eskiz çizmek üzere ödevlendirilmesi. |
| 5 | Çocuk kitabı kapağı konusunda yapılan eskizlerin incelenmesi ve konu ile ilgili kritik verilmesi. Çalışmanın, öğrencilerin kendi seçtikleri bir dijital illüstrasyon tekniğiyle, sonuçlandırılması. Üçüncü proje ile ilgili ön bilgi verilmesi. |
| 6 | Proje 3: Plak veya albüm kapağı tasarlayabilme. İşitsel kültüre ait bir öğeyi, illüstrasyon olarak yorumlayabilme ve grafik bir ürün olarak sonuçlandırabilme konusunun örneklerle anlatılması. Öğrencilerin bu konuda eskiz çizmek üzere ödevlendirilmesi. |
| 7 | Plak veya albüm kapağı tasarlayabilme konusunda yapılan eskizlerin incelenmesi ve konu ile ilgili kritik verilmesi. Çalışmanın, öğrencilerin kendi seçtikleri bir dijital illüstrasyon tekniğiyle, sonuçlandırılması. |
| 8 | Proje 4: Kent konulu illüstrasyonlar tasarlayabilme. İki farklı kenti bir stil bütünlüğü içinde tanıtan, farklı tanıtım mecralarında kullanılabilecek, illüstrasyon tasarlayabilme konusunun örneklerle anlatılması. Öğrencilerin bu konuda eskiz çizmek üzere ödevlendirilmesi. |
| 9 | Kent konulu illüstrasyonlar konusunda yapılan eskizlerin incelenmesi ve konu ile ilgili kritik verilmesi. Çalışmanın, öğrencilerin kendi seçtikleri bir dijital illüstrasyon tekniğiyle, sonuçlandırılmas |
| 10 | Proje 5: İllüstratif film afişi tasarlayabilme konusunun örneklerle anlatılması. Kendi seçtikleri bir filmin illüstratif afişini tasarlayabilme. Afişi yapılacak filmlerin belirlenmesi ve öğrencilerin bu konuda eskiz çizmek üzere ödevlendirilmesi. |
| 11 | İllüstratif film afişi, konusunda yapılan eskizlerin incelenmesi ve konu ile ilgili kritik verilmesi. Çalışmanın, öğrencilerin kendi seçtikleri bir dijital illüstrasyon tekniğiyle, sonuçlandırılması. |
| 12 | Proje 6: Story board yardımıyla çizgi hikaye anlatabilme. Beş karede görsel bir öykü tasarlayabilme konusunun örneklerle anlatılması. Öğrencilerin bu konuda eskiz çizmek üzere ödevlendirilmesi. |
| 13 | Beş karede görsel bir öykü tasarlayabilme konusunda konusunda yapılan eskizlerin incelenmesi ve konu ile ilgili kritik verilmesi. |
| 14 | Yıl sonu illüstrasyon sergisi ile ilgili düzenlemelerin yapılması |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | MARK W. (2018). Thinking Visually for Illustrators. Publisher Bloomsbury Visual Arts. |
| DARREL R. (2014). How To Be An Illustrator, Laurence King Publishing. | |
| MARK W. (2018). Thinking Visually for Illustrators. Publisher Bloomsbury Visual Arts. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | 14 | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | 6 | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 8 | 2 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 14 | 2 | 28 |
| Uygulama | 6 | 3 | 18 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 6 | 3 | 18 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 6 | 1 | 6 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 4 | 4 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 150 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 | P5 | P9 | P10 | P12 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Bir bağlam içinde ifade edebilme. | 5 | - | - | - | - |
| Ö2 | Tasarım kavramı içerisinde bir olgunun görsel yolla ana fikrini sunabilme. | - | 5 | - | - | - |
| Ö3 | Yaratıcı düşünmeyi açıklayabilme. | - | - | 5 | - | - |
| Ö4 | Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme. | - | - | - | 5 | - |
| Ö5 | Problemi açıklayabilme. | - | - | - | - | 5 |
| Ö6 | Problemi çözmek için gerekli teknikleri uygulayabilme. | - | - | - | - | 5 |
