İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
04651010 Sürdürülebilir Grafik Tasarım 3 Güz 5 2+2+0 6 6
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Ahunur BÜYÜKÇAKILCI
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Ahunur BÜYÜKÇAKILCI A-Z03 [email protected] 7432
Dersin İçeriği
Ders; öğrencinin sürdürülebilir grafik tasarım kapsamında proje geliştirmesi ve teorik altyapı ile desteklemesini içermektedir.
Dersin Amacı
Öğrencinin, tasarım ürünü geliştirirken sürdürülebilirlik ve çevre kavramını göz önünde bulundurarak konsept geliştirmesi ve tasarım sürecini sürdürülebilirlik ve çevreye duyarlı olma olguları çerçevesinde oluşturması amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P2 Tasarım süreçlerindeki estetik ve işlevi dün, bugün ve yarın ilişkisini kurarak yorumlayabilme. 5
P5 Sanat, kültür, tasarım ve estetik konuları arasında ilişki kurarak görselleştirme. 5
P7 Grafik tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, problemleri tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayanarak süreci planlayabilme, tasarım sorunlarını çözebilme. 5
P11 Alandaki mesleki çalışmalarında insan hakları, çevre sorunları, kültürel çeşitlilik gibi konularda kamu yararı ile hukuksal sonuçları gözeterek, evrensel ve toplumsal sorumluluk bilinci ile grafik tasarımı alanında proje geliştirerek duyarlılıkla toplumla paylaşabilme. 5
P12 Bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal gelişmeler vb. konuları takip edebilme toplumsal ve teknolojik gelişmeleri izleyebilme. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Geçmiş etkileri/izleri günümüz tasarımlarını yine günümüz imkân ve olanakları ile üretebilme. P.2.4 5,6
Ö2 Kültür varlıklarını görsel olarak değerlendirebilme. P.5.5 5,6
Ö3 Analiz sonucu ortaya çıkan sorunları çözebilme. P.7.1 5,6
Ö4 Yaşadıkları çevreye karşı duyarlılık kazanabilme. P.11.3 5,7
Ö5 Özgün ve yaratıcı uygulama üretebilme. P.12.2 5,6
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Sürdürülebilirliğin Tarihsel Gelişimi, Sürdürülebilirlik kavramı, sürdürülebilirlik ilkeleri.
2 Sürdürülebilir Tanımı, Problemini Çözmenin Yollarını Bulma ve Tanıma Üzerinden Örneklerin Tartışılması
3 Eko Tasarım
4 Ekoloji Kavramı
5 Sürdürülebilirlik Kavramı
6 Sürdürülebilirlik İlkeleri
7 Proje konularının belirlenmesi ve literatür araştırması
8 Ara Sınav
9 Grafik Tasarım Ürünlerinin Çevreye Olan Etkileri
10 Çevre bilinci yaratma ve sorunlarına dikkat çekme
11 Proje uygulama
12 Proje uygulama
13 Proje uygulama
14 Proje Teslimi
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar BOYLSTON S. (2019) Designing Sustainable Packaging.. Laurence King Publishing.
DOUGHERTY B. (2018) Green Graphic Design. Allworth Press.
FINE P. (2008). Sustainable Graphic Design: Principles and Practices. Bloomsbury Academic.
JEDLICKA W. (2015). Sustainable Graphic Design : Tools, Systems and Strategies for Innovative Print Design. Wiley.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 10 2 20
Uygulama 20 2 40
Laboratuvar 0 0 0
Proje 2 7 14
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 4 4
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 180
Toplam Yük / 30 6
Dersin AKTS Kredisi: 6
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P2 P5 P7 P11 P12
Ö1 Geçmiş etkileri/izleri günümüz tasarımlarını yine günümüz imkân ve olanakları ile üretebilme. 5 - - - -
Ö2 Kültür varlıklarını görsel olarak değerlendirebilme. - 5 - - -
Ö3 Analiz sonucu ortaya çıkan sorunları çözebilme. - - 5 - -
Ö4 Yaşadıkları çevreye karşı duyarlılık kazanabilme. - - - 5 -
Ö5 Özgün ve yaratıcı uygulama üretebilme. - - - - 5