Grafik Tasarımı
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarımı Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04651010 | Sürdürülebilir Grafik Tasarım | 3 | Güz | 5 | 2+2+0 | 6 | 6 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Ahunur BÜYÜKÇAKILCI |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Ahunur BÜYÜKÇAKILCI | A-Z03 | [email protected] | 7432 |
Dersin İçeriği
Ders; öğrencinin sürdürülebilir grafik tasarım kapsamında proje geliştirmesi ve teorik altyapı ile desteklemesini içermektedir.
Dersin Amacı
Öğrencinin, tasarım ürünü geliştirirken sürdürülebilirlik ve çevre kavramını göz önünde bulundurarak konsept geliştirmesi ve tasarım sürecini sürdürülebilirlik ve çevreye duyarlı olma olguları çerçevesinde oluşturması amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | Tasarım süreçlerindeki estetik ve işlevi dün, bugün ve yarın ilişkisini kurarak yorumlayabilme. | 5 |
| P5 | Sanat, kültür, tasarım ve estetik konuları arasında ilişki kurarak görselleştirme. | 5 |
| P7 | Grafik tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, problemleri tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayanarak süreci planlayabilme, tasarım sorunlarını çözebilme. | 5 |
| P11 | Alandaki mesleki çalışmalarında insan hakları, çevre sorunları, kültürel çeşitlilik gibi konularda kamu yararı ile hukuksal sonuçları gözeterek, evrensel ve toplumsal sorumluluk bilinci ile grafik tasarımı alanında proje geliştirerek duyarlılıkla toplumla paylaşabilme. | 5 |
| P12 | Bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal gelişmeler vb. konuları takip edebilme toplumsal ve teknolojik gelişmeleri izleyebilme. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Geçmiş etkileri/izleri günümüz tasarımlarını yine günümüz imkân ve olanakları ile üretebilme. | P.2.4 | 5,6 |
| Ö2 | Kültür varlıklarını görsel olarak değerlendirebilme. | P.5.5 | 5,6 |
| Ö3 | Analiz sonucu ortaya çıkan sorunları çözebilme. | P.7.1 | 5,6 |
| Ö4 | Yaşadıkları çevreye karşı duyarlılık kazanabilme. | P.11.3 | 5,7 |
| Ö5 | Özgün ve yaratıcı uygulama üretebilme. | P.12.2 | 5,6 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Sürdürülebilirliğin Tarihsel Gelişimi, Sürdürülebilirlik kavramı, sürdürülebilirlik ilkeleri. |
| 2 | Sürdürülebilir Tanımı, Problemini Çözmenin Yollarını Bulma ve Tanıma Üzerinden Örneklerin Tartışılması |
| 3 | Eko Tasarım |
| 4 | Ekoloji Kavramı |
| 5 | Sürdürülebilirlik Kavramı |
| 6 | Sürdürülebilirlik İlkeleri |
| 7 | Proje konularının belirlenmesi ve literatür araştırması |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Grafik Tasarım Ürünlerinin Çevreye Olan Etkileri |
| 10 | Çevre bilinci yaratma ve sorunlarına dikkat çekme |
| 11 | Proje uygulama |
| 12 | Proje uygulama |
| 13 | Proje uygulama |
| 14 | Proje Teslimi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | BOYLSTON S. (2019) Designing Sustainable Packaging.. Laurence King Publishing. |
| DOUGHERTY B. (2018) Green Graphic Design. Allworth Press. | |
| FINE P. (2008). Sustainable Graphic Design: Principles and Practices. Bloomsbury Academic. | |
| JEDLICKA W. (2015). Sustainable Graphic Design : Tools, Systems and Strategies for Innovative Print Design. Wiley. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 10 | 2 | 20 |
| Uygulama | 20 | 2 | 40 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 2 | 7 | 14 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 4 | 4 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 180 | ||
| Toplam Yük / 30 | 6 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 | P5 | P7 | P11 | P12 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Geçmiş etkileri/izleri günümüz tasarımlarını yine günümüz imkân ve olanakları ile üretebilme. | 5 | - | - | - | - |
| Ö2 | Kültür varlıklarını görsel olarak değerlendirebilme. | - | 5 | - | - | - |
| Ö3 | Analiz sonucu ortaya çıkan sorunları çözebilme. | - | - | 5 | - | - |
| Ö4 | Yaşadıkları çevreye karşı duyarlılık kazanabilme. | - | - | - | 5 | - |
| Ö5 | Özgün ve yaratıcı uygulama üretebilme. | - | - | - | - | 5 |
